Weekje Nederland & Examens - Reisverslag uit Santpoort-Noord, Nederland van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Weekje Nederland & Examens - Reisverslag uit Santpoort-Noord, Nederland van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Weekje Nederland & Examens

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2013 | Nederland, Santpoort-Noord

Hallo! Het eerste berichtje dit jaar! Het duurde eventjes want ik had het al 3 keer getypt op mijn telefoon, maar toen ging er steeds iets verkeerd en was het steeds weg, toen had ik allemaal toetsen, dus ik heb nu eindelijk even tijd om te schrijven. Dus ga er maar voor zitten, want het wordt vast weer een lang verhaal :P

Zaterdagavond ging ik vroeg slapen, was de bedoeling, gelukkig viel ik om 11 uur in slaap. Het enigste mindere was dat ik om 1 alweer wakker werd, en ook echt klaar wakker. Toen ik dacht dat het niet erger kon, werd er aangebeld bij ons, maarja, het was half 3, dus ik verwachtte niet echt bezoek ofzo. Het was alleen niet 1 keer, maar het bleef maar doorgaan, maar ik had echt me slaap nodig, dus ik bleef lekker liggen. Niet dat het nog lukte om te slapen, want er bleef maar aangebeld worden. Toen ik eindelijk sliep, ging natuurlijk de wekker om 5 uur.. Om kwart voor 6 ging ik de deur uit, en stond er dus een oude man aan de deur, geen idee wat hij nou moest, maar hij vroeg of ik alleen woonde, of met die andere meiden, dus toen heb ik maar gezegd dat ik echt geen tijd had, en toen liep ik weg. Heeel erg apart. Maar okee, ik kwam dus aan bij de bushalte en de bus stond er al, dus die reed netjes om 6 uur weg. Ik vroeg nog of hij naar het station ging en dat ging hij. Alleen ging hij eromheen, en toen naar de snelweg, dus toen kneep ik hem wel fftjes, dus op een gegeven moment stopte die en vroeg ik aan de buschauffeur of ie nog naar het station ging, dus hij zo, ja op de terugweg. Dus toen kneep ik hem helemaal maar hij zei dat hij er wel voor 7 uur zou zijn. Het schijnt dus dat hij stopte bij de halte (ver van het station) en dat ik bleef zitten. Ja, ik dacht dat hij echt naar het station ging, niet ergens in de buurt van het station.. Maarja ik heb nog steeds geen idee of hij voor mij van zijn traject is afgeweken, hij hoorde naar het vliegveld te gaan, maar hij ging dus naar het station. Het was echt zwaar mistig dus je zag echt heel weinig, en volgens mij wist hij ook niet zo goed hoe die reed, maar binnen een hele snelle tijd had hij me helemaal afgezet bij de ingang van het station. Heeeeel erg aardig. Toen liep ik snel naar de bus toe en hoefde ik nog maar een kwartiertje wachten. Om 5 over 7 reed de bus weg en draaide er een film in de bus, 'in time' met Spaanse ondertiteling, maar het was goed te volgen . Om half 11 kwam ik al aan op station sants in Barcelona en daar moest ik de trein nemen, maar wat een onwijs station zeg! Het is maar goed dat ik al had gehoord waar ik ongeveer heen moest, anders was ik echt verdwaald geweest! Na 20 minuutjes wachten kwam de trein. Dat was een snel trein ritje en toen kwam ik gelukkig meteen in de goede terminal aan (de andere terminal was ook weer een half uur met de bus) maar toen vond ik snel de check-in balie en hoewel ik te vroeg was, was de balie gelukkig wel al open. Toen ik was ingecheckt kon ik door de douane, waar het super stil was, dus daar was ik ook zo doorheen. En toen moest ik me ander half uur vermaken met maar 1 winkel, dus toen ben ik maar mijn boek gaan lezen totdat de gate open ging. Toen zat iedereen snel in het vliegtuig, ik zat aan het raampje met niemand naast me, dus dat was wel lekker. Maar de vlucht ging goed en ook heel snel want ik was ondertussen ook nog even in slaap gevallen, en toen ik wakker werd was de landing alweer ingezet. Toen ging het super snel en omdat ik geen bagage had, kon ik meteen doorlopen. En toen mocht ik door de magische deur, en daar stond een heel welkomstcomité met me ouders natuurlijk, hans en Anja, en me 3 vriendinnetjes Anniek, Iris en Annemiek. Echt suuuuper leuk, had ik echt niet verwacht. Na weer herenigd te zijn, gingen we wat drinken en toen mocht ik eindelijk naar me geliefde dorpje terug keren. Thuis aangekomen ging meteen de openhaard lekker aan en kreeg ik de lekkerste nasi sinds tijden voorgeschoteld. Toen ik me helemaal klem had gegeten, gingen we uitbuiken voor de tv. Heeeerlijk om weer lekker thuis te zijn met papa en mama.
En natuurlijk heerlijk om weer lekker in me eigen bedje te mogen slapen. Dus dat duurde niet heel lang voor ik daar weer lekker in lag, en dat mocht ook wel, ik was 18 uur opgeweest die dag.

Maandag werd ik lekker rustig aan wakker en toen ik beneden kwam was papa er gezellig, dus toen heb ik met papa ontbeten. Na het ontbijten kwam Ome Gerard nog eventjes gezellig langs want hij was toch wel heel erg benieuwd hoe het met me ging. Toen mama die middag weer thuis was gingen we naar de dekamarkt toe, want die was helemaal vernieuwd en ik was wel eventjes benieuwd hoe die eruit zag. Nou wat een chaos net voor kerst, en voor mij was het nogal ongeorganiseerd, maar gelukkig wist mama de weg en kon ze overweg met die zelf-scan dingen.
Nadat we wat lekkers hadden gehaald voor de avond, ging ik om 4 uur naar Grand Café Valerius toe want daar waren Anna en Eline, en later ook Tanita (meiden van mijn oude voetbalteampje). Daar hebben we lekker een wijntje gedaan en natuuuuurlijk hebben we ook even de bitterballen getest!
Toen het etenstijd was ging ik snel naar huis, want er stond lekker prei voor me klaar. Eindelijk weer eens lekkere Hollandse aardappels. Toen ik me weer helemaal had volgegeten, plofte we weer neer op de bank en hebben we de film 'Loft' gekeken. Toen die voorbij was, was het bijna 12 uur en gingen mama en ik naar het plein voor het kerstzingen. Daar waren een paar vrienden, maar omdat het regende had ik het alweer snel gehad. Dus toen zijn we lekker naar huis gegaan en gaan slapen.

Dinsdag was het eerste kerstdag en hebben we een heeerlijk Engels ontbijtje gegeten met scrambled eggs en croissantjes, en natuurlijk een kerststol! Toen we daarvan hadden genoten gingen we even rustgevend puzzelen en toen hebben we al die kerstcadeautjes uitgepakt. Ik had natuurlijk ook wat meegenomen vanuit Spanje, dus we hadden aardig wat. Ik kreeg een boek over elke streek van Spanje en mama had alle filmpjes van vroeger op dvd gezet, dus die gingen we toen kijken. Die middag zijn we ook nog bij opa en oma langs geweest, en toen hebben we daar met de halve familie een kopje thee gedronken. Toen we daarvan thuiskwamen gingen we nog meer filmpjes kijken en later hebben we lekker tagliatelle met roomsaus en zalm gegeten. Heeeerlijk! Het was dus een lekker rustige eerste kerstdag.

Tweede kerstdag hadden we het iets drukker want na het overheerlijke ontbijtje gingen we eventjes ‘uitwaaien’ op het strand. Alleen stond er een beetje veel wind, dus we waaide zowat weg. Dus toen zijn we naar de pier gelopen, en toen weer heel snel richting de auto. Maar het was wel weer eventjes leuk om op het strand te zijn geweest :). Toen we thuis kwamen, kwamen Tante Ineke en Ome Arien gezellig langs voor een kopje koffie en natuurlijk voor mij!:P en toen was het 4 uur, en gingen we weg, het was een verassing waar we heen gingen, en ik had echt geen idee, dus ik liep al automatisch naar de auto toe, en dat vond mama nogal grappig, want we gingen gewoon naar de buurtjes toe! Bij Hans en Anja hebben we lekker een kopje thee gedronken en kregen we heeeele lekkere kerstcakejes erbij. Toen kwam omaatje ook gezellig naar Hans en Anja toe, want we gingen met zijn 4e gourmetten bij ons thuis. Dus toen gingen we even later naar huis toe om alles voor te bereiden, en terwijl we dat aan het doen waren, werd er aan de deur gebeld! Dus ik doe open, staan Hans en Anja weer gezellig voor de deur! Die kwamen ook heeeel gezellig mee gourmetten met ons. Dus toen hadden we een tafel vol, met mensen, maar ook met eten! We hadden zoveel eten dat er zelfs geen bakje kruidenboter meer op tafel paste! Elke centimeter was bedekt met vleesjes en allemaal andere lekkere dingen! Toen hebben we natuuuurlijk weer eventjes zitten bunkeren om alles proberen op te krijgen. We hebben ons best gedaan, maar niet alles was opgegaan :P na het eten kwam oma met allemaal verhalen over vroeger en hoe ze dat in godsnaam heeft overleefd, dus toen vloog de tijd voorbij en om 11 uur ging oma weer naar huis. Anja en ik konden toch echt de verleiding niet weerstaan om eventjes te gaan sjoelen, dus toen hebben we 2 potjes gedaan. De winnaar is natuurlijk helemaal niet belangrijk ;) haha. Toen was het wel bedtijd na de drukke kerstdagen. Het waren wel heel erg gezellige dagen met familie :).

Donderdag ochtend ging ik naar Sanne toe want ze ging me knippen en daarna had ik in de middag afgesproken met Kaija. Met haar ging ik lekker naar Haarlem toe om te lunchen, het was alleen iet wat druk in de stad, de dag na kerst. Dus we stonden al in de file om te gaan parkeren, maar in tegenstelling van de drukte op de weg, was het weer super rustig in Sumo, waar we gingen lunchen. Daar hebben we al heel vaak gegeten, dus het was wel weer eventjes gezellig om daar weer wat te gaan eten :). Daar was het zo rustig dat we heel lekker relaxed hebben geluncht en ook echt de tijd hadden genomen daarvoor :P. Daarna zijn we nog even door de winkelstraat gelopen, maar dat was niet zo interessant, dus toen zijn we maar naar huis gegaan. Thuis stond er namelijk alweer een heeeerlijke schaal met lasagne klaar! Eigenlijk zat ik nog een beetje vol van de uitgebreide lunch, maar de lasagne van mama kan ik toch echt niet laten staan! Dus toen had ik maar 1 keus, alles erin proppen :P daarna moest ik wel weer eventjes uitbuiken, maar ik had niet veel tijd want die avond mocht ik weer terug naar Haarlem want ik had met Netnapa afgesproken. Zij studeert (net zoals wat ik doe) alleen dan in Ipswich, dat is dichtbij Londen. Toen hebben we aan de grote markt lekker een drankje gedaan en natuurlijk al haar verhalen aangehoord die zij heeft meegemaakt tijdens haar Erasmus periode. Die avond hadden we het niet zo laat gemaakt, maar het was wel heel erg gezellig!

Vrijdag had ik echt een suuper drukke dag, het leek wel me verjaardag!
’s Ochtends kwam Christel ontbijten, dus ik had helemaal lekkere warme broodjes gemaakt en vers geperste jus d’orange. Onder het ontbijt stond Ome Peter nog even voor de deur voor een kopje koffie want hij was toch in de buurt, en na het ontbijt kwam Tante Ella ook gezellig nog eventjes langs. Ook stond later Ome Aad voor de deur en later volgde ook Kim met Isa en Sil. Dat was echt heeeel erg gezellig en leuk om die ook weer te zien! :). Voor de lunch had mama lekker broodje kroket gemaakt, dus dat was ook wel weer eventjes genieten. Wat een verwennerij he! Toen iedereen weer weg was, kwam Mirthe gezellig langs om natuurlijk eventjes bij te kletsen, dus dat was wel heel erg gezellie :). Toen het etenstijd was kreeg ik het aller lekkerste van de hele week! Boerenkool! Dat was echt gewoon hemels! Ik wist niet dat ik dat zo had gemist, maar het smaakte zoooo goed! Toen kon ik het natuurlijk weer niet laten om me eventjes helemaal vol te proppen :P die avond kwamen Anniek, Iris, Annemiek en Anna gezellig langs en hebben we een poosje op de bank lopen kletsen, en toen gingen we later naar de Wildeman toe. Daar was het heel erg druk, maar veel onbekende mensen. Maar het was wel een hele gezellige avond, dus de tijd vloog voorbij!

Op zaterdag was het alweer tijd om me koffer opnieuw in te pakken! Daar was ik best wel een poosje mee bezig en later ben ik ook nog naar de Dekamarkt gegaan om nog even lekkere Nederlandse snoepjes en koekjes mee te nemen! Die middag kwam Nicole nog gezellig langs, en heb ik daar ook weer lekker de hele middag mee lopen kletsen. Toen ze weer weg was, ging ik snel me koffer verder inpakken en met een hoop gepuzzel was het me gelukkig gelukt! Toen ik beneden was hadden we weer bezoek! Joycie kwam gezellig langs, en Ome Gerard, Tante Martha, Hans en Anja. Daar hebben we toen gezellig mee gezeten, en om 6 kwam opeens Anne thuis van wintersport! Ze was naar Tsjechië geweest met Dennis, en ze zou pas om 8 uur thuis komen, dus dat was wel een verassing! Toen gingen we gezellig met zijn 7e uit eten bij Dinges’poort. Toen al het lekkers op was, ging ik snel me spullen pakken en met Anne mee naar haar huisje, want ik ging daar me laatste nachtje doorbrengen om nog ff van me zussie te genieten. Toen we daar waren zijn we gewoon op de bank geploft voor de tv en hebben we nog eventjes snel kerstcadeautjes uitgepakt en toen zijn we naar boven vertrokken.

Die ochtend ging de wekker redelijk vroeg, maar ik had totaal geen moeite om op te staan! Na een lekker ontbijtje van Anne zaten we om half 8 in de auto richting papa en mama toe om vervolgens naar Schiphol te gaan. Na de koffer te hebben ingeleverd was het moment weer aangebroken om afscheid te nemen. Bij de douane was het heel erg rustig weer, dus toen ik er doorheen wou, kwam een man naar me toe met de vraag waar ik naartoe moest. Toen zei hij dat ik nog wel een half uur de tijd had om nog eventjes gedag te zeggen, maar dat was niet echt nodig, want het was nog maar 5 weekjes! Toen ging ik door de douane en ben ik maar meteen naar mijn gate gelopen. Daar was het best wel druk en je zag toch nog best wel veel vriendengroepen die lekker oud en nieuw in het buitenland gingen vieren. Toen we mochten boarden ging het heel snel. Ik zat op rij 3, echt pal achter de business class, in het midden tussen een man (volgens mij Spaans, maar dat wist ik niet helemaal zeker), en een meisje waarvan ik geen idee had waar ze vandaan kwam, want ze prak geen Nederlands, Engels of Spaans, dus dat heb ik ook niks tegen gezegd. Het was ook niet echt een spontaan meisje ofzo, ze zat lekker onderuit gezakt met haar benen wijd en het duurde niet lang voordat haar schoenen ook nog eens uitgingen! Maar gelukkig duurde de reis niet lang. We vertrokken op schema en toen heb ik lekker zitten gluren naar de mensen in de business class, lekker hoor, een bord vegetarische lasagne om 11 uur ’s ochtends :P nee, niks voor mij daar. Dus toen ben ik maar wat gaan lezen en heb ik ook maar me ogen een beetje dicht gedaan. Toen ik wakker werd, hingen we al boven de zee om te landen op Barcelona. Op die manier gaat reizen toch wel heel erg snel ;). Toen we waren geland moesten we echt een pokke-end lopen naar de banden voor de koffers. Ik herkende niks, dus ik was ook een klein ietsie pietsie verkeerd gelopen, maar dat was niet vreselijk ofzo, want het duurde alsnog echt een kwartier voordat de eerste koffers kwamen, en natuurlijk zat daar niet mijn koffer tussen.. toen ik eindelijk me koffer had, ging ik maar snel naar de uitgang, en toen kwam ik er dus achter dat ik in Terminal 1 was geland! Daar was ik nog nooit geweest, dus ik wist niet waar ik heen moest, er stonden wel bussen, maar ik wist niet zeker welke ik moest hebben, dus toen heb ik het gevraagd aan iemand die daar werkte, en die stuurde me naar een bus die me naar terminal 2 zou brengen, dus was gratis, dus dat deed ik maar. Daar wist ik de weg weer, dus toen heb ik de bus genomen naar het centrum van Barcelona om vervolgens weer de andere bus te nemen naar het station. Alleen die bus liet nogal eventjes op zich wachten, dus ik zat een beetje ongeduldig te wachten totdat ie eindelijk kwam gelukkig. En mooi op tijd, want ik kocht me kaartje op het station, ik liep naar beneden om de bus te pakken, en toen stond ie al klaar voor me! Dat was dus een goede timing, anders had ik lang moeten wachten. De bus was echt heel erg vol dus ik zat naast een meisje die de hele tijd zat te bellen, ik zat een beetje af te luisteren en voor ik het wist was ik alweer in slaap gevallen :P toen hadden we een pauze onderweg en toen ging het heel erg snel. Ik kwam rond 7 uur aan op het station van Zaragoza en toen moest ik nog 1 bus naar mijn huis. Die bus duurde heel lang en het was heel koud in Zaragoza, maar gelukkig kwam ie wel. Toen ik eindelijk weer lekker in me huisje was, zaten Ilse en Bart (haar vriend) in de keuken, dus toen ben ik daar gezellig bij gaan zitten :). Toen was ik toch best wel een beetje moe (hoe kan het he, na al dat slapen), maar toen ben ik dus maar lekker weer in me Spaanse bedje gekropen, dat was toch wel weer ff wat anders dan me heerlijke bedje thuis in Nederland.
Het was echt een super weekje in Nederland en de tijd vloog echt voorbij jammer genoeg. Maar als ik de week in 1 woord moet samenvatten, is het toch: Eten. Wat heb ik me lekker vol zitten eten zeg!

De volgende dag was het oudejaarsdag en toen kwam gezellig Kirsten op bezoek (die Nederlandse vriendin). Ik zou met haar gezellig oliebollen gaan maken. Thuis had ik al allemaal adviezen gekregen van mama en tante Martha hoe het NIET moest, dus ik was al aardig zenuwachtig om het te doen, en ik ging er eigenlijk van uit dat het een groot drama zou worden :P maar het was heel erg gezellig, Ilse en Bart zaten er ook gezellig bij, en we hadden de top2000 aangezet, en Kirsten had van die oudejaarsdag rolletjes meegenomen waar we slagroom in deden (dat eten hun altijd rond oud en nieuw). Toen we het beslag hadden gemaakt, gingen we de olie verwarmen, maar we hadden geen idee hoe heet de olie was. Dus toen gingen we maar de eerste oliebollen proberen te maken, alleen was de olie ietsie te heet, want ze werden meteen zwart en de binnenkant was nog niet goed. Dus toen hebben we het pitje maar even wat lager gezet, en toen ging het een stuk beter! We hadden echt een boel gemaakt en natuurlijk ook eventjes zelf geproefd, en ze waren heeerlijk! Wie had dat gedacht van ons he!:P daarna ging Kirsten naar huis om zich om te kleden en even later kwam ze alweer want we gingen bij ons Oud en nieuw vieren. We hadden een paar mensen uitgenodigd alleen werden het er later iets meer dan we dachten, dus toen zaten we met een heleboel mensen in de woonkamer. Het was heel gezellig ookal kende ik de helft zowat niet. Een Italiaanse jongen had zijn gitaar meegenomen, dus toen hebben we eigenlijk de hele avond lopen zingen. Iedereen had ook wat meegenomen qua eten, dus we hadden echte Mexicaanse guacemole en een soort tulband uit Italië. Toen vloog de tijd voorbij en was het alweer 12 uur. In Spanje eten ze om 12 uur 12 druiven, dus dat deden wij natuurlijk ook! Ik ben er wel achter gekomen dat 12 druiven niet zomaar in je mond passen, dus ik heb een beetje vals gespeeld ;). Daarna had ik eventjes naar mama gebeld om haar gelukkig Nieuwjaar te wensen en toen werd de telefoon aan iedereen overgegeven, dus had ik meteen iedereen gesproken! Super leuk! En ik was nog maar net klaar met bellen, en toen belde Anniek op om me een gelukkig Nieuwjaar te wensen! Dat was een goed begin van het jaar! :). Toen hebben we nog een hele tijd bij ons gezeten, we zijn dus niet naar buiten geweest en ik heb geen vuurwerk gezien, dus dat was wel een beetje jammer.. rond 4 uur gingen ze naar huis, en toen ben ik maar lekker me bedje ingekropen.

De volgende dag was het natuurlijk 1 grote puinhoop in onze woonkamer, dus konden Ilse en ik meteen beginnen met een grote schoonmaak. Daarna was het weer back to reality, want ik had allemaal deadlines voor verslagen, en aangezien ik geen minuut had stil gezeten in Nederland, moest ik nu alles doen. Toen van dinsdag tot zondag heb ik alleen maar aan me verslagen gezeten. Dat duurde ietsie langer dan verwacht aangezien het internet er weer vaak uit lag..

Die vrijdag lag ook het internet eruit, dus had ik Kirsten bij ons uitgenodigd om de flessen op te drinken die over waren van oud en nieuw (dat was ons trouwens niet gelukt) en hebben we kaart spelletjes gedaan. Toen het al best wel laat, besloten we toch om nog eventjes naar de barren te gaan, dus dat was een hele gezellige avond.

De nacht van zaterdag op zondag was het trouwens de nacht van de 3 koningen, en dat vieren ze heel uitgebreid in Spanje. Alle kinderen krijgen dan kadootjes en mandarijntjes enzo. Maar daar heb ik echt helemaal niks van meegekregen omdat ik alleen maar aan me verslagen zat. Op maandag waren we ook nog vrij van school omdat de 3 koningen op zondag viel, en ja, dan is iedereen al vrij, dus hebben ze de regel dat als een feestdag in het weekend valt, dat je maandag vrij bent. Ik vond het heerlijk, want op maandag heb ik precies al me verslagen af gekregen! Toen had ik die avond alles geprint zodat ik het dinsdag kon inleveren. Wat een opluchting dat ik het op tijd af had!
En toen was het verder studeren, want er kwamen allemaal toetsen aan.

Op woensdag had een examen van informatica, en daar maakte ik me niet echt druk om, want ik had al goede cijfers, dus het was niet super erg als ik het niet had gehaald. Maar de toets ging heel erg goed. Er waren 2 versies, en ik geloof dat ik precies de goede (makkelijkere) toets had, dus het viel gelukkig mee!
Die dag daarna, op donderdag, had ik een presentatie die ik moest geven over mijn verslag. Dat ging over Salamanca, de stad waar ik naartoe was geweest begin december. De presentatie ging wel goed, het was alleen dat ik de laatste van de les was, dus ik moest het heel snel doen, maar de lerares (de heks op aarde) stelde gelukkig geen moeilijke vragen ofzo, dus ik hoop dat ik daar een goed cijfer voor haal.

En toen was het weekend voor me aangebroken. Een weekend vol met leren leren leren want op maandag had ik 3 toetsen! Vrijdag had ik nog 2 uur Frans les om me klaar te stomen voor me toetsen, dus dat was wel fijn, en voor de rest moest ik alles zelf doen. Ik had dus een examen voor Frans, een examen van productieprocessen wat echt super moeilijk is en heel veel leerwerk, dus dat werd een drama, en ik had een presentatie van dat andere verslag wat ik met 2 andere Spanjaarden en Esther deed over oost en zuid Afrika.
Alleen kon ik me niet echt goed concentreren dat weekend om te leren, want ik voelde me niet heel erg lekker, ik was snot en snot verkouden en heel erg keelpijn, hoofdpijn, je kent het wel, dus ik lag liever de hele dag horizontaal, maar dat kon jammer genoeg niet.. op zaterdag gaf ik mezelf een vrije middag want toen ging ik met Ilse naar Puerto Venecia toe. Dat is een super groot winkelcentrum wat in oktober open was gegaan, dus het was nog heel erg nieuw. Toen we na een lange reis daar waren (het ligt eigenlijk net iets buiten Zaragoza, dus het was wel 3 kwartier reizen) gingen we natuurlijk meteen shoppen! We hebben ons best wel ingehouden dus na 2 uur waren we eigenlijk al door het hele winkelcentrum heen. Toen besloten we dat we maar wat gingen eten, want er waren restaurants genoeg daar! Het was alleen een beetje jammer dat de rest daar ook zo over nadacht, want er stonden gigantische rijen voor alle restaurants! Toen zagen we een noodles restaurant waar geen rij stonden, dus toen was de keuze snel gemaakt hoor. Daar konden we meteen zitten en hebben we heeeerlijk zitten eten! Naast de noodles hadden we ook sushi besteld, want dat had Ilse nog nooit gegeten. Ook was het heel vermakelijk om Ilse met dr stokjes te zien kloten :P maar op zich viel het mee hoe moeilijk het was om noodles met stokjes te eten :P Na het eten waren we maar weer met de bus naar huis gegaan, want ja, ik moest leren!
Verder heb ik echt totaal niks beleefd, ik heb alleen maar op me laptop zitten leren in de hoop dat ik een toets zou halen! Ik had besloten om me niet zo te focussen om die hele grote moeilijke toets, want de kans was toch klein dat ik dat zou halen, dus toen ging ik maar voor Frans en die presentatie leren.

Op maandag was het moment aangebroken en mocht ik beginnen met die hel van een toets. Nou ik heb hem gemaakt om gewoon eventjes te kijken wat voor dingen ze vraagt, en op zich wist ik toch nog best wel een paar vragen, maar die toets heb ik niet gehaald. Wat een verassing.
Alleen duurde de toets langer dan een lesuur, dus mistte we de les die erna kwam, en in die les moesten wij onze presentatie geven. Dus we kwamen midden in de les aan, en werd onze presentatie naar de dag erna verschoven. Had ik dus wat rustiger aan kunnen leren.. maar ik zag dus de presentatie van andere leerlingen, en die lazen gewoon alles letterlijk vanaf een blaadje voor, dus toen was ik al iets minder zenuwachtig en ging ik gewoon alles opschrijven voor het geval ik dingen zou vergeten. Maar okee, het was nog niet voorbij die dag, want ik had nog een tussenuur, en daarna had ik me examen voor Frans. Het was niet heel erg belangrijk om die toets te halen, maar dat wou ik graag wel, want dan was ik tenminste save met me cijfers. De toets was wel pittig, want het was stof wat we het afgelopen half jaar hadden besproken, dus ze vroeg veel dingen. Maar ik geloof dat ik hem wel goed heb gemaakt!

Nou toen ik thuis was heb ik dus mijn presentatie tekst uitgeschreven en nog eventjes geoefend. En die avond gingen Ilse en ik uit eten. We gingen naar Museo de Tortilla (Daar was ik ook met papa, mama en Anne geweest toen ze hier waren). Het was alleen nu dood en dood stil, we waren de enige die aan een tafeltje zaten, dus hebben we daar ook lekker rustig zitten eten. We kregen weer heerlijke tapas en ik heb ansjovis gegeten! Weer wat nieuws :P na het eten gingen we naar een club toe waar ze cabaret shows geven, want we wilden kaartjes halen voor donderdag (de dag voordat Ilse naar huis ging). Alleen toen we daar aankwamen, zagen we dat er geen shows waren tot de 23ste. Dus dat was wel heel erg jammer.. Toen zijn we maar naar huis gegaan en heb ik nog even mijn presentatie geleerd.
Die dag erna op dinsdag had ik me presentatie en ik was best wel heel erg zenuwachtig (meer omdat Esther ook heel zenuwachtig was) maar het ging op zich wel goed! Dus hopelijk vond die heks van een lerares dat ook, en hebben we dat ook goed afgesloten. Wat een heerlijk gevoel zeg, nooooit meer les van dat vreselijke mens!
Daarna gingen we het vieren met Esther, Danielle, Anki (dat Duitse meisje) en nog een Duits meisje. Eerst gingen we even een kerkje bezoeken en daarna hebben we lekker geluncht bij een Irish pub. Die middag was het even tijd voor me siësta, dus na al dat leren moest ik echt even opladen. Die avond ging ik naar Esther haar huis toe, want daar was Anki ook en dat Duitse meisje. Daar hebben we gezellig zitten kletsen en daarna gingen we kaarten. Een variant van hartenjagen, en ik was er best goed in! Alleen op het einde had Esther me toch ingehaald.. toen was het al best wel laat, dus was het tijd om naar huis te gaan.

De volgende dag, woensdag, had ik wel lessen, maar die waren niet belangrijk, dus besloot ik maar mezelf een dagje vrij te geven. Toen vroeg Danielle of ik wat wilde doen, dus ’s middags sprak ik af met Danielle, Esther en Anki. We gingen maar naar het tourism office om te vragen of er nog leuke dingen waren om te doen, maar er was niet veel. Toen zijn we langs de rivier naar het Expo gelopen. Dat was een lekkere frisse wandeling en later ging het ook nog eens regenen! Bij Expo aangekomen zijn we langs een manege gelopen en een golfbaan (Stelde niks voor). Toen hebben we de bus gepakt en zijn we naar Anki haar huis gegaan. Daar hebben we wat gedronken want we hadden best wel zere voetjes. Toen heb ik de Tranvía gepakt (dat is de tram) en toen ben ik naar huis gegaan.

nou nu zijn jullie allemaal weer bij :)
vandaag is het de verjaardag van Ilse, dus vanavond gaan we vast wat gezelligs doen, en dan moet ik morgen ilse uitzwaaien :(
Tot snel! :)
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Januari 2013 - 11:10

    Emmy Van Schooten:

    bijschrift van de foto's:
    foto 1: Met mama op het strand van Ijmuiden, uitwaaien op de pier.
    foto 2: Met oma en Hans en Anja lekker gourmetten 2de kerstdag.
    foto 3: Lekker nog eventjes sjoelen! :D
    foto 4: Met Isa en Sil op schoot. Staat me goed he ;) haha grapje!
    foto 5: Lekker met de complete familie eten bij Dinges'poort.
    foto 6: Kirsten en ik maken hier het beslag voor de oliebollen.
    foto 7: Deze rare jongen is Bart, de vriend van Ilse, hij hielp ons ook eventjes mee.
    foto 8: Jaa.. we hadden slagroom, dus toen duurde het niet lang voordat Ilse het heel grappig vond om iets te veel in me mond te doen :P
    foto 9: Het eindresultaat! Onze overheerlijke oliebollen!
    foto 10: Zowat alle mexicanen, italianen en brasilianen tijdens Oud en Nieuw. Hier zijn ze aan het zingen.
    foto 11: Ook de nederlandse meiden mogen even 'Het is een nacht' van Guus Meeuwis zingen.
    foto 12: Kirsten en ik hadden heeeerlijk nasi gemaakt met een mix vanuit Nederland. Suuuper lekker was het!
    foto 13: Het resultaat van al mijn harde werken. Mijn eerste verslag is af!
    foto 14: Dit is Puerto Venecia, waar we hebben geshopt.
    foto 15: Ilse gaat de uitdaging aan, noodles eten met stokjes.
    foto 16: En Ilse ging ook Sushi eten, voor het eerst!

    xxxx

  • 18 Januari 2013 - 09:31

    Ineke:

    Nou,nou,emmy een heel verhaal,maar gelukkig ben je van die heks verlost,had ze ook een bezemsteel waar ze op vloog.Leuk om weer van je gehoord te hebben, nog ff doorbijten en dan ben je weer thuis.

    xx Ineke

  • 19 Januari 2013 - 15:04

    Tante Sandra:

    Ola Emmy!

    Jeetje, ik ben een half uur verder geloof ik na het lezen van je hele uitgebreide verslag.....!
    Leuk om te lezen dat je zo'n gezellige week hebt gehad bij papa en mama met heel veel eten, ha, ha!

    Ik hoop dat je al goede cijfers terug hebt gekregen voor al dat harde zwoegen.
    Nog eventjes en dan ben je alweer terug.

    Succes nog verder en tot gauw!

    XX tante San

  • 19 Januari 2013 - 15:07

    Emmy Van Schooten:

    Jaa ik heb zojuist geoord dat ik 2 vakken zeker weten heb afgerond, 1 vak ga ik eigenlijk van uit dat ik dat ook wel heb gehaald. 1 is nog een twijfel geval en die laatste moet ik herkansing. dus de schade is minder erg dan ik had verwacht :P het komt dus helemaal goed aangezien ik nog 1,5 week heb om te leren!

    ow en tante ineke, ik denk dat ze die bezemsteel in haar kantoortje heeft staan, en een grote heksenketel met brouwseltjes :P

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 12532

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: