Little Miss Sunshine - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Little Miss Sunshine - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Little Miss Sunshine

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 April 2013 | Spanje, Isla de Fuerteventura

Halllooo! :D
Ga er maar weer voor zitten. ik ben er weer met een update!
(en ja, het word weer lang :P haha )

De dag nadat ik mijn verslag had geupload, heb ik niet veel meer gedaan.
De volgende dag op me werk heb ik de hele dag marktonderzoeken gedaan.
Toen was het ook weer sushi dag. En om 5 uur had ik weekend! Het kantoor was gesloten op donderdag en vrijdag wegens pasen. Heeeeeel fijn :)
Gelukkig waren meer mensen vrij dus besloten we om donderdag ochtend naar Isla de los Lobos te gaan. Dat is een onbewoond eilandje 10 minuten met de boot vanaf Corralejo.
Donderdagochtend spraken Wouter, Sara, Slavi en ik af en toen gingen we naar de boot toe. Lekker in het zonnetje waren we zo op Lobos. We gingen meteen naar het strand om ff een koekje te eten en toen zouden we gaan wandelen. Alleen toen we eventjes gingen voelen hoe het water was, bleven we uiteindelijk tot een uur of 3 op het strand :P Sara had onderweg een snorkel setje gekocht en toen ze die opdeed, zag ze super grote vissen onder water! Toen moesten we natuurlijk allemaal ff kijken, en er zwommen inderdaad hele grote mooie vissen daar. Na een paar uur besloten we toch nog ff een rondje te maken. Het eiland is te groot om helemaal te bewandelen in een uurtje, dus gingen we naar een kleine zoutvlakte maar dat stelde niks voor want het was te droog. Daarna liepen we naar de andere kant van het eilandje naar een haventje toe. Daar stonden allemaal huisjes (Zandvoort achtige strandhuisjes) en daar was een suuuuper mooie lagoon! Ik was een beetje verbrand, dus bleef eventjes in de schaduw maar de rest ging daar ook nog zwemmen. Om 5 uur kwam de boot ons weer ophalen, en omdat de eerste boot vol zat, mochten we in een “Glass bottom boat“. Overal werd reclame gemaakt over die boten want aan de onderkant zit glas en dan kan je dus in de zee kijken als hij vaart. Maarja, wij dus vol goede moed op die boot. Ik denk dat het glazen raam zo ongeveer 1 meter bij 3 meter was. En je zag niks.. dat hadden we dus ook meteen gezien :P toen we thuis waren heb ik niet veel meer gedaan.

Op vrijdag heb ik eigenlijk de hele dag thuis gezeten want ik dacht dat dat wel verstandig was nadat mijn huidje iet wat was verbrand. Toen heb ik dus lekker tv gekeken, me nagels gelakt en ook nog wat aan school gedaan. ´s Avonds ben ik naar de bakker gegaan om nog ff te internetten. Daarna gaf Edmundo (een mexicaan) een feestje, dus daar waren we natuurlijk heen gegaan.

Op zaterdag had ik eerst lekker uitgeslapen en veel heb ik niet meer echt gedaan. Lekker lui geweest met Sara :P. In de avond gingen we naar het appartement toe van een jongen uit Panama die jarig was die dag. Sara ging pasta koken met kipfilet, dus eerst gingen we boodschappen doen enzo. Om 6 uur zouden we gaan eten, maar dat was uiteindelijk 8 uur geworden :P Na het eten hadden we zelfgemaakt Mojito´s gedronken en toen was iedereen zo moe dat we maar naar huis gingen.

Die dag daarna waren we vroeg wakker dus ging ik met Sara naar de markt toe die elk weekend in Corralejo is. Daar waren allemaal kraampjes met heel veel sierraden maar ook eten en typische dingen van Fuerteventura. Daarna gingen we samen op zoek naar surfscholen en zijn we verschillende af gegaan om de prijzen te vragen enzo. Toen we dat hadden gedaan, gingen we alles vergelijken. Daarna ging ik met Slavi, Sara en Alejandro (die jongen van Panama) naar het restaurant “Di Napoli“ toe om lekker pizza te eten. Daarna was het weekend weer voorbij.

Op maandag had ik heel erg hard gewerkt want er was veel te doen, dus toen ik thuis was, heb ik lekker tv gekeken en ben ik naar bed gegaan.
Op dinsdag was weer precies het tegenovergestelde en had ik niks te doen, dus heb ik stiekempjes weer aan school gewerkt. Thuis had ik weer lekker gerelaxed.
Woensdag weer hetzelfde, maar andere dag. Slavi was jarig die dag, dus na me werkdag gingen we uit eten met z´n 6e. We gingen naar een restaurant dat die dag open ging en we moesten dus eventjes uitproberen hoe dat was. We zaten buiten en er stond best wel een koud windje, dus dat was wel minder. Ook duurde het lang voordat we te eten kregen, maar het was wel heel erg lekker! Toen wilde weg aan betalen en dat duurde weer zo lang, ze hadden wel 3x gevraagd of we nu al de rekening hadden gehad. En omdat het zolang duurde, kregen we gratis shotjes van ze. Nou die zijn altijd welkom! Daarna gingen we naar huis en was er een feestje voor Slavi. Ik had het niet super laat gemaakt, want ik moest weer de dag erna werken..
Donderdag was het super rustig weer en heb ik de helft van de dag mezelf maar vermaakt :P die avond ging ik naar Lucia en Maria toe want de planning was om dat weekend naar Lanzarote te gaan met z´n 6e. Die avond gingen we dus kijken hoeveel het gaat kosten en waar we zouden slapen (we zouden 2 dagen gaan). Alleen toen ik thuis kwam, vertelde Delphine me dat ze haar feestje gaf op zaterdag, dus konden we niet gaan.
Op vrijdag liep dus iedereen te balen want het feestje was gepland op vrijdagavond. Maarja, het was niet anders. Ik heb gelukkig nog genoeg weken om erheen te gaan.
Op me werk was het eindelijk ietsie interessanter want ik kreeg een nieuwe taak! Ik moest onze hotels vergelijken met prijzen en kenmerken in de brochures. Wel leuk werk en het neemt veel tijd in beslag, dus had ik in ieder geval wat te doen.
Na me werkdag ging ik maar weer eens naar Bakery toe. En verder was de avond niet zo bijzonder.

Op zaterdag had ik afgesproken om naar het strand te gaan, dus vol goede moed stond ik om 10 uur voor de deur van Sara in me bikini, alleen ging ons plan niet door, want de zon besloot om niet meer te gaan schijnen :(. Toen zijn we maar eventjes gaan winkelen en hebben we geluncht in het hotel. Daarna scheen de zon weer wel, dus gingen Sara en ik snel eventjes een uurtje zon pakken op het strand. In de avond gaven Alice, Delphine en Angel hun afscheidsfeestje. Eerst ging ik naar Sara om even een drankje te doen, en daarna gingen we naar het feestje toe. Het was best rustig, maar wel gezellig. En natuurlijk belandde we weer in het centrum aan het einde. Maar het was wel heel erg gezellig.

Zondag was ik weer gezellig de hele dag met Sara en hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. We hebben lekker een broodje gehaald en voor de rest rustig aan gedaan. Een beetje ons appartement schoongemaakt (zij de hare en ik de mijne) en toen was de dag eigenlijk alweer om. In de avond hebben we lekker relaxed een film gekeken en toen was er weer een week voorbij.

Maandag was weer een nieuwe werkweek en het was weer niet zo druk. Gelukkig kon ik mezelf bezig houden met mijn vorige klusje van de week ervoor. Die dag was Cristina jarig (een collega van mijn kantoor) en ze had een “kleine“ traktatie meegenomen. Ze was naar de bakker geweest en had voor een heel weeshuis allemaal broodje/croissantjes en andere lekkernijen gehaald. We hadden flink ons best gedaan om het op te krijgen, maar het was ons niet gelukt..
In de avond kreeg ik post van mama dus dat was heel erg leuk en had ik haar eventjes opgebeld om weer helemaal op de hoogte te zijn van alles thuis.
Dinsdag was het weer zo rustig op me werk dus dat was wel saai. In de avond heb ik lekker Grey´s Anatomy gekeken.
Woensdag was er ook niet zoveel te doen, dus dat is wel minder. Ook was het een hele warme dag dus het kantoor was net een oven! Toen ik thuis was, ging ik weer uit eten met Sara, Angel en Alejandro want Angel vertrok de volgende dag. We gingen naar Slowboat, het restaurant van Corralejo want het is een chinees restaurant met ´All you can eat´. Dat was heel erg gezellig en daarna hebben we nog de hele avond zitten kletsen.
Donderdag ochtend voordat ik naar me werk ging, heb ik nog even Delphine gedag gezegt want zij vertrok ook die dag (Angel en Delphine zaten in hetzelfde vliegtuig!).
Op me werk was het weer hetzelfde als anders.
Toen ik terug was van mijn saaie werkdag ging ik eerst het hele huis opruimen en desinfecteren. Er was nog zoveel bende over van Delphine dat ik gewoon alles weg heb gepleurd. Dat maakte wel heel veel verschil en kon ik daarna lekker genieten van me eigen schone appartementje.

Op vrijdag was het wel een gezellige sfeer op het kantoor omdat het vrijdag was, dus dat was wel gezellig. Toen ik klaar was met werken, ging ik weer naar het huis toe van Sara en Slavi om me klaar te maken voor een feestje die avond. Niemand gaf een feestje, maar uiteindelijk was het toch nog heel erg gezellig. Daarna gingen we nog stappen want het was de enalaatste dag van Alice.

De volgende dag was het mama´s verjaardag en heb ik weer even de hele familie gesproken over de telefoon. Daarna heb ik lekker een film gekeken die me moeder had opgestuurd dus ik had mezelf weer geentertained.
Zaterdagavond was er een barbecue en afscheidsfeestje van een stagiaire dus daar gingen we heen, alleen was het een beetje saai, dus later gingen we weer terug en hebben we afscheid genomen van Alice. Daarna gingen we weer even het centrum in en daar kwamen we meer mensen tegen van het hotel en daar hebben we een gezellige avond mee gehad.

Zondag zouden we naar Lanzarote gaan, maar Sara kon niet uit haar bed komen, dus hadden we de eerste boot gemist. De tweede boot was alleen dubbel zo duur, dus besloten we maar om lekker goedkoop naar Cotillo te gaan met de bus (daar was ik eerst heengefietst). Daar hebben we lekker op het strand gelegen aan een hele mooie lagoon.
Later was er alleen vloed, en daar had slavi eventjes niet op geregent, dus die lag lekker te zonnen, totdat opeens haar handdoek nat was :P toen ging Sara en ik een dam bouwen :).
Daarna zijn we weer terug naar huis gegaan en thuis heb ik mijn spullen ingepakt omdat ik ging verhuizen naar het appartement van Sara en Slavi (Alice was die ochtend vertrokken). Toen ik daar mee klaar was, was het bedtijd en het weekend weer voorbij.

Op maandag kwam er een nieuwe stagiaire bij, Priscilla, een frans meisje. Zij zat de hele tijd met Paulina omdat ze in haar plek komt. Verder kwam er ook een andere vrouw bij, en haar accent was heel erg sterk, maar ze woondde in oostenrijk. Alleen later op de middag ging ze opeens in het nederlands praten. Dus dat was wel grappig :P
Die avond ging ik uit eten en dat was heel erg lekker.

Dinsdag was het weer best een saaie dag en kwamen er nog 2 mannen bij op het kantoor. 1 man die ook nederlands sprak, en een rasechte Spanjaard. Wat ze precies doen, geen idee, en ik weet ook niet echt of ze ook blijven. Maar daar komen we vanzelf achter.
Die avond was het grey’s anatomy avond op de televisie dus heb ik me weer heel goed vermaakt.

En vandaag, ja was het wel weer saai. Alleen op het einde zaten we alleen dus konden Paulina en ik een beetje relaxen. Dus dat was wel fijn.
En nu zit ik lekker in Bakery om maar weer eens me verslag te updaten.

Sommige hebben het misschien al op Facebook gezien, maar omdat ik verhuist ben, is ook me adres verandert. Kaartjes zijn natuurlijk altijd welkom en die kunnen gestuurd worden naar:

Apartementos Los Barqueros
A Emmy van Schooten
Calle la Red, Piso 2
35660 Corralejo, Fuerteventura
Islas Canarias, España

Nou hopelijk hebben jullie weer genoten! :D

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 18 April 2013 - 19:55

    Ineke:

    Als ik het zo lees ,heb je aardig wat saaie dagen, maar ja "em ",ook die horen erbij, wat een wijze woorden hè van van je tantetje.
    Had ook niet zo`n leuk dagje stormde zo hard dat ik van mijn fiets werd geblazen op de lage dijk ,gelukkig kwam er geen auto aan, dus geniet maar van het zonnetje en je werk, want voor je het weet zit je weer in ons storm landje.

    Dikke kus Ineke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 12516

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: