Examens - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Examens - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Examens

Blijf op de hoogte en volg Emmy

22 December 2012 | Spanje, Zaragoza

nou hier is nog eventjes snel een update over de afgelopen 2 weken :)
ik heb niet zo heel erg veel meegemaakt omdat alle leraren hadden bedacht dat het wel leuk voor ons zou zijn om toetsen te geven vlak voor de kerstvakantie.
dus maandag, dinsdag, woensdag en donderdag heb ik mezelf na me lessen opgesloten om goed te blokken voor 2 examens, 1 mondeling in het frans, en een verslag.
daar was ik donderdag avond wel een beetje klaar mee, dus toen ging ik met Esther, Danielle en Anki naar de Irish pub. We gingen daar heen omdat een vriend van ons naar huis ging, en niet meer terug kwam naar Zaragoza, dus hij gaf een klein afscheidsdrankje.
Alleen toen we daar waren zagen we hem helemaal niet, dus wij gingen gewoon zitten en 10 minuten later werden we al aangesproken door een paar ierse jongens, die wilde dat we mee deden met een pubquiz die ze gingen doen. dus wij gingen daar natuurlijk wel aan mee doen. we zaten met nog een spaans meisje en dan een ierse jongen. dat was trouwens wel echt een nurd, hij was wel heel slim, dus dat was wel makkelijk voor de quiz, want de vragen waren echt super moeilijk! het ging echt heel veel over sport en wie in de laaste minuut had gescoord met voetballen in 1985 ofzo. maar gelukkig wist die ier dus veel vragen :P haha
na 3 rondes was de quiz voorbij, en bleek het dus dat we op 1 puntje niet de eerste plaats hadden gehaald. als we dus 1 vraag meer goed hadden, hadden we gewonnen. maarja, het bedrief de pret niet ofzo hoor ;)
toen hebben we daar nog eventjes gezeten en na een tijdje zijn we naar huis gegaan toen die ieren hun biertjes gingen voelen :P
die jongen die afscheid nam, hadden we heel eventjes nog gezien, maar die had al wat meer kroegen gehad :P

vrijdag moest ik weer naar school en daarna natuurlijk weer geleerd. Toen ging ik weer met Esther, Danielle en Anki naar dezelfde Irish pub omdat we niet echt wilde stappen omdat we moesten leren in het weekend. Toen gingen we in de kelder van de Irish pub zitten en daar ging net een bluesband spelen (een spaanse natuurlijk) maar dat was wel echt heeeel erg leuk. ik denk dat papa het zelfs had gewaardeerd :P
Toen we gezellig zaten, kregen we sjans met vieze oude mannetjes, dus kregen we allemaal drankjes enzo. en toen zat de sfeer er snel in en waren we lekker aan het dansen enzo.
daarna besloten we toch nog maar eventjes naar Mile End te gaan, die grote discotheek. dus toen was het iets later geworden dat op de planning stond, maar het was wel gezellig.

die zaterdag ging alleen voor mij de wekker best wel vroeg want ik moest een deadline halen voor school en ik had een beetje problemen met me internet, dus ik kon het toen pas inleveren, gelukkig was ik net op tijd voor de deadline. de rest van de dag heb ik verder geleerd.
zondag had ik ook echt een schooldagje, in de ochtend geleerd, 's middags kwam een klasgenootje langs om aan dat verslag te werken, en toen hij weg was, moest ik weer verder leren.
best wel saai he!
maar gelukkig had ik nog wel een beetje lol, want zondag avond ging ik naar de vrienden toe waarmee ik ging reizen, en toen gingen we dus alle foto's bekijken. dat was wel heel erg gezellig en het waren veeeeel foto's! zo'n 1.400 foto's dus het duurde wel eventjes voordat we alles hadden gezien :P

maandag begon alleen de hel weer, want dat was de dag van mijn franse mondeling. ik had hem natuurlijk goed voorbereid, maar toen ik voor de klas stond, kreeg ik al die franse woorden niet meer uit me mond. maar Danielle zei dat het gewoon goed ging, dus ik maak me er niet druk om. we krijgen er ook geen cijfer voor, maar je moest het wel gedaan hebben.
dinsdag had ik me eeste examen van de week, en toen ik daar zat, dacht ik echt van, nouuuu, wat wilt ze nou in godsnaam dat we antwoorden? we zaten in een klaslokaal met alleen maar erasmus studenten, en er was dus een vraag die heel onduidelijk was, en toen ging ze wel een beetje voorzeggen wat ze wou lezen in ons antwoord. maar ik weet niet helemaal zeker of ik die toets heb gehaald..
die dag was het ook de verjaardag van Esther, dus haar tweelingbroer (Die dus ook jarig was) en haar vriend kwamen naar Zaragoza om dat te vieren. 's avonds gingen ze uit eten en ik en Anki waren ook uitgenodigd.
we gingen eten bij dat italiaanse restaurant waar ik ook met papa, mama en anne had gegeten toen ze hier waren. het was heel erg gezellig en ik heb me weer helemaal klem zitten eten aan de pasta.
daarna ging de rest nog even een drankje doen, maar ik zat zo in me studeer sfeer dat ik maar naar huis ging om nog 1 keer wat door te lezen voor de toets van de dag erna.
want op woensdag had ik me laatste examen. voor school had ik nog een paar uur flink zitten stampen en gelukkig heeft dat geholpen, want ik heb een beter gevoel over deze toets. er zit zelfs misschien een kans in dat ik deze heb gehaald ;)
die middag was ik zooo blij dat ik al me toetsen had gehad, dat ik met Ilse lekker ging shoppen, op zoek naar kerstkadootjes, alleen is Zaragoza daar niet echt de beste stad voor, dus ik kwam met lege handen thuis, alleen wel met een volle maag na lekker een broodje te hebben gescoord ;)
Donderdag had ik een deadline van een verslag voor een ander vak, dus daar heb ik aan gewerkt.
ook ging ik afspreken met Esther en 2 andere spaanse meisjes waarmee we weer een ander project doen.
houden jullie het nog bij?;)
en daarna was het relaxen geblazen! noujaa, toen moest ik aan een persoonlijk verslag werken :P haha
Die avond ging ik lekker uit eten met een nederlands meisje, Kirsten, 3 franse meisjes en 2 spaanse jongens. we gingen eten bij een 'geheim restaurant' waar ik met Halloween ook een keer had gegeten. Het was heel erg gezellig.
dat restaurant hoort bij kamers die ze verhuren aan oude mensen, dus het zit vol met allemaal oude mannetjes, en toen ik 2 tellen binnen was, zat er al een oude man naar me te wijzen dat hij me herkende van de vorige keer :P
onder het eten ging hij ook steeds dingen aan me vragen en even later kwam hij met een camera aanzetten want hij vond me zoooooo knap.
later zat ik weer met hem te praten en kreeg ik opeens een lekkere opakus van hem op me wang :P
en na hem fijne kerstdagen te hebben gewenst waren we maar weer snel weg gegaan na het eten :P
het was wel een heele lieve opa. de eerste echte leuke spanjaard die ik heb ontmoet, jammer genoeg was hij ietsie te oud voor me ;) haha
daarna gingen we nog eventjes met ze alle de kroegen in, dus het was een hele gezellige avond.

vrijdag heb ik weer hard gewerkt aan me eigen verslag en ben ik 's middags weer met Ilse op stap geweest voor kerstkadootjes, gelukkig ging het een stuk beter en hebben we allebei leuke dingetjes gescoord.
's avonds ging ik ter ere van kerst met Ilse uit eten bij het restaurant die we een keertje onderweg tegen waren gekomen. dat restaurant dat helemaal in de 50's style was met serveersters in het roze en alles lekker motown. alleen toen we daar aankwamen was het ietsie pietsie druk, dus stonden we een half uur te wachten voordat we eindelijk een tafeltje hadden. maar het was echt de moeite waard! het menu was helemaal op de amerikaanse style, dus je kon lekker hamburgers eten of sandwiches enzo. en die waren lekker! als toetje kon je kiezen tussen zo een grote milkshake, ijs of pancakes, en die keuze was snel gemaakt :P we kregen dus lekkere pancakes met chocoladesaus en slagroom, en toen kon er echt geen hap meer in! het was echt heeeeerlijk.
daarna had ik afgesproken met Jennifer om te gaan stappen, dus gingen we naar Mile End toe, daar was het heel erg gezellig.

zaterdag, vandaag, ben ik de deur niet uitgeweest en heb ik me helemaal klaargemaakt om te vertrekken richting nederland! :D
morgenochtend om 6 uur gaat me bus naar het station, dan moet ik weer een bus naar Barcelona, dan moet ik een trein, dan het vliegtuig, en dan kom ik eindelijk na 10.5 uur reizen aan op nederlandse bodem!
ik kan niet wachten!:D

TOT MORGEN!! :D :D :D
xxxxxxxxx

  • 23 December 2012 - 04:04

    Kim:

    Hey Em,

    Leuk om allemaal te lezen , gezellig leventje zo te horen !!!
    Veel plezier in Nederland en fijne kerst thuis, wordt vast heel gezellie !
    xxx

  • 23 December 2012 - 14:51

    Mama:

    hoi Emmy,

    Terwijl je nu in de lucht hangt onderweg naar Schiphol, lees ik nog even snel je leuke verslagje.
    Ik denk dat Opa is geïncarneerd, alleen hij kon van die speciale opa kusjes geven.
    Je hebt hard gestudeerd dus nu is het tijd voor ontspanning en heerlijk eten! Ik heb al je verlanglijstje gezien en er staat al allemaal lekkers klaar in de koelkast. U roept wij draaien he???
    Liefs en dikke kussssss

    mama

  • 28 December 2012 - 15:20

    Ineke:

    Gezellig om je weer ff gezien te hebben ,studeer ze verder de laatste 5 wk.
    Was je surprise borrel leuk,ben toch wel een beetje benieuwd waar het was.............
    xx ineke

  • 28 December 2012 - 17:00

    Emmy Van Schooten:

    Ik ga zeker me best doen met verder studeren in de laatste paar weekjes daar.
    me surprise borrel was zeker leuk, want we gingen gezellig naar Hans en Anja toe.
    minder ver dan ik dacht dus ;)
    en later bleven ze ook nog mee eten met ons en oma toen we gingen gourmetten.
    dus uiteindelijk hadden we een heeeeel erg kerstgevoel :D
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 12505

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: