Don't worry, be happy - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Don't worry, be happy - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Don't worry, be happy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

19 Juni 2013 | Spanje, Corralejo

Zoo! Weer tijd voor een nieuw verslag!
De avond dat ik mijn laatste verslag had geupload, hadden we in de avond een klein feestje bij Wouter en Jorge. Het was alleen een beetje een saai feestje want iedereen zat in een kringetje en volgens mij was iedereen moe.
Donderdag was ik vrij omdat de Spanjaarden allemaal redenen verzinnen om niet te hoeven werken :P in de middag ben ik met Sara eventjes een paar winkels ingedoken, maar niet geslaagd. Daarna zijn we naar Campenario gefietst, dat is dat andere winkelcentrumpje in Corralejo en daarna zijn we nog een rondje gefietst door Corralejo zelf. Niet zo een heel succes met al die toeristen op de weg, maar wij hadden het leuk :P als beloning gingen we eventjes een ijsje halen die we in de haven hebben opgegeten.
Op de terugweg stopte we nog even bij Bakery maar besloten toch maar te gaan eten in het hotel. Daarna moesten we eventjes ons eten laten zaken en hebben we weer een rondje Corralejo gedaan, maar dan lopend.

Op vrijdag was het een hele normale dag op kantoor, niet zoveel te doen, dus lekker relaxed. ’s Avonds was er een klein feestje bij Allison en Paulina om te vieren dat ze hun appartement hadden schoongemaakt. Dat is een prima reden voor een feestje natuurlijk! Gelukkig voor hun gingen we daarna naar het centrum toe, dus was het niet een al te grote bende.

Op zaterdag zijn Sara, Jonathan, Paulina en ik naar El Cotillo gefietst. Dezelfde route die ik al eens eerder met Sara had gedaan. Deze keer leek het wel of de route veel korter was, en we waren er ook veel sneller! Dit keer was ik ook heel slim om langs de randjes te fietsen zodat ik niet door al die gaten hoefde in de weg. Dat scheelt een boel spierpijn later. Eenmaal aangekomen in El Cotillo zijn we naar het strand geweest om te zonnen. Daar wilde we met de bus terug, maar er mogen maar 2 fietsen in de bus. Toen besloten (gelukkig) Paulina en Sara dat zij wel terug gingen fietsen. Toen konden Jonathan en ik lekker relaxed in de bus terug. Toen ik al lekker thuis was en al helemaal gedoucht, kwam Sara oververhit thuis van een helse terugtocht! Ze hadden zoveel tegenwind gehad dat het niet zo een leuke route was (ik blij!:P).
Daarna zijn we uit eten geweest bij de Chinees met z’n alle om de laatste dag van Wouter te vieren.
Die dag waren heel veel nieuwe stagiaires aangekomen (2 jongens en een stuk of 5 meiden) dus die gingen ook allemaal mee. Daarna zijn we nog heel eventjes uitgeweest in het centrum voor Wouter, maar niet al te lang.

Op zondag stond de wekker vroeg, want er stond iets suuuuper gaafs op het programma! Sara, Jonathan, Jorge en ik gingen naar een bootfeestje toe! Toen we ons hadden klaargemaakt gingen we de jongens ophalen. Jammer genoeg kon Jorge niet mee want die voelde zich niet lekker van de avond daarvoor, dus toen gingen we maar met zijn 3e naar het bootfeestje toe. Eenmaal daar aangekomen duurde het even voordat we de boot op mochten maar toen we allemaal op de boot waren (een stuk of 50 man) vertrokken we met onze catamaran. Alle drankjes waren inlcusief, dus dat was een goed begin van het feestje. Ook waren er dj’s die muziek draaide dus het was een lekker sfeertje daar. De boot ging eerst om het eiland Lobos heen, maar draaide daarna om, om stil te gaan liggen voor Lobos. Daar hebben we een hele tijd stil gelegen en hebben we gefeest. Ons groepje waren de enige ‘buitenlanders’ tussen alle canarianen, dus we waren de ‘Portugees’, de ‘Amerikaan’, en de ‘Nederlandse’ :P
Ondertussen hadden we ook heel veel eten wat we mochten pakken. Ze hadden overheerlijke Paella, Salades, Tortilla de patatas, fruithapjes en meer.
Rond 7 uur waren we weer terug naar de haven, maar het feestje was nog niet voorbij, want we gingen naar het centrum toe voor de after-party. Daar ging ongeveer de helft van de boot heen, dus dat was ook heel erg gezellig.
Rond 10 uur waren Sara en ik zo moe dat we naar huis zijn gegaan en meteen in slaap zijn gevallen :P

Op maandag had ik best moeite om na zo een geweldig feest weer fris en fruitig op me werk te verschijnen. Maar het was het waard! Heel rustig beginnen, en toen ging het wel :P ’s avonds gingen Jose en Jorge koken, tortilla’s met gehakt enzo. Heel lekker, maar er bleven meer mensen eten dan verwacht, dus hadden we niet zoveel. Daarna gingen Sara en ik naar huis en hebben we lekker in een bed een film zitten kijken.

Op dinsdag kreeg ik eindelijk weer wat dingetjes te doen op kantoor. Ik moest de hele inventarisatie van het kantoor opschrijven en dingen bestellen waar we te weinig voor hadden. Dat was wel echt heel interessant... Het voelde alsof ik weer in het postkantoor sigaretten stond te bestellen..
In de avond waren Sara en ik uitgenodigd om bij 2 Italianen te komen eten. We hadden afgesproken om half 9, maar volgens mij was het een uur of 10 voordat we eindelijk aan ons bord zaten. Ze hadden pasta carbonara voor ons gemaakt, maar op de Italiaanse manier. Zonder room, alleen met eiwit en spekjes. Heel erg lekker. En natuurlijk werd er 3 keer opgeschept ofzo, dus uiteindelijk zaten Sara en ik de hapjes naar binnen te proppen. Maar het was wel heel erg gezellig. Ze hadden helemaal Cava gehaald, later werd er nog een fles opengetrokken en hadden we een Italiaans drankje geproefd (lekker veel alcohol zat daarin). We hadden ons dus wel vermaakt.

Op woensdag en donderdag heb ik niet zoveel beleefd. Op donderdagavond wilde Sara en ik gaan stappen, maar toen we eenmaal gezellig aan het kletsen waren met Paulina en Allison, waren we toch wel heel erg moe en zijn we maar braaf ons bed ingedoken.

Op vrijdag was het wel ok op kantoor. In de avond was er een feestje bij 1 van de nieuwe stagiaires, maar ik vond er niet zoveel aan. Mede doordat er zoveel nieuwe mensen zijn, dat onze eigen groep helemaal wegvalt. Van de hele groep die we eerst waren, zijn er nu nog maar 5 mensen over.. Natuurlijk zijn we daarna nog wel even het centrum in gegaan. Het is en bleef natuurlijk wel vrijdag!

Op zaterdag heb ik het hele huis schoongemaakt en daarna heb ik met Paulina lekker aan het zwembad gezeten. In de avond was het weer tijd om te stappen dus dat hebben we gedaan :P het was een typische zaterdag :P

Op zondag werden Sara en ik heeeeel laat wakker, dus toen zijn we meteen maar naar de duinen geweest. Dat was namelijk een hele tijd geleden voor me. Eenmaal daar aangekomen stond er super veel wind dus werden we flink gezandstraald. Toen zijn we maar naar huis gegaan en hebben we lekker zonder zand aan het zwembad gezeten. Na het eten zijn Sara en ik een rondje Corralejo wezen lopen.

Op maandag was het een drukke dag op kantoor dus in de avond moesten we ff relaxen in Bakery. Daarna hebben Sara en ik weer een rondje gelopen naar de haven en het oude centrum van Corralejo.
Dinsdag was het suuuper druk op kantoor en was ik 7 minuten voor 6 klaar met alles wat ik moest doen. Daarna hebben Sara en ik weer een rondje gemaakt door Corralejo en vonden we een heel leuk winkeltje met allemaal schoenen en vintage kleding. Ik kon het niet laten om even schoenen te passen en toen zag ik ook nog een super mooie jurk. Ik kon het niet laten hangen, dus ik heb een nieuwe outfit :P

Op woensdag was het gelukkig weer rustig op kantoor. Wel een beetje stil na het zo druk te hebben gehad. In de avond kwam een Italiaanse vriend naar mijn huis toe om me haar te knippen. Me haar zag er niet uit, dus het werd wel tijd. Hij heeft er flink wat afgehaald dus ik moet er nog ff aan wennen. Maar ik ben er wel over uit, ik mis Sanne..
Daarna zijn Sara en ik maar weer een stukje wezen wandelen. Ons nieuwe ritueeltje.

Op donderdag was het een hectische dag op kantoor. De baas was gestresst en iemand anders op kantoor zat er niet helemaal bij met haar gedachte, geen goede combinatie. Gelukkig ging de dag wel redelijk snel. Na het werken heb ik boodschapjes gedaan en meteen me nieuwe hakken ingelopen :P toen ik thuis kwam, heb ik eigenlijk de hele avond met Marketa zitten kletsen.

Vrijdag was het mijn laatste dag tot 6 uur, en heb ik precies nog een maand te gaan in Fuerteventura, dus ik had lekker koekjes meegenomen naar kantoor. Daar word iedereen natuurlijk blij van :).
Het was een rustige dag op kantoor want de hele ochtend lag het internet eruit, dus konden we zowat niks doen.. toen heb ik maar lekker wat uren besteed aan schoolwerk. Om half 3 kregen we eindelijk weer internet en heb ik eigenlijk niet meer veel uitgevoerd. Blijkbaar was het te zien want ik mocht een kwartier eerder weg :P.
Na het eten was ik een tijdje alleen en later kwam Sara thuis. Toen zijn we boodschappen wezen doen en daarna hebben Sara en ik een film gekeken. De eerste vrijdag in tijden dat we het centrum niet hebben gezien. Ook wel eens lekker :).

Op zaterdag werden Sara en ik rond 10 uur wakker en zijn we even snel wezen shoppen, in die avond hadden we een feestje met het thema ‘Frans’, dus moesten we op zoek naar iets passends. Natuurlijk niks gevonden.. daarna zijn we naar het hotel geweest om te lunchen en heb ik de middag bij het zwembad doorgebracht. In mijn eentje, want iedereen was naar El Cotillo, maar ik had dat nu wel gezien..
Na lekker hebben gelezen in het zonnetje ging ik me klaarmaken voor de avond. Sara, ik en een collega van Sara gingen naar Castillo toe om uit eten te gaan bij een Portugees restaurant. Dat was ongeveer 3 kwartier rijden en het restaurant was heel erg leuk. Alles was Portugees dus Sara was helemaal in haar sas. Normaal krijg je een stokbroodje als voorgerecht, maar hier kregen we 3 borden met brood, vis en allemaal andere typische Portugese dingetjes. Heeeel erg lekker natuurlijk. En dat was nog niet eens het hoofdgerecht. Als hoofdgerecht hadden we kabeljauw met bechamelsaus uit Madeira. Dat werd geserveerd in een dakpan, bloedheet! Onder de kabeljauw hadden ze aardappelschijfjes gedaan. Echt suuuuper lekker maar zoveel dat het onmogelijk was om het helemaal op te krijgen. Als toetje kregen we een typisch Portugees soort cupje van bladerdeeg met iets van room ertussen. Ik kreeg het niet meer op, maar het scheen heel lekker te zijn. Toen we weer thuis waren, gingen we naar het feestje van Allison met haar Franse thema. Ik had gewoon een zwarte jurk aangedaan met rode lippenstift, ik vond het wel best namelijk :P. Het feestje was wel ok, er zijn heel veel grappige foto’s gemaakt met stokbroden enzo :P daarna zijn we nog naar het centrum gegaan.

Op zondag hebben Sara en ik eerst uitgeslapen en daarna hebben we genoten van het zonnetje bij het zwembad. Daar hebben we de hele middag gelegen. Toen kregen we trek en hebben we lekker pizza gehaald om thuis op te eten. Daarna ben ik verder gaan lezen (ondertussen me 2de boek uitgelezen). In de avond hebben Sara en ik onze zondagse wandeling gemaakt door Corralejo. En daarna hebben we gewoon tv gekeken.

Op maandag was het een rustige dag op kantoor en het was mijn eerste dag tot 5 uur weer! De dag ging echt super snel voorbij en toen ik thuis was om kwart over 5 heb ik meteen genoten van de zon door bij het zwembad te gaan liggen. Na het eten bij het hotel hebben Sara en ik onze avondwandeling weer gedaan en daarna gewoon weer tv gekeken.

Op dinsdag was het echt stervensdruk op kantoor en had ik zowat geen tijd voor ontspanning. Dat ik daarna thuis kwam, heb ik eerst me slaapkamer een reiniging gegeven. Daarna na het eten ben ik weer met Sara een rondje wezen lopen en daarna gingen we langs bij verschillende appartementen van andere stagiaires. Uiteindelijk eindigde we met zijn alle bij iemand thuis maar daar was het best saai dus ben ik maar naar huis gegaan.

Vandaag, woensdag gaat het wel op kantoor. Ik heb dingetjes te doen, maar gelukkig kan ik ook lekker wat dingetjes voor mezelf doen. Zoals mijn verslag uploaden :P haha

Nou, nu zijn jullie weer up-to-date. Ik maak niet zo heel erg veel mee tijdens de werkweek, maar gelukkig hebben we dan het weekend voor de leukere verhalen :P
Nog 3,5 week te gaan dus ik ga nog even flink genieten!
Tot snel!

xxxxxxxxxxxx

  • 21 Juni 2013 - 13:18

    Ineke:

    Ja Emmy nu schiet het op voor je,lees wel dat je je goed vermaakt met iedereen,
    lees alleen wel weinig over de mooie spaanse mannen of zijn die er niet?
    Nou Emmy werk ze en nog veel plezier in de spaanse zon.

  • 21 Juni 2013 - 13:23

    Emmy Van Schooten:

    Jaa nog 3 weken en 2 dagen! ik kan niet wachten! :D
    maar alle details vertel ik natuurlijk wel als ik thuis ben :P haha
    er loopt in ieder geval genoeg rond hoor. surfers, spanjaarden. keuze zat! :P haha
    xxxx

  • 23 Juni 2013 - 13:34

    Mama:

    Wat loop je toch vaak een rondje met Saartje, heerlijk zeg, zou ik ook doen als ik zo aan het strand woonde.
    Ik denk dat ik ons gewone eetpatroon enorm moet gaan aanpassen, want volgens mij eet je ondertussen van alles, ik ben benieuwd hoeveel inspiratie je hebt opgedaan. Misschien een idee om op maandag en woensdag voor ons te koken, lijkt me wel wat na een hele dag werken hahaha.
    Je heb inderdaad minder te melden op waar ben jij, dan in Zaragoza, maar ik hoor via de whats app ook nog wel e.e.a. dus het is echt niet zo saai als je zou denken hoor mensen............ Nou Emmy succes met je laatste drie stage weken.

    Kus van je mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1890
Totaal aantal bezoekers 12512

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: