Eerste weekje! - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Eerste weekje! - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Eerste weekje!

Blijf op de hoogte en volg Emmy

03 Maart 2013 | Spanje, Isla de Fuerteventura

Jeej mijn eerste verslag weer van mijn nieuwe avontuur! 24 februari was de dag dat ik weer vertrok. De wekker stond lekker vroeg om kwart over 3 ’s nachts en voor ik het wist zaten we al in de auto op weg naar Schiphol. Het had lekker gesneeuwd die nacht, dus dat was niet zo fijn eigenlijk. Aangekomen op Schiphol heb ik mijn koffer (1tje maar!) gedropt en toen was het tijd om afscheid te nemen :(. Ik merkte toch wel dat ik minder over me toeren was dan met Zaragoza. Maarja, afscheid nemen is nooit leuk, dus toen ging ik maar door de douane heen. Natuurlijk had ik al me wapens thuis gelaten, dus ik kon er zonder problemen doorheen. Toen kwam er nog iemand van de douane naar me toe om te vragen of ik een glaasje water nodig had, maar het ging prima :). Toen ben ik maar meteen naar de gate gelopen en we mochten al snel onze paspoorten laten checken. Na ongeveer 10 minuutjes mochten we toen ook het vliegtuig in. Ik zat lekker in het begin en bij het raampje. Later kwamen nog 2 meiden naast me zitten en die hadden zoveel te vertellen aan elkaar. Het ging maar door en ging maar door. Om 5 voor 6 gingen we rijden, maar omdat het had gesneeuwd moesten we eerst naar een speciaal platform toe en daar gingen we door een soort wasstraat omdat er sneeuw op het vliegtuig lag. 2 apparaten gingen met een soort speciaal water waar allemaal rook vanaf kwam over de vleugels heen en over het vliegtuig zelf. Dat duurde 10 minuutjes en toen moesten we nog naar de polderbaan. Nou uiteindelijk zaten we pas 5 over half 7 in de lucht. Veel slaap had ik niet gehad dus gelukkig viel ik onder al dat gekwebbel wel in slaap. Dus voor mij was de vlucht heel erg prettig. Jammer genoeg geen uitzicht, want het was best wel bewolkt. Toen we eindelijk in de buurt kwamen kon je wel goed Tenerife zien en later gingen we ook over Fuerteventura. Toen duurde het niet lang meer en waren we geland. Het was een heel klein vliegveld dus we stonden zo bij de banden voor de koffers. Ook dat duurde niet lang dus toen ik die had, liep ik naar buiten om een taxi te nemen naar het busstation van “Puerto del Rosario”, de hoofdstad van Fuerteventura. Daar moest ik nog fijn 50 minuten wachten, maar dat ging best snel voorbij. De buschauffeur wist gelukkig welke halte ik eruit moest, dus hij riep me ook bij de goede halte, en wees me nog de weg! Dus toen was het makkelijk, ik hoefde alleen maar de straat uit te lopen. Toen moest ik naar een hotel toe waar mijn sleutel klaar lag, dat duurde nog geen 2 minuten dus toen kon ik naar mijn eigen appartementje. Me eerste indruk was niet zo heel erg positief, want het was heel vies, vooral de keukenvloer en het was gewoon oud dus het wint geen schoonheidsprijs. Toen kwam ik er al snel achter dat ik dus wel gezellig met een ander meisje op de kamer slaap. Er zijn wel 2 slaapkamers, 1 met 2 losse bedden, en 1 kamer met een tweepersoonsbed. En dat tweepersoonsbed was natuurlijk al bezet. Dus toen moest ik me installeren in de 2 persoonskamer. Toen ik bezig was met uitpakken kwam een huisgenootje binnen, ook me kamergenootje :P Delphine heet ze, en ze komt uit Frankrijk. Zij vertelde me dat ik me kleren in de kast in de ‘woonkamer’ kan doen, want op de slaapkamer is niet genoeg plek. Toen ik was geïnstalleerd besloot ik me eerst om te kleden, want het was hier snikheet, en toen ging ik richting het strand! Daar stond best wel veel wind (daar staat Fuerteventura om bekend). Toen heb ik een paar foto’s gemaakt en ben ik naar de haven gelopen. Ik liep natuurlijk alleen, dus volgens mij werd ik raar aangekeken. Maar aan de andere kant viel ik ook helemaal niet op, want er liepen zoveel toeristen! Daar moest ik wel een beetje aan wennen, maar ik vind het niet zo vreselijk. Toen ben ik het toerisme bureau even ingelopen voor een kaart van Corralejo en toen ben ik maar weer naar huis gegaan. Daar was ik aan het lezen totdat Delphine ook weer thuis kwam en me vroeg of ik mee ging zonnen bij het zwembad in de binnenplaats van de appartementen. Daar ontmoette ik meteen 1 Frans meisje en 1 Nederlandse jongen, dus toen hebben we eventjes lekker liggen bakken in de zon. Dat was toch wel een goed begin he! Later ontmoette ik ook nog Sara, een meisje uit Portugal. Iedereen was heel enthousiast om me te ontmoeten en iedereen zei ook dat het hier 1 grote familie is en dat het heel erg gezellig is. Toen ik terug ging naar mijn appartement vroegen ze nog of ik mee ging om met hun mee avond te eten bij het hotel, dus na een uurtje rust (en eventjes me ogen te hebben gesloten) liep ik met die Nederlandse jongen mee naar het hotel. Die wandeling duurde 20 minuten, maar het leek langer. Toen we bij het hotel aankwamen, was ik best wel overdonderd. Het zag er echt heel erg mooi uit! Wij moesten aan de zijkant erin, de personeelsingang, je kon het verschil wel zien zeg! Alles oud en het plafond viel er zowat uit van de lekkage. In de kantine had je een klein lopend buffet met paella, sperziebonen en pasta en kon je zelf vis of vlees kiezen. Heel erg lekker smaakte het niet, maar het was goed te doen. Daar heb ik nog meer mensen ontmoet die allemaal stage lopen en het was heel er gezellig. In totaal zijn er 33 stagiaires en de meeste komen uit Mexico. Na het eten liep ik weer naar huis en thuis heb ik lekker gerelaxt en de douche uitgeprobeerd, die was vies ,maar het deed het wel. En toen ging ik lekker vroeg om 9 uur naar me bed :P

Maandag was mijn eerste werkdag en ik moest me om 9 uur melden bij het hotel, bij de man die gaat over personeelszaken. Ik was te vroeg, en hij was te laat, dus moest ik wachten. Toen mocht ik zijn kantoortje binnen en legde hij me de laatste dingetjes uit en kreeg ik een welkomstboekje met allemaal informatie zoals de veiligheidsvoorschriften, regeltjes en hoe je eruit moet zien. Toen vertelde hij me dat mijn kantoor waar ik moet werken niet in het hotel zit, maar in een apart gebouw, 1 minuut lopen vanaf mijn appartement. Toen moest ik dus weer helemaal terug lopen.. na eventjes voorbij het gebouw te zijn gelopen vond ik het gelukkig wel. Daar werd ik verwelkomt door een vrouw die me meteen aan iedereen voorstelde en alle kantoren liet zien. Alle afdelingen zaten in het gebouw, dus financieel management, reserveringen, commercieel en ICT. Best veel kantoren en ook veel werknemers. Er was nog een stagiaire, een Mexicaans meisje, Pauline. Samen moesten we presentjes voor de gasten gaan maken. Dus moesten we een dvd van het hotel, en zeepjes in folie doen met een strik eromheen, en alles moest volgens de regels natuurlijk. Verder moesten we ook andere pakketjes maken met bijvoorbeeld een USB erbij. En we moesten ook hele tassen samenstellen met een sporttas, zout uit Fuerteventura en luxe ansichtkaarten. In totaal hebben we er 78 gemaakt, en dat kostte best wel veel tijd, dus toen we daar mee klaar waren, was het lunchtijd. De baas van Pauline woont ver weg, dus die gaat altijd met de auto, dus mochten we meerijden, dan is het maar 3 minuutjes :P we kregen best lang pauze en na het eten (wat wel weer lekker was) werden we weer opgehaald. Terug op kantoor legde Pauline me uit hoe je contactgegevens moet toevoegen en invoeren in Outlook en daarna kreeg ik me eigen computer. Mijn taak was om technische gegevens van de hotels te vertalen (dus; welke activiteiten zijn er, wanneer is het lunchtijd, wat is er voor de kinderen te doen en wat voor faciliteiten zijn er allemaal). De vertaling was van het Engels naar het Duits, dus gelukkig bestaat Google.Translate.com! Atlantis, het bedrijf waar ik voor werk, heeft 3 hotels, ‘Gran Hotel Atlantis Bahía Real’, ‘Suite Hotel Atlantis Fuerteventura Resort’ en ‘Hotel Atlantis Dunapark’. Voor alle 3 de hotels had je dus een apart document wat ik moest vertalen, en daar ben ik lang mee bezig geweest. Om 6 uur was ik klaar met 2 documenten en ging ik naar huis. De werktijden waren maar van 9 tot 5, dus heb ik meteen een uurtje overgewerkt :P. Thuis aangekomen heb ik eventjes een belletje naar het thuisfront gedaan om te vertellen hoe me eerste dag ging. Daarna heb ik weer rustig aan gedaan en ben ik vroeg gaan slapen.

Dinsdag was me tweede dag en kreeg ik weer dezelfde taak, dus kon ik weer de hele dag gaan vertalen :). Tijdens de middag weer hetzelfde verhaal en hebben we bij het hotel gegeten. Daarna mocht ik weer vertalen. Op zich ging de tijd wel snel hoor. En toen ik thuis was ging ik de goedkoopste supermarkt opzoeken om ff zonnebrand te halen en water. Thuis heb ik we spaans wat bijgeschaafd met me woordenboek :P
Woensdag heb ik weer hetzelfde gedaan, alleen nu kwam het einde toch wel in zicht. Aan het eind van de middag ging ik met me begeleidster samen zitten om alles te vergelijken en de foutjes eruit te halen. Me begeleidster heet Cristina, een hele aardige vrouw, ze komt uit Barcelona, heeft 10 jaar in London gewoond, in Frankrijk en in New York. Jammer genoeg praat ze spaans tegen mij, maar ik kan het heel erg goed volgen :). Na het vergelijken was het etenstijd, vandaag was het woensdag, en dat betekende dat we sushi kregen voor het lunch! En wat was dat lekker zeg! Ook kregen we iets van ‘arroz con leche’ (rijst met melk) het smaakte een beetje naar havermout, maar toch anders. Het klinkt in ieder geval viezer dan het was :P haha ook kregen we verse paella, dus het was best wel een feestmaaltijd. Na de lunch mocht ik dus de veranderingen aanpassen enzo, en toen was de werkdag alweer voorbij. Toen om 6 uur liep ik met Pauline en een ander nederlands meisje, Maud, naar het hotel om te avondeten. Toen kregen we spare-ribs en natuurlijk nog veel meer. Iedereen zat op het toetje te wachten, en na 20 minuten kwamen eindelijk 2 hele kleine bordjes binnen, en dat moesten we met iedereen delen. Dat was een bak slagroom, 3 aardbeien en 2 kleine puntjes cake. Binnen 30 seconden vloog iedereen eropaf en was alles op.. dat was dus het toetje :P daarna ben ik naar huis gelopen en heb ik dit verslag geschreven :).

Donderdag ochtend mocht ik weer de aller laatste aanpassingen doen en daar ben ik de ochtend mee bezig geweest. Toen was het lunch tijd en toen ik terug kwam was eindelijk mijn outlook gemaakt, dus kon ik mailen :). Daarna moest ik weer 1 presentje maken en daarna ging ik samen met Cristina de inventarisatie doen van alles wat we hebben qua zeepjes, sloffen en andere hoteldingen. Toen was het al kwart over 5 dus ging ik snel naar huis. Toen ben ik weer wezen eten en heb ik een fiets geregeld voor mezelf. Dan hoef ik niet meer een half uur te lopen :). Na het eten ging ik weer naar huis toe.

Vrijdag was een leukere dag, want in de ochtend zat ik samen met Cristina en legde ze me dingen uit die met het aantal bezoekers te maken had. Dan moest je gaan vergelijken of we in vergelijking met vorige week betere aantallen hebben en hoeveel we hebben verdient enzo. Dus dat was wel leuk. Toen we daar mee klaar waren, ging Maria, een andere vrouw van ‘Comercial’, naar Bahia Real toe want daar had ze een afspraak met een ‘representative’ en Maria moest alle 3 de hotels laten zien. Toen ze vroeg of ik mee wou, hoefde ik dus niet lang te twijfelen :P. Onderweg had ik een leuke gesprekje met haar en vertelde ze me over haar studies enzo, was wel gezellig. Toen kwamen we bij Bahía Real aan en begon de rondleiding. We gingen het hele hotel rond, het zwembad buiten, toen 1 van de 5 restaurants, toen liet ze een ‘gewone’ kamer zien, (alsnog super de luxe natuurlijk) en toen gingen we naar het japanse restaurant, een ander restaurant, naar de miniclub, toen verder naar de iets luxere kamer. Nou ik zou er een moord voor doen. Een tv-scherm zo groot dat ie denk ik door de pui naar binnen was gekomen. En een bed joh! Als ik alleen was geweest, dan had ik de verleiding echt niet kunnen weerstaan om ff erop te gaan springen :P haha en ik denk dat ik maar niet begin over de badkamer, want dan willen jullie allemaal die kamer (ik zeg alleen dat ze een eigen jacuzzi hebben :P). Daarna gingen we richting de SPA, met een eigen kapsalon, manicure, pedicure en allemaal andere soorten behandelingen. Sommige kamers leken wel uit de tandartsenpraktijk te komen, super grote apparaten enzo. Toen een kijkje genomen bij de privé ruimtes waar je met je eigen familie kon ‘relaxen’ en daarna het zwembed, met alles erop en eraan natuurlijk. Toen gingen we verder naar de sportzaal. Spiksplinternieuwe apparaten en een yogazaal eraan enzo. Daarna was de rondleiding voorbij :(. Wat mij nog het meeste verbaasde, was dat om de 5 meter standaarden met een bakje zand stond om je sigaret uit te drukken, en in dat zand zat het logo van het hotel! Wat een rotwerk heb je dan, met je vinger het logo van het hotel in het zand tekenen :P.

Maarja, toen hadden we dus het Gran Hotel Atlantis Bahía Real Resort gehad en konden we naar het volgende hotel, Suite Hotel Atlantis Fuerteventura Resort (4 sterren). Dat zit praktisch naast elkaar, maar je kan wel zien dat een sterretje minder veel verschil maakt! Het park was heel groot en heeft 8 zwembaden (kleintjes hoor) en allemaal huisjes/appartementen. De eerste kamer die we bekeken stelde echt niks meer voor natuurlijk, maar was alsnog prima. Daarna kwamen we bij Aziatische lopend buffet en de zwembaden waar de animatie was. Nou als je voor je rust kwam, zat je verkeerd! Overal muziek en kinderen die krijsen. Daarna gingen we gelukkig naar het SPA, dat was heel klein en daar konden we ook niet in. Wel konden we ff kijken bij de sportzaal maar dat was echt niks vergeleken die van het eerste hotel. Toen gingen we naar de tennisbanen (3) en naar het gedeelte voor ‘adults only’. Zeeën van rust! Toen gingen we naar het centrum van het park waar de discotheek was, een theater, 2 restaurants en nog zo een lopend buffet zaal (met aparte verdieping voor schreeuwende kids en zelfs een aangepast dieet voor baby’s/jonge kinderen!). Toen hebben we nog een huisje gekeken met een keuken. Nouja, een wasbakje met een koelkast.. en daarna hebben we nog een rondje gelopen maar alsnog hebben we niet alles gezien.

Toen was het tijd voor het derde hotel, dat naast mijn appartement zit. Hotel Atlantis Dunapark (4 sterren). Dat was best klein. Alle kamers stonden zeg maar in een vierkant, en in de binnenplaats was een zwembad en een barretje. Dat was het. Toen we langs het zwembad waren gelopen gingen we naar een restaurant en toen hebben we 2 kamers bekeken waar je zowat je kont niet in kon keren. Verder was daar echt niks te beleven, dus daar waren we heel erg snel klaar. Toen gingen we terug naar het kantoor.

Daar weer aangekomen kreeg ik een niet heel intelligent klusje, maar het was wel leuk op zich. Ik moest alle folders van aanbieders uit heel europa van de zomer en winter 2011 uitzoeken. Als ik dan ons hotel er tussen zag staan, dan moest ik die eruit scheuren en de rest van de folders weggooien. Toen ik daar net mee was begonnen was het alweer lunchtijd dus hebben we weer heerlijk pasta gegeten (heel gevarieerd, not) daarna moesten we terug lopen want de vrouw die ons elke keer brengt en haalt, ging uit eten aangezien het vrijdag was. Toen we weer terug waren, mocht ik verder met mijn klusje en later kwam Pauline me ook helpen. Toen was het kwart over 4 en mocht ik eerder naar huis toe. Me eerste werkweek overleefd en eindelijk weekend!

Toen ben ik wezen eten en toen ik thuis was ging ik me klaarmaken voor mijn eerste feestje. 2 meiden gaven een afscheidsfeestje want die gingen de volgende dag weg. Eerst ging ik nog even naar een andere appartement eerst om daar gezellig wat te drinken en daarna gingen we naar het feestje. Dat was wel gezellig en ik heb met veel nieuwe mensen gepraat. Daarna gingen we het uitgaanleven bezoeken maar dat stelde niet veel voor. We gingen naar ‘Waikiki’ dat was wel leuk opzich, dat was half binnen en buiten. Daarna was het tijd om weer naar huis te gaan.

Zaterag heb ik echt niks gedaan en ben ik de hele dag thuis gebleven want het weer was niet lekker. Het regende zelfs ’s middags! Dus heb ik maar de hele dag me boek gelezen :P

Aangezien ik zaterdag zo lui was geweest, was ik zondag ochtend vroeg wakker dus heb ik het hele appartement schoongemaakt, dat was ook wel nodig. En daarna ging ik naar een bakkerij toe om daar te internetten :).

Nou ik hoop dat jullie hebben genoten van me eerste verslag.
Ik heb geen internet in mijn appartement, dus zal er niet zo vaak een verslag komen, maar ik ga me best doen!

Tot snel hopelijk! Groetjes vanuit een zonnig Fuerteventuraaaa! :D
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Maart 2013 - 12:07

    Kirsten:

    Hey Emmy!
    Wat klinkt dat alweer super goed!
    Je druk maken om zonnebrandcreme kopen lijkt me echt heerlijk :p
    Mooi dat je stage goed bevalt en dat je meteen al zoveel contacten op hebt gedaan!
    Ik blijf je verhaaltjes volgen en ben benieuwd naar de foto's
    XxX

  • 03 Maart 2013 - 12:28

    Mama:

    Nou Emmy, we zijn weer helemaal up to date!
    Net 40 min op skype met elkaar zitten praten ( typen wegens de herrie) maar er was in ieder geval contact en wij hebben jou weer even gezien! Je moet nog een beetje bijkleuren zag ik, maar dat gaat de komende maanden helemaal goed komen natuurlijk.
    En na afscheid van je te hebben genomen op skype kreeg ik nog eens je gezellige verslag in de mailbox. Heel leuk allemaal om te lezen wat je meemaakt. En ik kan eigenlijk niet wachten tot dat wij je gaan bezoeken.
    Ben alleen niet van plan in het Bahia te gaan slapen, mij te luxe haha.
    Ik ben meer van het avontuurlijke, dus ga zo eens ff kijken of we wat leuks kunnen vinden.

    Nou dikke knuffels van je vader en moeder en tot skype

  • 03 Maart 2013 - 13:27

    Ella:

    Hoi Emmy,
    jeetje wat een verhaal weer, maar wel heel leuk dat je het naar je zin heb en voor ons wel heel leuk om te lezen(je moet er alleen even de tijd voor nemen)......
    Hier gaat alles okay hoor allemaal weer heel thuis van wintersport en ook wij zijn weer gewoon aan het werk en naar school. Jij heel veel succes daar en vooral heel veel plezier.
    dikke XXXXX van ons

  • 03 Maart 2013 - 14:01

    Ineke:

    Hoi Emmy,

    Nou volgens mij gaat het helemaal goed komen met jou,leuk verslag , ik heb er weer van genoten,lijkt mij ook wel wat die warmte,maar ik ga niet zeuren, gisteren was het hier ook 25 gr(met de kachel aan).
    xxx Ineke


  • 03 Maart 2013 - 17:12

    Jolanda C:

    Hey Emmy,

    nou meissie ik heb zeker genoten van je verslag !
    Leuk dat je je draai al wat gevonden hebt !
    en wat een lekkere gerechtjes heb je al weer naar binnen gewerkt !
    Veel succes met deze stage !

    kuzzies Jolanda ;-)

  • 03 Maart 2013 - 17:47

    Anja:

    Hallo Emmy,

    Het is weer genieten van je verhaal, en je gaat hier volgens mij ook weer een mooie tijd tegemoet. Heel veel succes met je stage, en geniet van alle leuke dingen die op je pad komen.

    Dikke kuzzzzzzzzz,
    Hans en Anja

  • 04 Maart 2013 - 12:32

    Esther:

    Wau Emmy, sounds extremely cool! You are my inspiration to go abroad for my internship :) Looking forward to your next story!

    xx Kisses from Lillehammer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 12513

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: