Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Madrid!

Blijf op de hoogte en volg Emmy

01 November 2012 | Spanje, Madrid

Holaa! hier is weer een update! :D

ik heb besloten om niet meer over elke week school wat te vertellen, want de dagen zijn toch allemaal hetzelfde ongeveer. dus alleen als er iets bijzonders gebeurd ofzo, dan horen jullie dat natuurlijk gewoon!
zoals bijvoorbeeld mijn toetsen. ;)
Voor mijn franse toets, die wel pittig was maar wel redelijk ging, had ik gewoon ff een mooie 7.1 gehaald.
voor een opdracht dat we moesten inleveren voor informatica (dat was heel simpel) kregen we (mijn werkgroepje) ook een 7.
en toen die hel van een toets van vorige week vrijdag.. datte, was een iets minder hoog cijfer :P niemand van de erasmus studenten had hem gehaald, en veel spaanse studenten ook niet :P
mijn cijfer was een fantastische 2! volgens mij is dat me laagste cijfer wat ik oooooit heb gehaald! :P maar gelukkig kan ik de toets opnieuw maken en dan telt het hoogste cijfer. als ik het dan nog niet haal, nog geen probleem, want dan kan ik op een einde een soort globale toets maken, dus ik heb nog een paar kansen! :P

en na dit fantastische en beetje slechter nieuws heb ik nog veeeeel meer meegemaakt, want ik ging vorig weekend met AEGEE naar Madrid toe! :D
op zaterdag vertrokken we heeeeel vroeg met zijn alle in een bus richting madrid, dus me wekkertje stond heerlijk op 5.20 in de ochtend. om half 7 hadden we afgesproken met de hele groep en we zouden om kwart voor 7 vertrekken. maaaar, er was dus een frans meisje die ff niet wakker was geworden, dus uit eindelijk vertrokken we pas om kwart over 7. onderweg had ik nog wat geprobeerd bij te slapen, maar daar bleek ik toch niet zo goed in te zijn..
na 2 uur hadden we een korte plas/eetpauze in een wegrestaurantje en daarna gingen we weer meteen door naar madrid. om half 12 reden we Madrid in, maar de buschauffeur was een kleeeeeiiin beetje verdwaald, dus we werden pas om 12 afgezet bij ons hostel. toen kregen we de kamer indeling. (ja, kamer indeling, zodat je met verschillende landen op een kamer zit, en niet met je vriendinnen..)
ook kregen we in de bus te horen dat ze een soort wedstrijdje gingen doen, daarvoor werd je ook weer in groepjes verdeeld en kreeg je een aantal vragen over madrid en spanje en je kreeg foto-opdrachten, maar daar vertel ik zo wel meer over.
nadat we de koffers op onze mooie 8 persoons kamer met stapelbedden hadden gelegd, hadden we haast om aan de city-tour te beginnen die werd gegeven door een groepje AEGEE organisatoren van Madrid.
We begonnen onze tour bij Templo de Debod. dat was een griekse tempel midden in madrid, best apart. (Er schijnt ook zo een soort tempel in Leiden te staan.) daar hadden we onze eerste foto-opdracht en moesten we met onze groepje in griekse style een foto voor de tempel maken.
daarna gingen we door naar Plaza España, waar een groot standbeeld ofzoiets op stond. daar maakte we even gezellig met zn alle een groepsfoto.
Daarna liepen we naar een plein toe met alle grote belangrijke gebouwen op een rijtje. ik heb niet echt precies meegekregen waar die gebouwen voor zijn, maar het had iets met het parlement ofzoiets te maken. ook stond er een paleis tussen, dat heb ik wel onthouden ;) haha. bij de foto's kunnen jullie zien hoe mooi en groot het was :).
daarna gingen we met ze alle de 'lelijkste kerk van spanje' in. en hij was inderdaad niet zo mooi. alles was heeeel erg strak en het paste niet bij een kerk, dus daar hebben we denk ik 5 minuten rond gelopen en toen gingen we weer verder.
Daarna liepen we door naar het o zo beroemde Plaza Mayor!
dat is dus een heel groot plein wat word omringt door een gebouw. daar hoorde we dat we een uurtje pauze hadden, dus gingen we op zoek naar een restaurantje! tijdens onze zoektocht kwamen we een markt tegen, alleen geen groente en vlees markt, maar een tapas markt. elk kraampje had weer andere tapas, dus daar hadden we gekeken, maar het was zooo druk dat we snel maar wat anders gingen zoeken. Ergens in een zijstraatje vonden we een klein restaurantje en we kregen helemaal een eigen kamertje om te eten. daar hadden ze heeeerlijke broodjes zalm, dus die heb ik natuurlijk even getest! en op ze spaans, met een glaasje rode wijn erbij ;)
daarna moesten we alweer terug naar de groep en liepen we met zn alle naar Plaza del Sol. dat was een heeeel erg druk plein, en daar gingen we met zn alle een video maken waarop we stonden te dansen en te springen voor AEGEE, voor hun oud-en-nieuw filmpje. dus daar kom ik in :P wat een ster he!
daarna gingen we weer met zn alle op de foto bij een standbeeld van een beer die tegen een boom staat.
Toen moesten we weer door naar een hele grote rotonde want daar stond me toch een mooi gebouw! daar zaten alle belangrijke mensen van spanje, maar hoe het heet, geeeen idee. hij staat tussen de foto's ;).
Toen was de tour afgelopen en liepen we naar Museo del Prado. daar kon je in, maar dat was niet verplicht, en toen we zagen hoe een ellelange rij er stond, besloten Jennifer en ik (dat is een nederlands meisje die ook bij mij op school zit) maar toen besloten wij dat we liever vrije tijd hadden in plaats van onze tijd te verdoen in de rij. naast het museum stond een hele mooie kerk dus daar zijn we heen gelopen om een foto te maken. en toen sloten we ons aan bij andere die ook voor de vrije tijd hadden gekozen. met en groepje van 7 gingen we op zoek naar een tapas bar maar dat was nog niet zo makkelijk. er was een grote demonstratie bezig in madrid, heel dichtbij waar wij waren, dus er liep me toch een boel politie rond! uiteindelijk vonden we een iets te duur tapas barretje, dus toen hadden we alleen maar een wijntje gedaan. wat een rotleven hebben we toch in spanje ;)
daarna moesten we weer verzamelen om met de bus naar het hostel te worden gebracht. we hadden weer iet wat vertraging, dus toen hadden we ongeveer een half uur om te douchen en onszelf klaar te maken voor de avond. maar als speedy gonzales zoals we zijn, hadden we dat makkelijk gered natuurlijk ;)
Rond 9 uur liepen we met zn alle naar het restaurant toe, en het was koud joh! er stond een heeeeeeleboel wind en de temperatuur was ook á la nederland. Gelukkig was het restaurant 'Museo de Jamon' (ham museum) niet heel ver weg. binnen hingen allemaal hammen, niet heel erg fris, maar het zag er leuk uit :P
wij mochten met zn alle beneden gaan zitten waar we eerst een salade kregen en daarna een bord met een halve kip erop ofzo. heel logisch om in een ham restaurant kip te krijgen, maar hij was lekker! het was zelfs zoveel dat ik me bord niet had leeg gekregen.
nadat onze buik vol zat, gingen we richting het uitgaansgebied, want dat moesten we natuurlijk ook uitproberen ;)
Het was best een stukkie lopen, en niet zo heel fijn in die kou, maar gelukkig was het niet zo groot in de bar, dus was het daar wel warm :P
Toen wij binnen kwamen stond meteen de hele bar vol :P haha
in de bar was een apart hoekje gemaakt en je kon waterpijp huren, dus er zaten heel wat stelletjes aan zo een ding te lurken. wat een romantiek.. maar na een tijdje ruimde ze dat hoekje op zodat er meer dansruimte was :P
het was een hele gezellige avond, maar na zo een drukke dag en zo vroeg op, was ik best moe geworden. dus me bedje lag na het stappen echt heeeeerlijk!

de volgende dag moesten we weer om half 9 uit de veren want om 9 uur stond het ontbijt klaar en om kwart voor 10 moesten we met de koffers bij de balie van het hostel staan. het ontbijtje stelde niet veel voor, maar het was te doen.
nadat alle koffers in de bus zaten, stapte we in de bus voor een museum dagje. je had de keuze om naar het Museum Reina Sofia te gaan, of naar Caixaforum, of vrije tijd, maar aangezien we dat gister al hadden, wilde ik nu wel wat zien natuurlijk. dus gingen we naar Reina Sofia. op de eerste verdieping was post moderne kunst, nou dat was zoo zweverig en vaag dat we echt dachten van, wat is dit nou weer?!
toen zijn we maar heel snel een verdieping omhoog gegaan, daar was Guernica van Pablo Picasso. dat was wel echt een suuuuper groot schilderij. maar voorderest vond ik de andere schilderijen niet echt indruk maken. elke verdieping had ander soort kunst, maar er zat nou niet echt iets tussen wat ik een beetje interessant vond.
het was echt een suuuper groot museum trouwens en heel onhandig ingedeeld, dus toen we eruit wilde, hebben we denk ik alsnog een uur rondgelopen om een trap te zoeken naar beneden..
maar toen we er eindelijk uit waren, moesten we onszelf maar even trakteren op een lekker chocolademelk van STARBUCKS!:D er zaten hier zoveeeel starbucks dat we de verleiding niet konden weerstaan :P toen hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten en genoten van de chocolademelk :P
Toen gingen we naar een restaurantje toe waar nog meer mensen zaten zoals Malwina enzo. daar kreeg ik een vis, en niet de aller kleinste, en nog met een graatje ertussen, dus ik zat lekker me eten te ontleden, maar het was wel suuuuper lekker!
toen zaten we weer echt bommetje vol, en liepen we naar het Park Retiro, dat is een soort central park van madrid en echt suuuuuper groot. iedereen was aan het skeeleren, fietsen, hardlopen of een andere sport, want het was echt suuper mooi weer. dat zag er heel leuk uit. in het midden van het park was een grote vijver waar je met bootjes kon varen, en dat gingen we dus met zn alle doen. na 45 minuten te hebben geroeid was het feest alweer afgelopen en moesten we terug naar de bus richting Zaragoza :(
tijdens deze busreis heb ik wel lekker geslapen dus we waren zo weer in Zaragoza beland en ben ik snel me bedje ingedoken, want ik was best wel moe van alle dingen die we hebben gedaan.

toen mochten we maandag, dinsdag en woensdag weer naar school toe.
woensdag was het halloween, en dat vieren ze hier natuurlijk ook. dus 's avonds ging ik met Ilse en nog een paar vrienden, spaans, pools en italiaans, uit eten bij een 'geheim restaurant'. Niemand weet waar het restaurant zit, en je kan daar ook niet zomaar heen, maar je moet een spanjaar bij je hebben. toen we daar aankwamen was het net een soort woonkamer en er zaten alleen maar oude mensen (mam, niet uw leeftijd, maar echt oud! zo tegen de 90 aan voor me gevoel :P) maar daar gingen we dus uit eten. en het was echt heeeeeerlijk! er stonden 3 oude vrouwen in de keuken met hun eigen recepten enzo. we kregen 4 gangen, ik begon met een vissoep, met alles erbij. er dreven nog mosselen in en andere schelvissen, en een garnaal staarde me fijn aan vanaf me bord soep :P daarna kregen we voor de 2de gang veel keuze, dus hadden we verschillende dingen besteld zodat we van elkaar konden eten. dus toen hadden we calamares, tortilla met ham en croquettas met bakalao (vis). dat was ook echt heel erg lekker.
en toen kwam het 3de gang, terwijl je als een beetje vol begon te zitten :P maar toen bestelde ik een kip, met daarin kaas en Foie (wat ik ook toen al een keertje op een tapas had gegeten). dat was echt super lekker maar zoveel dat ik dat niet meer opkreeg.
en dan als klap op de vuurpijl kregen we nog een toetje, karamel taart. die heb ik echt met moeite naar binnen zitten werken want die was ook weer zooo lekker!
toen we onze buik vol hadden gingen Ilse en ik snel eventjes naar huis toe want we gingen ons natuurlijk omkleden voor de halloween feestjes! we hadden een pruik gekocht en knalrode lippenstift zodat je ons echt niet meer herkende. bekijk de foto maar ;) Toen spraken we weer af met die mensen waarmee we hadden gegeten en gingen we naar een bar toe. en we waren echt onherkenbaar, want toen we binnen kwamen, zagen ze niet eens dat wij het waren :P haha
er waren nog veel meer mensen echt helemaal uitgedost als monster of zombie dus het zag er echt heel erg leuk uit. sommige mensen waren echt heel erg eng! maar we hadden gelukkig de avond overleefd :P

Donderdag, vandaag is het hier trouwens een feestdag, dus iedereen is vrij van school en werk, vandaar dat we gingen stappen ;)
dus nu ben ik heerlijk aan het genieten van me vrije dag. zometeen komt er een vriend langs en gaan we pasta koken met pesto, dus dat is wel gezellig. morgen ben ik ook nog vrij van school, dus dan ga ik de hele dag leren. 's avonds komt de vriend van Ilse hier, en zaterdag komen de zus en de vriend van de zus van Malwina ook, dus het word lekker druk in ons huis.
Ik ben benieuwd!

Tot het volgende verslag!
xxxxxxxxxx

  • 01 November 2012 - 19:45

    Emmy Van Schooten:

    Het commentaar voor bij de foto's:
    foto 1: dit is Templo de Debod
    foto 2: Dit is op Plaza de España
    foto 3: Dit is op dat plein met al die mooie gebouwen
    foto 4: dit is een ander gebouw daar
    foto 5: Dit is Palacio Real, het paleis van madrid.
    foto 6: Ik, Malwina en Sylwia in de lelijkste kerk van spanje
    foto 7: Dit is plaza mayor met kunst op de muren
    foto 8: dit is een hoek van plaza Mayor
    foto 9: Dit is de groep waar we mee waren
    foto 10: de beer en de boom op Plaza del Sol
    foto 11: Dit is dat gebouw op de rotonde waar al die belangrijke mensen zitten
    foto 12: Dit is het Museum Prado
    foto 13: Ik en Jennifer voor dat mooie kerkje naast het museum
    foto 14: Dit stond in het museum Reina Sofia, het enigste waar je een foto van mocht maken.
    foto 15: Dit is het uitzicht vanaf het terras van Reina Sofia
    foto 16: het moest natuurlijk worden vastgelegd dat ik starbucks had! ;) haha
    foto 17: Dit is in park Retiro vanuit het bootje op de vijver.
    foto 18: Ik fanatiek aan het roeien natuurlijk. Girlpowerrr!
    foto 19: Dit is de spaanse versie van mij, mijn halloween outfit :P niet zo eng he! :D
    foto 20: Dit ook, van dichtbij. met me sexy rode lippenstift :P
    foto 21: Dit is ilse met haar pruik op. die was ook onherkenbaar :P
    foto 22: dit zijn we saampjes

    xxxx

  • 01 November 2012 - 19:45

    Emmy Van Schooten:

    Het commentaar voor bij de foto's:
    foto 1: dit is Templo de Debod
    foto 2: Dit is op Plaza de España
    foto 3: Dit is op dat plein met al die mooie gebouwen
    foto 4: dit is een ander gebouw daar
    foto 5: Dit is Palacio Real, het paleis van madrid.
    foto 6: Ik, Malwina en Sylwia in de lelijkste kerk van spanje
    foto 7: Dit is plaza mayor met kunst op de muren
    foto 8: dit is een hoek van plaza Mayor
    foto 9: Dit is de groep waar we mee waren
    foto 10: de beer en de boom op Plaza del Sol
    foto 11: Dit is dat gebouw op de rotonde waar al die belangrijke mensen zitten
    foto 12: Dit is het Museum Prado
    foto 13: Ik en Jennifer voor dat mooie kerkje naast het museum
    foto 14: Dit stond in het museum Reina Sofia, het enigste waar je een foto van mocht maken.
    foto 15: Dit is het uitzicht vanaf het terras van Reina Sofia
    foto 16: het moest natuurlijk worden vastgelegd dat ik starbucks had! ;) haha
    foto 17: Dit is in park Retiro vanuit het bootje op de vijver.
    foto 18: Ik fanatiek aan het roeien natuurlijk. Girlpowerrr!
    foto 19: Dit is de spaanse versie van mij, mijn halloween outfit :P niet zo eng he! :D
    foto 20: Dit ook, van dichtbij. met me sexy rode lippenstift :P
    foto 21: Dit is ilse met haar pruik op. die was ook onherkenbaar :P
    foto 22: dit zijn we saampjes

    xxxx

  • 01 November 2012 - 19:46

    Emmy Van Schooten:

    Altijd fijn om dingen dubbel te lezen.
    hij heeft het 2 keer verstuurd :P sorry!

  • 02 November 2012 - 17:01

    Mama:

    Hoi Emmy,
    Ik weet niet wat ik lees! Vissoep met ogen! nou nou Emmy, je bent een echte Spaanse Senorita aan het worden. Leuk te lezen wat je allemaal in Madrid hebt bekeken en misschien ook nog "vergeleken?"
    Maar dat is een grapje tussen ons ofcourse.
    Grappig dat ze jullie erna niet meer herkenden met pruikjes op, maar ik begrijp het wel. Je bent echt net een Spaanse. Misschien moet je voortaan gewoon met die pruik over straat, weet ik zeker dat ze niet meer van die "paardengeluiden" naar je maken hahaha

    groetjes en dikke kus Mama

  • 02 November 2012 - 18:23

    Emmy Van Schooten:

    haha nou we werden natuuuuurlijk alsnog aangestaard hoor, maar het was wel minder.
    dus ik heb al besloten om nog een keertje zo over straat te gaan :P haha
    maar mam.. paardengeluiden??? :P hahaha

    maar in die soep dreef een garnaal, en dat was niet zo een fijne kleine zoals in nederland, maar echt met alles erop en eraan in een iets groter formaat :P dus die had ik maar snel aan de kant geschoven :P haha dat is toch ietsie TE spaans voor me hoor :P wie weet over een maandje ;) hahaha
    xxxxx

  • 03 November 2012 - 18:53

    Ineke:

    nou,nou emmy je word wel een culinair hoogstandje,wat heerlijk allemaal. Arien word er jaloers op vooral de vissoep dat is toch wel èèn van zijn favoriete soepjes.Zal wel weer wennen zijn thuis ,zuurkool boerenkool,en een simpele bal gehakt,maar ook heerlijk toch? Het was weer leuk om je verhaal te lezen. Dikke kus xxx

  • 03 November 2012 - 21:02

    Emmy Van Schooten:

    nou bij het woord boerenkool loopt het water uit me mond hoor. of simpele dingetjes zoals vla. mmmm soms heb je hier zo een trek in van die typische nederlandse dingetjes :P
    maar ik denk wel dat ome arien hier helemaal los zal gaan op al die culinaire dingetjes.
    ze weten hier goed wat lekker is ;)

  • 14 November 2012 - 20:35

    Anja:

    Hallo Emmy,
    Na een heerlijke week Terschelling, zijn we weer terug op aarde. Ik ben er weer lekker voor gaan zitten om je verhaal te lezen, wat een belevenissen en leuke foto's.
    Nog een paar weken en dan kom je naar huis om de Kerstdagen gezellig thuis door te brengen. En ik begrijp dat je met Oud en Nieuw weer in Zaragoza wil zijn.
    Succes met je studie en geniet!!!!!!!

    Dikke kuzzzzzzz,
    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 12506

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: