Me meest geweldige week hier! - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Me meest geweldige week hier! - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Me meest geweldige week hier!

Blijf op de hoogte en volg Emmy

29 Mei 2013 | Spanje, Corralejo

Halloooo!
Hier is weer een verslagje van me, want ik heb zoveel leuke dingen meegemaakt dat ik niet kan wachten om het met jullie te delen!

Vorige week woensdag was me laatste verslagje, en in de avond heb ik gezellig voetbal gekeken met allemaal andere stagiaires. Dat was wel gezellig.
Toen was het ein-de-lijk donderdag, de dag dat papa en mama me kwamen opzoeken! Overdag was het super druk op het kantoor, dus ik was blij dat ik eindelijk naar huis mocht daarna.
En ik was helemaal blij, want als verassing heb ik mezelf een week vrij gegeven! Al de hele maand april en mei werk ik een uur extra, zodat ik als verassing alle tijd met papa en mama door kon brengen.
Toen ik dus donderdag klaar was, was ik naar het vliegveld geraced met de bus om me ouders te verwelkomen! :D me ouders kwamen ’s avonds rond half 7 aan, en toen kon ik ze eindelijk weer knuffelen! Toen moesten we naar Corralejo met de bus, dus konden ze meteen het eiland zien. Om 9 uur kwamen aan in Corralejo en hebben we ingecheckt. Toen had papa zo een honger dat we meteen een restaurant zijn ingedoken.
Daar konden ze genieten van hun eerste lekker stuk vlees. Heel lekker was het! Toen was het al zo laat dat we maar snel naar bed zijn gegaan toen.
Ons appartement was trouwens heel mooi. Klein keukentje, maar wel compleet, en een mooie badkamer met een heeeerlijke douche! En om het helemaal goed te maken, hadden we ook nog een terras met uitzicht op de zee!
Daar gingen we dus de volgende dag heeerlijk ontbijten in het zonnetje. Jammer genoeg was het niet zo heel erg warm die dag.
Toen was het dus mooi tijd om een kleine rondtour door Corralejo te doen. En natuurlijk moesten we ook een terrasje pakken voor een bak koffie.
Daarna hebben we lekker geluncht en hebben we de middag afgesloten op het strand. Het zonnetje brandde lekker, en dat had papa zeker gevoeld. Die was lekker verkleurd :P
Daarna verdween de zon weer en gingen we naar huis, maar toen ging de zon weer schijnen, dus hebben we lekker bij het zwembad gelegen. Toen kreeg papa honger dus hebben we een voorgerechtje gegeten op het strand. Toen we eindelijk ons eten kregen daar (het was nogal een slechte ober) gingen we naar huis en had papa nog even geshopt. Daarna gingen we lekker uit eten bij de Italiaan (Di Napoli).

Op zaterdag was het tijd om het eiland te bekijken, dus hebben we een auto gehuurd en zijn we langs de oostkust helemaal naar beneden gereden. Onderweg waren we vaak gestopt om van het uitzicht te genieten of om natuurlijk een kopje koffie te drinken.. Bij ‘Las Playitas’ hebben we een lange pauze gemaakt en hebben we over het zwarte strand gelopen en rond de rotsen. Daarna hebben we ook nog een stop gemaakt in een leuk haventje om in ongeveer windkracht 9 ons broodje te eten.. ook papa had zich uitstekend vermaakt daar toen we allemaal smalle straatjes in moesten met een ‘klein beetje’ hellingproef.
Toen we in het zuiden waren, gingen we off-road met als bestemming ‘Cofete’. Die weg was door de bergen heen met een super uitzicht over een wilde zee! Toen we eindelijk aangekomen waren in Cofete, had je ook een uitzichtpunt met grote standbeelden erop van een schapenhoeder. Iets verderop stond ook een villa tussen de bergen, ‘Villa Winter’. De villa staat bekend om zijn betrokkenheid met de tweede wereld oorlog en het schijnt dat daar veel hitler-aanhangers via de villa naar Zuid-Amerika zijn gevlucht.
Toen we dat hadden gezien, moesten we weer dezelfde weg terug naar de bewoonde wereld. Onderweg kwamen we nog een ezel tegen die heerlijk midden op de weg stond te relaxen en bij auto’s naar binnen stond te kijken. Eenmaal terug bij de grote resorts, namen we de binnenweg terug naar het noorden. Daar kwamen we door allemaal leuke kleine dorpjes en reden we tussen de bergen. Toen we bijna terug waren, besloten we om te gaan eten in een dorpje, Villaverde. Daar kwamen we terecht bij een typisch canarisch restaurant waar alles draaide om geitenvlees :P papa en ik deelde een groot bord vol met verschillende soorten vlees, wat niet echt een hele goede keuze was. Maarja, weer een ervaring rijker! :P haha
Daarna gingen we richting huis en liet ik papa en mama eventjes alleen voor wat ‘quality-time’, en ging ik gezellig met Sara het centrum in voor ons wekelijkse dansje! :P

Zondag hadden we weer een rustdag ingelast en hebben we een marktje bezocht in ‘El Campenario’, een klein winkelcentrum in Corralejo. Toen hebben we genoten van de zon en we hebben ook eindelijk met Anne geskypt! Inclusief een tour door haar nieuwe huisje, want dat heb ik natuurlijk ook allemaal gemist! :(
Daarna hebben we maar weer een terrasje gepakt en daarna hebben we genoten van de lekkerste macaroni van de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele wereld! Á la Rita natuurlijk.
Toen was de planning om naar het Rock Café te gaan om nog iets actiefs te doen, maarja, toen was Mamma Mia op tv, en hadden we dus een lekkere bankavond :P haha

Op maandag hadden we iets heeeeel leuks op de planning staan! We werden om 10 uur opgehaald, noujaaa, de Spaanse 10 uur ;). Daarna reden we naar de haven om naar de winkel te gaan met alle wetsuits om die aan te trekken. Heeeel sexy waren die trouwens. Het was een gratis liposuctie gewoon! Je kon nog net ademen, maar normaal lopen ging al moeilijker :P
Eenmaal in de boot gingen we richting het eiland Lobos om te SNORKELENNN!! :D we waren met een groepje van 8 en eerst gingen we in ondiep water snorkelen. Daar waren echt super mooie vissen. Heel veel, en ook in allemaal mooie kleuren! De instructeur had een zakje brood mee, en de vissen aten gewoon uit je hand! Ze kwamen heel erg dichtbij. Ondertussen vond de instructeur ook nog een octopus hol, maar hij was te verlegen om uit zijn grot te komen. Ik zag wel een tentakel! Na ongeveer een uurtje ofzo gingen we weer terug de boot in, en liet hij ons de haven zien van Lobos. Echt een super mooie lagoon! Daarna gingen we naar dieper water om daar ook nog even te snorkelen. Daar waren grote scholen met vissen, minder mooi, maar alsnog heel cool. Toen gooide de instructeur een stuk brood naar mama om te voeren naar de vissen, maar de vissen gingen als piranha’s op dat stuk brood af, dus mama kon er helemaal niet meer bij! Heel grappig zag dat eruit! :P
Daarna moesten we weer terug de boot in, mama dacht dat ze dat wel eventjes elegant kon doen.. nouuuu, dat ging niet zoals gepland :P mama gleed als een sidderaal de boot in! :P haha heeel erg grappig zag het eruit :P
Eenmaal bijgekomen van het lachen konden we terug naar Corralejo varen. De golven waren ietsie ruiger geworden en dat hadden we gemerkt! We werden gelanceerd op de boot totdat het niet meer zo grappig was :P gelukkig waren we na 10 minuten weer veilig in de haven. Na de pakken uit te hebben gedaan, werden we weer veilig thuisgebracht rond half 2. Toen hadden we natuurlijk honger gekregen en hadden we geluncht bij het rock café. Toen pakte we snel de bus richting El Cotillo, een dorp aan de andere kant van het eiland om daar naar het strand te gaan. We hadden bloedheet weer, dus het was wel even lekker om te relaxen op het strand. Na een paar uur gingen we weer naar huis en in Corralejo aangekomen hebben we heeeerlijk gegeten bij ‘El Toro Bravo’. Dat was een super lekker restaurant en we kregen ook zowat al onze drankjes gratis :P het was dus een hele gezellige avond ;)

Op dinsdag moesten we weer om 10 uur klaar staan, want we gingen een excursie doen naar Lanzarote! We werden naar de haven gebracht en daar gingen we op een ‘glass-bottom boat’ richting Lanzarote. De zee hielp niet echt mee, dus we waren lekker aan het schudden. Aangekomen in Lanzarote werden we op een bus gezet en begon onze tour. Eerst gingen we richting het National Park van Timanfaya. Daar gingen we naar een restaurant toe waar ze allemaal proefjes lieten zien zodat je een indruk kreeg hoe heet de grond was. Eerst kregen we grind dat we vast mochten houden, als je dat kon, want het was super heet! Daarna lieten ze hele droge planten verbranden door het in een gat te gooien, en later lieten ze zien hoe heet het onder ons was door water in een buis te gooien. Dat kwam er natuurlijk meteen weer uit als een geiser. Wel leuk om te zien. Daarna lieten ze zien dat ze een gat in de grond gebruikte als hun privé barbecue. Daarna gingen we weer de bus in om naar het krater deel te gaan van het park. Daar vertelde ze heel veel over hoe het vroeger was op Lanzarote toen er vulkaanerupties waren. Interessant om te zien en te horen hoe veel er in as was gelegd toen. We hadden super mooie uitzichten en zagen heel veel mooie kleuren en kraters in de bergen.
Na de tour door het nationaal park, gingen we naar de wijnregio van Lanzarote. Omdat er veel wind staat op Lanzarote is het moeilijk om druiven te kweken voor de wijn. Daardoor hebben ze allemaal muurtjes gebouwd om de druivenplanten. Suuuuper veel boogjes zijn het resultaat daarvan. Heel mooi. Daar stopte we bij een wijnproeverij en konden we wat eten. Toen gingen we weer de bus in, op weg naar een winkel van Aloë Vera. Daar hielden ze een praatje waar Aloë Vera allemaal tegen hielp en later kon je ook allemaal zalfjes en potjes kopen.
Daarna gingen we naar een lagoon die door alg helemaal groen was geworden. Dat zag er wel heel mooi uit! En als afsluiter gingen we naar 2 grotten toe langs de kust omdat het daar net lijkt of het water kookt. Jammer genoeg was het water heel erg kalm, dus konden we dat niet echt zien. Op de terugweg kwamen we nog langs een zoutwinning en toen gingen we weer terug naar de haven om naar huis te gaan.
’s Avonds had papa zin om lekker chinees te eten, dus zijn we naar een ‘all you can eat’ restaurant gegaan. Sara was ook gezellig mee en daar hebben we lekker gegeten. Na het eten zijn we lekker naar bed gegaan.

Op woensdag was het de laatste volle dag dus gingen we weer een auto huren om de andere kant (het westen) van het eiland te zien. Eerst gingen we weer naar El Cotillo toe om naar de haven te gaan en naar de kliffen te kijken. Daar was het alweer tijd voor een terrasje voor koffie. Daarna zijn we weer in de auto gestapt naar Lajares om naar een winkel te gaan van ‘Clean the ocean’ project. Die maken allemaal dingen van afval wat ze vinden in de zee.
Daarna gingen we meer naar het zuiden toe en onderweg waren we nog gestopt bij een uitkijkpunt waar allemaal geitjes liepen. Verder naar het zuiden kwamen we langs nog een uitkijkpunt waar we even een broodje hebben gegeten. Later kwamen we langs nog een uitkijkpunt waar we 1,2 kilometer naartoe moesten lopen. Eenmaal daar aangekomen stond een gebouw met en cafetaria maar die was gesloten. Toen hebben we daar maar een rondje om gelopen en daarna konden we weer terug lopen. Daar was ook een ander uitkijkpunt met 2 grote standbeelden van soldaten, daar hebben we een kleine fotosessie gedaan.
Daarna gingen we naar de vroegere hoofdstad van Fuerteventura, Betancuria. Dat was 1 groot toeristen paradijs en daar hebben we op een terrasje een lunch besteld. Daarna zijn we weer in de auto gestapt en naar een ander dorpje geweest waar een kerkje was en heel veel mooie bloemen. Daarna gingen we weer op weg naar ons laatste dorpje, Ajuy. Dat was een dorpje aan het water en dat was echt super mooi! Daar waren grotten en het zand van het strand was zwart. Ook kon je allemaal oude stenen zien van het Jurassic tijdperk enzo. Je zag ook allemaal lagen van het water wat er vroeger stond. Ook waren er hele mooie witte rotsen die het water heeft weggeslagen wat er heel mooi uit kwam te zien. Daar hebben we rondgelopen en toen kon de tocht naar Corralejo weer beginnen. ’s Avonds waren we weer terug in Corralejo en hebben we lekker gegeten bij het Rock Café (eindelijk). Daar konden we eerst genieten van een band met een vrouw die super goed kon zingen, en daarna kwam er een man zingen, maar die deed maar wat :P verder ontmoette we ook de lokale beroemdheid. Een Engelse man van tegen de 80 jaar oud kwam even zijn talent laten zien, muziek maken met 2 lepels en z’n hand. Het klonk wel heel erg grappig! Verder kregen we ook een concert van een 6-jarig jochie die zo enthousiast was, dat hij ook even de microfoon mocht vasthouden :P

Op donderdag was het alweer tijd om de koffers in te pakken. We zijn nog even de souvenir winkeltjes ingedoken voor een aandenken. Daarna hebben we lekker pizza gegeten bij Di Napoli als een stevige lunch (en dat was het ook!). Toen moesten we uitchecken en met de bus richting Puerto del Rosario.. Om 10 voor 3 stonden we bij de bushalte, maar de bus kwam pas om 15:35, dat was wel wat minder, maar we waren ruim op tijd! Op het busstation van Puerto del Rosario moest ik afscheid nemen van papa en mama, en hun pakte de bus naar het vliegveld, en ik moest weer in de bus terug naar Corralejo. Het was toch best lastig om na zo een super leuke week weer afscheid van me ouders te moeten nemen..
Toen ik weer in Corralejo was, moest ik eerst even een reep chocolade kopen vond ik zelf :P
Thuis zaten Marketa en Wouter dus die hebben we een beetje opgevrolijkt.
Ik had nog geen zin om terug te gaan naar het hotel om daar te eten, dus had ik samen met Wouter de pizza opgegeten die over was van de lunch. Lekker hoor! ’s Avonds ging ik met Sara en Marketa naar bakery en toen kwamen we nog wat andere stagiaires tegen. Toen was de dag weer voorbij.

Op vrijdag had ik nog lekker een vrije dag en heb ik eerst lekker hardgelopen (ja mama, ik heb het echt gedaan!) en daarna heb ik me kamer opgeruimd, de was gedaan, me verslag geschreven en lekker gerelaxt op de bank voor de televisie. Een lekker dagje dus!
’s Avonds hadden we een groot diner met z’n 11e want Wouter en José waren jarig die dag! We gingen eten bij een heel lekker restaurant en als toetje kregen we een grote taart.
Daarna gingen we naar ‘onze’ vaste kroeg en dat was ook heel erg gezellig. We hadden hun verjaardag goed gevierd!

Op zaterdag was het plan om te gaan surfen, maar de surfleraar van Sara en mij moest wegens familie redenen terug naar Italië, dus dat was wel jammer.. Ook het weer viel heel erg tegen, en Marketa was vrij, dus besloten we om het hele appartement goed schoon te maken. Iedereen kreeg ze eigen deel van het huis, dus een paar uur later was alles weer spik en span!
Die avond zijn we naar Bakery gegaan en hebben we gegeten bij de chinees (ik was er nog niet klaar voor om naar het hotel te gaan om te eten :P)
Daarna hadden Sara en ik weer de avond voor ons alleen, dus zijn we het centrum ingedoken. Dat werd een hele gezellige avond met mensen die ook in het hotel werken.

Op zondag heb ik me mentaal voorbereidt om weer terug te gaan naar het kantoor op maandag, dus heb ik de hele dag in me bed gerelaxt.
Op maandag moest ik dus weer terug naar het kantoor, maar het viel wel mee. De andere stagiaire die ook op het kantoor zit, ging naar de Marketing afdeling, dus had ik genoeg werk te doen.
In de avond heb ik lekker met Sara en film gekeken.
Op dinsdag was het ook een beetje saai op kantoor, en in de avond heb ik ook niet veel meegemaakt. Op woensdag had ik een klein beetje tijdstress op me werk want ik moest orders versturen maar ik wachtte nog op mijn pakketen om die door te sturen, en die waren niet op tijd. Dat was wel een beetje balen, maar uiteindelijk is alles natuurlijk goed gekomen. Die Spanjaarden maken zich nooit zo druk hier. :P in de avond ben ik naar de bakker geweest om met Anniek te skypen wat heel gezellig was.
Nu ben ik dus me verhaal aan het updaten, en vanavond is er een klein feestje omdat we morgen vrij zijn. Morgen is hier ‘Dia de Canarias’. Dat is een jaarlijkse vrije dag dus hoef ik niet te werken!
Maar daar horen jullie in me volgende verslag meer over!

Tot snel. Hopelijk hebben jullie genoten van mijn avonturen met papa en mama.
Ik vond het in ieder geval een geweldige week! :D

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Mei 2013 - 11:55

    Je Zussie!!:

    Hi zussie!

    Wat leuk om de verhalen ook van jouw kant te lezen. Je vertelt toch weer heel andere dingen dan mama ;)
    Klinkt als een super weekje, foto's waren ook erg leuk!
    Vandaag lekker vrij dus? En wij maar werken hier...

    Zie je over... 45 dagen!!! :) Joehoee!

    Xxxxx

  • 31 Mei 2013 - 22:59

    Anja:

    Hallo Emmy,

    Wat een fantastische week hebben jullie gehad. We hadden natuurlijk al wat verhalen gehoord. Met name het verhaal van de sideraal was hilarisch, je moeder vertelde het.
    Ik begrijp dat je via Skype een rondleiding hebt gehad in het huis van Anne en Dennis. De housewarming was heel gezellig, en we hebben gezien dat je bedje daar ook klaar staat.
    Maar eerst nog 44??? nachtjes in je "eigen" bed.
    Maak er nog een mooie tijd van.

    Kuzzzzzzzz,
    Hans en Anja



  • 03 Juni 2013 - 23:20

    Ineke:

    Hoi Emmy, als ik het zo lees heb je een lekker weekje gehad met rita en harry,wel een vol progamma,ze zullen wel een paar dgn nodig hebben om weer tot rust te komen.
    Gezellig om je verslag te lezen,heb echt geen medelijden met je op zo`n mooie plek met veel zon.
    Nou geniet er maar weer van.

    Dikke kus van mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 12519

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: