Update vanaf me eilandje! - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Update vanaf me eilandje! - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Update vanaf me eilandje!

Blijf op de hoogte en volg Emmy

14 Mei 2013 | Spanje, Corralejo

Holaaaa!
Hier is weer een berichtje van mij! :D
Snel hè! :P haha de vorige was maar een paar weken geleden! :D haha (ik weet het, het duurt lang, maar de tijd vliegt hier voorbij!)
Maar ik heb natuurlijk zoveel leuke dingen die ik jullie moet vertellen! (en het is rustig om het kantoor, dus kan ik eventjes stiekem mijn verslag typen) :P

Twee (of drie) weken geleden in het weekend heb ik zoveel meegemaakt!
Op vrijdag was er door heel Corralejo een Tapastour waar verschillende restaurants aan mee deden. Ik had er iets meer van verwacht dan het echt was, maar alsnog was het heel erg gezellig. We begonnen een beetje laat dus het was wel rustig in de restaurants. In totaal hebben we maar twee restaurants gehad en toen was het al 12 uur. De tapas waren wel heel erg lekker! De eerste was een tapas met kabeljauw met een dun laagje kaas. Echt super lekker (onthouden tante Jolanda!) en de tweede zag er echt niet zo lekker uit, maar dat was het wel! Het was een gekookt ei, gefrituurd ofzo, en dan met caramel ofzo erover heen en uien. Het klinkt niet zo heel erg lekker, maar het was een lekkere verassing! :P
Toen we dat hadden gegeten gingen we naar een afscheidsfeestje van 2 Mexicanen. En we sloten natuurlijk de avond af in het centrum.

Op zaterdag hebben Sara en ik wat gerelaxt bij het zwembad en toen Slavi klaar was met werken, gingen we naar de hoofdstad toe, Puerto del Rosario. Het was super heet die dag want de Marokkaanse wind ging over Fuerteventura, dus tijdens het lopen in Puerto del Rosario kon je me t-shirt in me schouders zien staan.. Gelukkig was het winkelcentrum niet zo ver weg, dus konden we daar genieten van de airco :P daar hebben we lekker geshopt en na het shoppen hebben we onze buikjes volgegeten. Toen was het weer tijd om terug te gaan en om de dag helemaal af te sluiten, gingen we toch nog eventjes een kijkje nemen in het centrum. „We maken het niet te laat” werd er in het begin gezegd, maar dat was er niet echt van gekomen :P de volgende ochtend gingen we ontbijten bij een winkeltje die Churros met Chocolade maakte, dat was wel ff lekker!

Op zondag hebben we veel gerust op het strand met Sara samen. Toen we terug kwamen gingen we uit eten met Slavi bij Di Napoli om nog even met Slavi haar laatste pizza te eten. Toen was de dag wel weer voorbij.

Maandag was de week weer begonnen en het was echt bloedheet op het kantoor. Na het werken wilde we gaan eten maar het eten in het hotel was zoo slecht dat ik besloot om met Paulina en Sara en Wouter naar een Nederlandse bar te gaan om hun kroketten en frikadellen te voeren. Wouter is ook Nederlands dus die ging mee. Gelukkig vonden ze de frikadel en kroket heel erg lekker.

Op dinsdag mocht ik lekker om 10 uur beginnen want ik moest tot 6 uur werken. Om 1 uur moest ik met Pau en het nieuwe meisje naar het andere hotel want daar kwam een groep van 22 vrouwen en 2 jongens van Thomas Cook UK naartoe voor een rondleiding. Die maakte deel uit van een Fam Trip en die zijn dus op ’vakantie’ hier om verschillende hotels te bezoeken en later aan te bieden in hun assortiment (of niet). Wij waren daar om ze een beetje op te jagen en ervoor te zorgen dat er niemand zou ontsnappen. Dat was best een lastige taak aangezien het echt een kippenhok was, en elke keer moest er iemand plassen of werd er iemand gebeld ofzo. Gekkenhuis dus. Gelukkig was dat snel voorbij, toen moesten we terug naar Bahia Real om ze allemaal in te checken. Toen mochten Pau, ik en het nieuwe meisje (Priscilla) ons omkleden naar strand kleding, want daarna gingen we naar het strand met die hele groep!
Alleen ging dat niet helemaal goed want de buschauffeur wist dus even niet waar hij heen moest. Wij stonden al op het strand te wachten om ze te ontvangen, en de bus reed zo door! Na heel veel telefoontjes kwamen ze eindelijk achter het nummer van de baas van Thomas Cook en toen konden we ze vinden. Ze waren naar een ander strand gereden want er was geen parkeerplek. Nouja toen hadden we ongeveer 30 minuten vertraging. Maar toen we eindelijk allemaal op het strand waren, moesten we nog even verder lopen want er stond een tafel met mojito’s voor ons klaar! Ook wij mochten daar gebruik van maken. Echt een rotdag was het! :P daarna mochten we lekker genieten van het zonnetje en na wat foto’s te hebben gemaakt, gingen we weer terug naar het hotel. Wij waren toen klaar met werken en mochten naar huis :).
Thomas Cook had die avond een tour door het Gran Bahia Real en daarna gingen we met zijn alle eten. Wij mochten daar ook bij zijn, maar ik kon niet, want ik had het afscheidsdiner van Slavi. Zij vertrok de volgende dag, en daarom gingen we nog een laatste keer uit eten.
We gingen met z’n 5e naar een grill restaurant en daar hebben we heerlijk gegeten. En als afsluiter van de dag, gingen we heerlijk voor de televisie Grey’s Anatomy kijken :P

Op woensdag ochtend had ik nog even snel gedag gezegd voor ik naar me werk ging (die avond daarvoor hadden we al uitgebreid afscheid genomen). Dus toen ik terug kwam van me werk, was het heel erg stil thuis. Toen heb ik meteen maar eens een diepe reiniging in het huis gedaan zodat Sara en ik van een schoon en stil huis konden genieten :P Daarna gingen Pau, Sara en ik voetbal kijken in Bakery en als afsluiting naar Emilie toe, een Frans meisje die vrijdag weg ging. Daar zaten we gezellig doritos met guacemole te eten en dat was heel gezellig :P
Omdat Sara zo alleen was, heb ik die nacht met Sara op de kamer geslapen op de plek van Slavi. Heel gezellig, na 5 minuten lagen we allebei voor pampus :P

Op donderdag ging de dag heel langzaam maar toen ik eindelijk klaar was met werken gingen Sara en ik naar Bakery toe. Daarna gingen we naar Emilie toe om nog eventjes gedag te zeggen. En toen was eigenlijk de dag weer om.

Op vrijdag ging de dag wel redelijk oké. Het was de laatste werkdag van Pau, dus dat was wel heel erg jammer. Die avond gaf ze een afscheidsfeestje samen met Edmundo en Liz, andere Mexicanen die hier ook stage liepen. Ook dat was heel erg gezellig natuurlijk. Daarna waren we nog even naar het centrum gegaan. Het was heel rustig maar alsnog gezellig.
Zaterdag viel het weer zwaar tegen, dus ben ik lekker lang in me bed blijven liggen, en toen ik eruit kwam, was het heeeerlijk weer! Toen ben ik gezellig met Gigja en Irena (ijslanders) naar het strand geweest. ´s Avonds gingen Sara, ik, Gigja, Irena en ik weer naar het centrum en toen was het stervens druk!
De dag erna was het weer nog steeds niet zo goed, dus hebben Sara en ik maar gezellig het hele appartement opgeruimd. Daarna heb ik lekker een filmpje gekeken en met het thuisfront gebeld. Een heeerlijke relaxte dag!

Op maandag was het heel erg stil op kantoor want Paulina was weg. Wel ging de tijd heel erg snel want ik had veel te doen (voor de verandering). Maandag avond hebben we lekker thuis gezeten.
Dinsdag was het natuurlijk gekkenhuis in Nederland door Koninginnedag, en ik zat maar saai op kantoor, mezelf op de hoogte te houden met nu.nl. Wel balen dat ik er niet bij kan zijn op zo een speciale dag. Maarja, ik krijg er veel voor terug!
Toen ik thuis kwam van werken, hadden we er een nieuw huisgenootje bij! Markéta en ze komt uit Tsjechië. Die avond ging ik samen met Wouter naar een Nederlandse bar toe om televisie te kijken om een beetje een idee te hebben wat er allemaal gebeurd in Nederland :P daar zagen we de samenvatting van de abdicatie en de inhuldiging van onze nieuwe koning. Daarna zijn we weer terug gegaan en werd het nog een hele gezellige avond die eindigde in het centrum.
Die dag erna was een nationale feestdag, dus ik was gelukkig vrij. Die dag hebben we eerst het hele huis maar eens schoongemaakt, dat was wel nodig. Daarna zijn we naar ‘Bakery’ geweest om te internetten en toen werd het opeens heel warm, dus hebben we nog de laatste zonnestralen meegepikt op het strand.
Daarna moest ik even een uurtje bijslapen en daarna gingen we met zijn 9e koken (nouja, uiteindelijk stond er 1 jongen te koken, en de rest at het op:P) hij had heerlijke spaghetti bolognese gemaakt (bijna net zo lekker als die van mama). En daarna zaten we nog een hele tijd te kletsen.

Op donderdag moest ik wel weer gewoon werken en dat was heel erg saai.
En om de dag een beetje beter te maken, besloten we om naar het rock café te gaan. Daar hebben we met een hele groep een cocktail gedronken en genoten van de live band. Die speelde trouwens echt heel goed! Het was ook de laatste nacht van een jongen uit Panama, Alejandro, dus het was ook een klein afscheidsdrankje.

Op vrijdag was het een gezellige dag, meestal op vrijdag, dus dat was wel beter. Dan gaat de dag namelijk toch iets sneller voorbij. Die avond zou het de laatste dag zijn van de IJslandse meiden, maar om 12 uur ’s avonds (9 uur voor de vlucht) bedachten ze opeens dat ze maar eens hun vlucht moesten boeken. Nouja die vlucht was dus al weg.. Hun helemaal in paniek natuurlijk en toen besloten ze dat ze maar op woensdag gingen. Om het verhaal nu nog stommer te maken, ze hadden wel al hun vlucht van Barcelona naar IJsland dus hebben ze eventjes 500 euro pp weggegooid. Slim hè! Maarja, wij blij, want wij hoefde nu nog geen afscheid van ze te nemen. En we moesten het natuurlijk even vieren met een drankje, dus toen gingen we met een paar mensen naar het centrum om een rustig drankje te doen, maar op een gegeven moment werd ik zo moe, dat ik maar naar huis was gegaan.

Op zaterdag heb ik lekker lang uitgeslapen alsnog totdat mama me wakker belde.. Daarna hebben Sara en ik maar meteen het hele huis schoongemaakt. Sara en ik wilden eigenlijk naar het strand gaan, maar natuurlijk als ik vrij ben, schijnt de zon niet.. Toen gingen we maar ff internetten en toen ging lekker de zon schijnen! Toen besloten we toch nog ff snel een uurtje zon te pikken op het strand :P
In de avond was er een surprise party voor een vriend van ons, dus wij hadden de eer om alles te regelen bij hun thuis. Eerst was het heel erg stil, maar later werd het wel heel erg druk. En het waren ook nog eens allemaal Italianen, en die zijn ook nogal luid, dus niet veel later stond de politie voor de deur om te kijken wat er aan de hand was.
Toen besloten we maar dat het feestje moest worden doorgezet in het centrum en daar was het ook super gezellig.

Op zondag wilde we naar Cotillo gaan op de fiets (wat ik een poosje geleden ook had gedaan) maar niet iedereen voelde zich helemaal goed om dat hele stuk te gaan fietsen. Toen besloten we maar om lekker op een terrasje te gaan zitten op het strand en daar hadden we heeeeerljk gezeten. Toen was het tijd om mijn vriendinnetje van Zaragoza op te halen. Kirsten kwam zondag rond 6 uur aan, dus toen ze me huisje had gezien, had ik haar daarna even Corralejo laten zien en ’s avonds zijn we uit eten geweest met nog een paar mensen bij een indiaans restaurant. Ik vond het persoonlijk niet zo een heel erg succes, maarja, het was goedkoop.

Op maandag moest ik gewoon werken, dus terwijl ik aan het ploeteren was op kantoor, was Kirsten lekker aan het zonnen op het strand. Natuurlijk vreselijk verbrand door de felle zon :P toen ik thuis kwam zijn we wezen eten bij een typische surfbar waar ik heerlijke fajitas had gegeten en Kirsten een hamburger. Daarna gingen we naar huis en hebben we gerelaxt.

Dinsdag was het een saaie dag op kantoor. Kirsten ging die dag gezellig met Wouter naar Lanzarote toe. Daar hebben ze een tour gedaan en dat vonden ze heel leuk.
In de avond hadden we allebei niet zoveel honger dus zijn we lekker wezen shoppen. Toen kwamen we andere stagiaires tegen en zijn we naar bakery geweest om ff te internetten. Toen was het 10 uur en konden we lekker voor 3 euro een bakje chinees halen, dus dat hebben we toen maar gedaan. Net zo lekker als uit eten gaan :P haha
Daarna moesten we even een drankje doen met de IJslandse meiden, want die vertrokken de dag erna. In het centrum heb ik dus afscheid van ze genomen..

Op woensdag was het weer best een saaie dag. Maar ’s avonds gingen Kirsten en ik gezellig uit eten bij een steak restaurant. Het was nog best wel rustig en we vielen heel erg in de smaak want er stond 3 man aan onze tafel om te vragen wat we wilde drinken :P toen kregen we ook nog een voorgerecht van het huis en de kok kwam persoonlijk ons hoofdgerecht brengen :P wij vermaakte ons wel dus! Haha
Die avond zijn we ook nog met een paar naar het centrum gegaan want het was tijd voor een drankje. We gingen naar een Karaoke bar en Kirsten en ik zongen de sterren van de hemel (not) :P daarna ben ik weer lekker ’op tijd’ me bed ingedoken terwijl de rest doorfeestte.

Op donderdag heb ik ook niet veel bijzonders meegemaakt op me werk. In de avond gingen we met z’n 5e weer naar het Rock Café om te eten. Heel speciaal was het niet, maar wel gezellig met de muziek erbij enzo. Daarna gingen er nog een paar weer het centrum in, maar Kirsten en ik lagen heerlijk al om half 11 in bed, want we waren best wel moe.

Vrijdagochtend was ik helemaal fris en fruitig na zoveel uur te hebben geslapen :) maar dat duurde ook niet lang, zoveel uur achter een computer zitten maakt je echt moe.. Gelukkig ging de dag wel snel, want het was weer gezellig vrijdag! Die avond ging ik met Kirsten bij Di Napoli eten. (Dat restaurant waar we altijd pizza halen). Daar hadden we weer heerlijk pizza gegeten. Die avond was er een klein feestje bij Allison en Paulina (stagiaires) maar omdat er niet meer zoveel mensen zijn hier, was het echt maar een klein feestje. Daarna gingen we nog even naar het centrum en natuurlijk was dat wel heel erg leuk!

Zaterdag gingen Kirsten en ik een auto huren en zijn we helemaal naar het zuiden gereden. Onderweg waren we nog een paar keer gestopt om van het uitzicht te genieten. Ondertussen werd het later en later en ook steeds warmer, tot het op een gegeven moment gewoon 33 graden was! Toen besloten we maar om ff op het strand te gaan liggen. We kwamen bij een zwart strand wat heel erg glimde! Zag er super mooi uit, maar onmogelijk om op de foto te zetten.. En het was natuurlijk suuuuper heet! Niet normaal.
Daarna zijn we weer in de auto gestapt en helemaal naar het zuiden gereden. Op de terugweg stopte we bij een heel mooi wit strand met een prachtige blauwe zee! Allemaal windsurfers daar enzo, een paradijs voor watersport. Daar hebben Kirsten en ik een paar uur gezont en daarna zijn we door het binnenland weer terug naar huis gereden. We kwamen door allemaal schattige dorpjes en super mooi uitzicht doordat we door allemaal bergen reden. Dat betekende dus soms ook heeele leuke schumacher wegen :P
Toen we weer thuis waren, zijn we lekker uit eten geweest bij een steakhouse en daar kregen we zoveel te eten dat we het niet eens opkregen. Daarna zijn we naar het huis van Lucia geweest, een Spaanse stagiaire, want zij ging die dag erna naar huis toe. Daar hebben we een drankje gedaan en hebben we de nacht afgesloten in het centrum :P

Op zondag moesten we in de ochtend de auto terug brengen en daarna zijn we naar een klein marktje geweest. Toen was het tijd om Kirsten gedag te zeggen.. Haar vakantie was weer voorbij. Nadat we Kirsten naar de bus hadden gebracht, gingen Sara en ik naar het strand toe om eventjes af te koelen, want het was weer lekker warm die dag. Toen we naar huis gingen, kwamen we er alleen achter dat het pas half 4 was, terwijl wij al dachten dat het bijna etenstijd was :P toen hebben Sara en ik maar een film, Taken, gekeken op bed. Daarna verveelde we ons nog steeds dus hebben we maar meteen een andere film daarna gekeken :P Toen die was afgelopen waren we zo moe geworden dat we in slaap waren gevallen. Toen vond ik het wel tijd om gewoon lekker naar me bed te gaan :P

Op maandag was ik eigenlijk nog steeds moe, maarja, er moest gewerkt worden! Het was best wel een saaie dag en ’s avonds heb ik ook niet veel gedaan. Echt een typische maandag!
En nu is het dinsdag en is het best wel saai op kantoor, dus kan ik snel de kans grijpen om jullie even weer helemaal up to date te houden.
Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden :)
Over 2 dagen komen papa en mama gezellig hierheen, dus dat word suuuuuuuuuuuper! :D
Maar dat gaan jullie natuurlijk allemaal horen! :D

Tot snel!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Mei 2013 - 16:47

    Ineke:

    Lekker eten,zonnen en zwemmen,gezellige dingen doen,en werken,klinkt toch wel leuk allemaal enmmy.
    Nog 1 nachtje en dan hoog bezoek,heeeeeeeeeeeeeele gezellige dgn met z`n allen.
    Werk ze,en geniet ze nog.

    xxxx Ineke

  • 15 Mei 2013 - 16:53

    Emmy Van Schooten:

    Jee, een berichtje van me trouwe volger! :D

    alles klinkt niet alleen leuk, het is ook heeeel erg leuk! :D
    ik ben de uren aan het aftellen hoor! ik kijk er heeel erg naar uit om alles aan ze te laten zien!
    ik zal heel goed de reisleidster gaan spelen! haha

    en nog 59 nachtjes en dan ben ik weer terug in nederland.
    snel he! (vind ik tenminste :P)

    dus tot over 59 nachtjes! :P

    xxx

  • 15 Mei 2013 - 22:48

    Anja:

    Hallo Emmy,
    Dat was weer een mooi verhaal. We blijven goed op de hoogte van je leventje daar onder de zon. Dat is hier wel even anders. Ook leuk om met de auto het eiland te verkennen samen met je vriendin. En dan morgen ..........bezoek uit Santpoort. Dat wordt een super week, ze hebben er heel veel zin in. Ik heb je moeder een dikke knuffel van ons voor jou meegegeven.

    Veel liefs,
    Hans en Anja xxx

  • 22 Mei 2013 - 17:44

    Jolanda:

    Hey Emmy
    Leuk om van je te horen !
    ik heb weer genoten van je verhaal, en heb inmiddels ontzettende trek
    gekregen....in tapas hapjes ;-) !!!!!
    Hele fijne week toegewenst met je ouders, xxxxxxxxxx
    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 12515

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: