Me laatste verslagje! :( - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Me laatste verslagje! :( - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Me laatste verslagje! :(

Blijf op de hoogte en volg Emmy

04 Februari 2013 | Spanje, Zaragoza

Hallo! Ga er maar voor zitten, want hier komt toch echt me aller laatste verslag hoor. Ik zit nu op het vliegveld en aangezien ik zo goed ben geworden in het reizen hier, ben ik dus veel en veels te vroeg ;). Jammer genoeg heb ik geen internet, dus staat het er pas later op.. maar okee. Me verslag hiervoor was alweer 2 weken geleden en die laatste dagen zijn echt omgevlogen!

Vrijdag (vorige week dus) was het DE dag voor Ilse, want toen mocht zij naar huis. Die avond daarvoor waren we nog voor de laatste keer even een kroeg ingedoken als afscheid, en dus kon ze op vrijdag echt vertrekken :P natuurlijk ging ik met haar mee naar het vliegtuig, en ook nu waren we veels te vroeg, dus hebben we daar lekker gezeten met een kopje thee en gewacht tot Ilse haar koffers kon droppen. Ze had ietsepietsie overgewicht maar gelukkig had ze 2 koffers, dus toen kon ze het overzetten. Bij de douane moesten we toch echt afscheid nemen en was mijn gezelligheidsbron thuis weg.. Gelukkig is Ilse gewoon Nederlands, dus kan ik haar een keer opzoeken :). Toen moest ik dus alleen terug naar huis, en onderweg zag ik nog een regenboog, dus de vlucht was goed gegaan ;).

Die dag daarna was ik even helemaal uit me ritme en heb ik weinig ondernomen, behalve in de avond, want toen ging ik gezellig uit eten m et Esther, Danielle en Anki bij het Italiaanse restaurant waar ik nu onderhand al 3 keer ben geweest :P daar hebben we heerlijk pizza gegeten. Daarna ging ik snel naar huis want ik had met Kirsten afgesproken om te gaan stappen die avond. Dus die kwam gezellig naar mijn huis, samen met Javier, een Spaanse vriend (van Kirsten :P) en na wat gedronken te hebben gingen we naar de kroeg. Dat was heel erg gezellig. Als afsluiting van die avond gingen we naar een nieuwe club toe, maar die was zo ‘fancy’ dat er maar weinig aan was, dus toen zijn we maar naar huis gegaan :P.

Zondag stond de rivier Ebro echt super hoog, dus toen kwam Kirsten weer even langs en liepen we samen naar de rivier om foto’s te maken. De rivier trok echt heel veel bekijks want zo vaak komt het niet voor dat de rivier zo hoog staat. Het pad wat langs de rivier liep, stond gewoon helemaal onder water, en ook een aanmeer plek voor bootjes wat niet meer te zien! Best wel cool om dat te zien :). Daarna hebben we ergens een drankje gedaan en aangezien Kirsten ook bijna wegging, hebben we nog eventjes Churros gehaald (Typisch Spaanse stengels, heel lekker). Die hebben we bij mij opgegeten en daarna had ik een Skype date met Anniek en Iris. Dat was heel erg gezellig en we hebben echt 2,5 uur zitten kletsen over van alles en nog wat. Daarna was de dag alweer voorbij :P.

Maandagavond ben ik met Anki en Esther naar een restaurant geweest waar ze 100 verschillende broodjes/tapas hebben. Veels te veel keus natuurlijk, maar wat ik had gekozen was lekker! Daarna moesten we opschieten, want we gingen naar de film toe! (in het Spaans natuurlijk!) ‘Amor es lo que necesitas’ dat betekend ‘love is all you need’ (ongeveer :P). Nou wij met goede moed naar de zaal, waren we gewoon de enigste! We hadden de hele zaal voor onszelf. Toen de film begon kwamen nog wel 2 oma’s aan die natuurlijk wel even wilde weten of ze wat hadden gemist! :P de film was zo voorspelbaar dat het goed was te volgen, dus ik had niet echt problemen met het Spaans. Wel irritant dat alles wordt nagesynchroniseerd. Na de film gingen we nog eventjes naar Esther haar huis en hebben we nog het kaartspel gedaan wat we vorige keer ook deden daar. Toen was het opeens heel laat, dus zijn we maar snel naar huis gegaan :P

Dinsdag waren ze bij ons bezig met de elektriciteit, dus hadden we de hele ochtend en de helft van de middag geen stroom. Toen heb ik maar wat aan school gedaan en een paar verslagen geschreven. Die avond had ik een afscheidsfeestje van Esther en Danielle in de Irish pub, en dat was heel erg gezellig. Er waren veel bekende dus dat was wel leuk. Ook Fernando was er (die Mexicaan die ook Erasmus was in mijn klas) en die ging die avond al weg, dus daar namen we ook meteen afscheid van. De barman vond het heel gezellig dat wij er waren, want later kwam hij aan met een grote zak met allemaal mutsen van ‘Guinness’ (bier). Ze waren foeilelijk maar het was die avond heel koud buiten, dus dat kwam heel mooi uit ;). Het was die avond weer zo gezellig dat ik eigenlijk weer veels te laat thuis was :P.

Op woensdag moest ik toch echt gaan beginnen met leren voor mijn herkansing, aangezien ik wel van plan was om die te gaan halen :P die ochtend heb ik daar dus me uren in gestoken en in de middag vertrokken Esther en Danielle. Die heb ik bij het busstation uitgezwaaid met Anki. Esther gaf ons nog een cadeautje, een fotolijstje met een foto van ons 4e en een briefje erbij hoe leuk ze het heeft gehad hier. Echt heel erg leuk!

Die avond had ik weer een afscheidsfeestje, dit keer van Kirsten. (ja iedereen vertrok..) dat was een soort Nederlanders/Belgen reünie want er waren maar 3 mensen die uit een ander land kwamen :P op zich was het wel gezellig dus vloog te tijd ook weer om.

Donderdag middag ging ik gezellig lunchen met Kirsten en Leonie (een vriendin van Kirsten) bij dezelfde plek waar ik een keer met Ilse een broodje kip met de Spaanse versie van satésaus had gegeten. Natuurlijk moest Kirsten die ook even proberen voordat ze vertrok! :P daar hebben we gezellig gezeten en daarna ging ik met Kirsten mee naar huis om haar te helpen met haar koffer. Ze had een klein probleempje met haar gewicht, en met het dicht krijgen van haar koffer. Dus na alles tactisch in te hebben gepakt, was ze helemaal klaar voor om te vertrekken.
Die avond had ik weer een afscheidsfeestje, en dit keer van Sylwia. Daar ging ik heen met Malwina, Zuzka en Chris. Er waren best wel veel mensen, dus eerst was het een beetje te druk. Later gingen er een paar weg, dus werd het rustiger en dus ook gezelliger, toen waren we weer het oude vertrouwde vriendengroepje. Die avond hebben we met zijn alle afgesloten in de kroeg. Toen die kroeg dicht ging, ging de helft nog naar een andere bar, maar toen wij onderweg opeens een lekkere döner-restaurantje zagen, was de keuze snel gemaakt! Na dat lekkerste broodje ooit, zijn we toch maar ons bed in gedoken :P

Vrijdag ochtend/middag vertrok Kirsten en ging ik haar als verassing ook uitzwaaien bij de bushalte, dat vond ze heel erg leuk :). Daarna heb ik volgens mij niet veel meer gedaan. ‘s Avonds was ik uitgenodigd bij Jennifer om daar te komen eten. Daar waren ook nog andere vrienden zoals Verena en José. Jennifer had echt overheerlijke nasi gemaakt en de hele tafel stond bomvol, met gekookte eitjes, kroepoek (jaja, dat is Nederlands, dat had ze meegenomen), saté had ze. Kipjes, en nog veel en veeeel meer! Dat kregen we natuurlijk nooit op, maar het was wel echt super lekker! Daarna hebben we nog met z'n alle een spelletje gedaan en toen was het tijd om naar Mile End te gaan. Het was daar alleen een ietsepietsie druk, dus ik vond het niet zo een heel groot succes.

Zaterdag ben ik de hele dag thuis gebleven en ben ik ook ’s avonds niet meer weg geweest (ik vond het wel genoeg vanaf maandag :P)
Zondag had ik afgesproken met Hellen om naar het kasteel van Zaragoza te gaan, ‘Aljafería’. Het was zo dichtbij mijn huis, maar ik was er nog nooit geweest, dus dat wou ik nog wel eventjes doen voordat ik weg ging! Op zondag was het gratis, en ja, ik blijf een Nederlander he ;). Vanaf de buitenkant zag het kasteel er heel anders uit dan van de binnenkant. Van de buitenkant was het heel groots, massaal en imposant, maar als je naar binnen ging, zag je heel veel invloeden vanuit Marokko. Alles was mooi versierd, dus dat was best wel een verassing voor me. Er was een soort binnenplaats waar je om een vijver kon lopen, en je kon ook naar de kamers, daar hadden ze mooi versierde plafons. Ook was er een soort museum gedeelte, maar dat vonden wij niet zo veel voorstellen :P ook was het wel een beetje jammer dat we na een half uur al alles hadden gezien, maarja, het was toch gratis. Toen hebben we nog eventjes zitten kletsen en toen gingen we maar naar huis, want ik moest leren! Volgens mij heb ik meer tijd besteed die middag aan koken, want ik was nog steeds bezig met het opmaken van het Sinterklaaspakket dat mama me had opgestuurd met Nederlands eten. Dus die middag had ik lekker pasteitjes gegeten en die avond heeeeerlijk pannenkoeken!

Op maandag had ik weer geleerd en die middag had ik afgesproken met Chris omdat we elkaar al zo lang niet hadden gezien. Het was echt suuuuper lekker weer die dag (jaja, 20 graden :D). Dus toen zijn we naar een terrasje gelopen en hebben we heerlijk in de zon gezeten. Daarna ging ik naar Jennifer toe, want zij was ook druk bezig met het inpakken en ze had ook hulp nodig. Nouja, eigenlijk was ik er meer voor de gezelligheid en om haar ijsvoorraad op te eten :P haha. Daarna ging ik met Jennifer, Verena en nog veel meer uit eten bij dat 50’s restaurant. Nu weer een andere hamburger geprobeerd en alles was zooo lekker! Dit keer zaten we boven, dus kon je goed het restaurant zien :). Toen iedereen was uitgegeten was de groep inmiddels naar 9 personen gegroeid, want er kwamen steeds meer mensen. Toen gingen hun naar de Irish pub toe, en ik had afgesproken met een Spanjaard om even gedag te zeggen voor ik ging, dus ik ging met hem een drankje doen. We gingen naar een hippe tent waar je lekker kon zitten, en het was heel gezellig.

Dinsdag was het feestdag in Spanje en was dus alles dicht! Daarom ben ik die dag ook maar niet de deur uitgeweest, behalve ’s avonds, want toen had ik weer een feestje, jawel, een afscheidsfeestje :P dit keer van Verena. (Jennifer was trouwens maandag avond na het eten vertrokken richting Nederland). Onderweg was het nog een hele opgave om door de feestmenigte te komen. Die Spanjaarden weten wel hoe ze een feestdag moeten vieren hoor! Op de grote shoppingstraat stonden allemaal ‘zaragoziaanse’ bandjes en er waren super veel mensen op straat.

Maar goed, ik had dus een afscheidsfeestje en we waren met een klein groepje, maar wel met allemaal leuke mensen, dus dat was heel leuk. Ook grappig was het trouwens dat je bij elk drankje dat je bestelde, kreeg je een bakje chips erbij. Best slim natuurlijk, want van zout krijg je dorst! Maarja, die avond moest ik dus ook weer afscheid nemen van Verena en was ik bijna als enigste nog over. Die dag erna ging dat Poolse koppel weg, dus die zaten toen ik thuis kwam van dat feestje met Malwina en nog meer polen in de woonkamer. Die hadden het zo gezellig dat ze lekker zaten te schreeuwen waardoor ik dus echt niet kon slapen. Dat ging gewoon door tot 3 uur, dus toen was ik wel een beetje chagrijnig.. stomme polen.

Maargoed, die volgende dag vertrokken die 2, dus was het alleen nog maar Malwina en ik bij ons thuis. Heerlijk hoor, die stilte, gewoon koken wanneer je wilt. Ik vond het wel lekker :P.

Toen die polen waren vertrokken (zonder gedag te zeggen), was een drukke dag voor me aangebroken. Ik moest naar school toe om iets te laten tekenen. Een bewijsje dat ik echt op school ben verschenen enzo. Dat is alleen makkelijker gezegd dat gedaan, want een Spaanse vrouw moest het tekenen. Voordat die vrouw eindelijk terecht was, was ik alweer een half uur aan het wachten. Er stonden nog meer mensen te wachten, dus iets wat ongeveer 5 minuten zou duren, kostte me gewoon 1,5 uur! (en nee, dat is niet overdreven :P). Toen ben ik naar het postkantoor geweest, want daar wachtte een pakketje van mama op me. Onderweg maakte ik trouwens wat mee! Ik stond te wachten bij het stoplicht om over te steken, het postkantoor was daar tegenover. Dus ik stond te wachten, ging er opeens een man naast me staan, dus die vraagt wat. Geen idee wat hij zei, dus ik dacht dat hij vroeg welke straat dit was (zoiets maakte ik ervan:P) kwam er dus op neer dat hij wat in het Arabisch vroeg want hij dacht dat ik Arabisch was ofzo (heel apart). Dus ik zo; nee, dat ben ik niet. Nou toen moest hij natuurlijk weten waar ik wel vandaan kwam, en toen ik Nederland zei, werd hij natuurlijk meteen enthousiast want hij had daar familie wonen (natuurlijk..), maar goed, toen sprong het stoplicht op groen, dus ik liep weg, toen ging hij naast me lopen vroeg wat ik hier deed. Dus ik kort geantwoord, toen vroeg hij hoe ik heette, toen dacht ik, ja dááág. Dus ik zei zoiets van, dat ga ik niet zeggen. Toen zei hij iets van, we hebben allebei weinig tijd, maar me moeten van de tijd genieten enzo. Gelukkig was daar het postkantoor. Dus toen ben ik echt heeeel snel dat gebouw in gelopen. Wat een rare gozer was dat.

Bij het postkantoor ging het trouwens wel snel, dus ik kon weer snel naar huis toe. Toen heb ik geleerd en om 5 uur had ik afgesproken met Anki want zij moest een cadeautje hebben voor een vriendin, en ik wou ook nog souvenirtjes voor mezelf halen. Toen we een rondje hadden gelopen gingen we op het terras wat drinken en daarna zijn we nog eventjes een boekenwinkel ingedoken. Natuurlijk kon ik mezelf niet bedwingen en heb ik zelfs een Spaans boekje gekocht! Daarna ging ik snel naar huis want een uur later had ik alweer met Anki en Hellen afgesproken bij de Irish Pub om ‘El Clasico’ te gaan kijken. Dat is de voetbalwedstrijd Madrid-Barcelona (een klassieker, vandaar ‘clasico’). Dat was heel gezellig en het was best druk bij de Irish pub natuurlijk.
Toen ik thuis was, heb ik nog eventjes met Malwina en nog een paar in de woonkamer gezeten, want Malwina ging die dag erna (donderdag) naar Malaga om haar stage te beginnen.

Donderdag ging Malwina dus weg, en ik ging met haar, en nog meer vrienden zoals Zuzka naar Delicias (het treinstation van Zaragoza) om haar uit te zwaaien. Zuzka en Malwina waren hele goede vriendinnen geworden, dus die stonden daar lekker een potje te janken :P
Toen ik daarvan thuis was, was ik echt helemaal alleen thuis, en dat voelde wel raar hoor. Opeens allemaal andere geluidjes die je anders nooit hoort :P maar daardoor kon ik wel heel goed leren, dus dat heb ik de hele middag gedaan. Die avond had ik afgesproken met Hellen en Sylwia om lekker tapas te gaan eten (dat moet natuurlijk wel voordat ik weg ga). Laten kwamen ook Chris en Giuseppe dus dat was heel gezellig. Toen we klaar waren met onze mini-tapastour, liepen we langs ‘el plata’. Dat is een cabaret show waar ik eigenlijk heel graag heen wilde, en na een klein beetje zeuren kreeg ik ze ook nog mee! Om 11 uur begon de show, en dat is wel andere cabaret dan in Nederland. Dat wisten we van te voren hoor, want het was heel vaak besproken aangezien ze geen grapjes maken, maar ze voeren acts op, en dan houden ze hun kleren niet aan zeg maar :P dus er waren grappige stukjes waarbij ze bijvoorbeeld Tina Turner na deden (Dat deden ze trouwens wel echt heel erg goed), maar er was ook 1 stukje wat gewoon echt een striptease was :P het was wel heel erg gevarieerd want er was ook een soort balletdanser, die dan alleen wel uit de kleren ging, maar er was ook bijvoorbeeld een operazanger, gelukkig hield die wel zijn kleren aan! :P tijdens de show had je kleine pauzes en daardoor duurde het nog best lang. Na de show ben ik dus snel naar huis gegaan, want ik had die vrijdag een toets!

Die ochtend ging mijn wekker dus heel erg vroeg, want om 9 uur begon mijn herkansing/examen. Ik was nog de enigste Erasmus student in Zaragoza, dus dat was wel een beetje raar. Maar me toets ging wel redelijk goed. Het hele examen bestond eigenlijk uit goed/fout vragen (3 blaadjes lang), maar daar heb ik wel een goed gevoel over. Ook moest je iets berekenen wat ook niet al te moeilijk was, dus ik hoop dat ik hem heb gehaald! Na me toets ging ik naar huis en heb ik een beetje gerelaxt. Die middag ging ik naar Giuseppe toe om eindelijk de foto’s van onze rondreis in december over te zetten op mijn usb-stick. Daarna ging ik snel naar huis om te beginnen met het inpakken van mijn koffers. Het gewicht was geen probleem, ik had alleen een beetje ruimtegebrek. Met wat hulp van mama via Skype ging het wel redelijk goed. Na een paar uur kreeg ik net aan de rits dicht, en zat ik netjes onder het maximale gewicht. Toen kwam Anki nog gezellig langs om eventjes gedag te zeggen dus toen hebben we in de keuken gezeten en heb ik lekker gekookt voor ons tweetjes (ja, me koelkast moest toch wel echt leeg, dus het was een soort prakjes dag :P) toen ging Anki naar huis en moest ik naar mijn huisbaas om te zeggen dat ik die dag erna vertrok. Gelukkig ging dat goed en duurde het niet zo super lang, zoals gewoonlijk. Die avond kwam Hellen en gingen we samen naar de verjaardag van Monika. (en ook een beetje mijn afscheidsfeestje). Daar was het heel gezellig en toen ik naar huis ging, heb ik nog eventjes iedereen uitgebreid gedag kunnen zeggen. Toen ben ik maar snel mijn bed ingekropen.

Toen zaterdag, was het de dag om naar huis te gaan. Ik had mijn wekker veels te vroeg gezet, dus ik kon lekker rustig aan doen. Nog eventjes de badkamer schoongemaakt en 40 keer gecheckt of ik toch echt niks ben vergeten. Toen was het tijd om te gaan en moest ik met de bus naar Delicias toe. Toen had ik al problemen met mijn backpack, want die zat nog op de maten van mijn lichaam met een zomerjasje, maarja, met een dikke trui en een winterjas ben je toch ietsie dikker, en dan krijg je gewoon die tas niet meer op je rug! Met ff snel te hebben versteld ging ik maar naar de bus maar die tas was wel rottig. Ik was mooi op tijd op Delicias en toen moest ik wachten op mijn volgende bus die me zou brengen naar Barcelona. Dat ging ook heel goed en toen was ik gelukkig van die rottige tassen af. Op zich was de bus wel vol, en ik zat naast een zwarte die de hele weg zat te slapen. Naast mij (aan de andere kant van het pad) zat een chinees meisje die in het begin heel erg zat te huilen, maar ik wist niet zo goed hoe ik haar kon helpen, dus heb ik niks gedaan. Later ging ze ook een Chinese versie van ‘x-factor’ kijken, en blijkbaar was dat heel grappig, want toen zat ze alweer te lachen. Toen ik was aangekomen op het treinstation heb ik snel me kaartje gehaald en hielp en man me door het poortje, want met 3 koffers en een meisje, dan pas ik niet door zo een klein poortje! Toen kwam de trein best wel snel al, dus heb ik maar iets van 10 minuutjes hoeven wachten. Jammer genoeg was er geen plek meer voor mij en me bagage, dus dat was niet zo een fijn treinritje. En toen ik op het vliegveld was, moest ik nog een bus die me naar de andere terminal zou brengen. En die bus zat zo propvol dat dat echt een hel was! Ook ging de bus lekker hard door de bocht, en me rugzak zat niet goed vast op me rug, dus dat leek wel een rit van een uur! Gelukkig had ik het net aan overleefd en kwam ik bezweet en rood aan bij de check-in balie. Daar werd ik heel lief geholpen met al mijn bagage (ik zag er vast zo oververhit uit :P) en toen kon ik eindelijk me bagage afgeven! Toen was ik veel en veels te vroeg, dus heb ik voor de douane nog even al mijn water op zitten drinken, en toen ging ik maar door de douane. Ik had niet bepaald zin om te gaan shoppen, dus toen ben ik maar ergens gaan zitten, en ging ik mijn verslag schrijven. Over een uur ga ik boarden en dan ben ik weer in Nederland. Dan is mijn grote avontuur van studeren in Spanje alweer voorbij. De tijd ging veel en veel te snel, dus ergens ben ik wel blij dat ik lekker ga stage lopen op Fuerteventura :).
Maar goed, ik heb net zoveel water zitten drinken, dat ik nu moet plassen, en dan ga ik bij mijn gate zitten wachten. Tot in Nederland!
Muchos besos y hasta pronto en holanda!

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nou dit was mijn bericht toen ik op het vliegveld zat, en ik moet natuurlijk ook nog eventjes vertellen hoe me vlucht ging! Toen ik klaar was met mijn verslag was het nog steeds niet bekend waar de gate was waar we moesten boarden, totdat er opeens een hele kudde chinezen door de hal liepen, toen zag ik het KLM vliegtuig staan, dus ben ik daar maar gaan zitten, en dat was inderdaad de gate. Het boarden ging ook heel onduidelijk, opeens stond iedereen op en konden we naar binnen. Het was echt heel er rustig, en toen iedereen zat, vertelde de purser dat als we wilde, dat we wel van onze stoel mochten wisselen. We zaten namelijk maar met 35 mensen in het vliegtuig waar 132 mensen in kunnen! Dat was op zich wel lekker rustig hoor. En een groot voordeel, want ze gingen een extra rondje met koffie en thee langs :). Onderweg vertelde de piloot ook nog eventjes dat we naar rechts moesten kijken, want we vlogen over Parijs en het was heel herder, dus je kon alles zien! Alles was natuurlijk verlicht want het was al donker, en ik kon dus de Eiffeltoren zien! Dat was wel heel leuk, opeens allemaal naar de rechterkant van het vliegtuig om even te kijken :P.

De vlucht ging verder heel erg goed. Omdat er zo weinig mensen waren, waren we eerder vertrokken, en kwamen we dus ook eerder aan op Schiphol. Het was echt dood en dood stil op Schiphol, ik denk dat wij, met nog een ander vliegtuig, de enigste waren die op Schiphol waren. Er liep geen hond en ook bij de banden was geen mens te zien. Na iets te hebben gewacht kwamen de koffers, en omdat we met zo weinig waren, had ik ook heel snel me koffers! Lekker hoor. Toen stond Anne op me te wachten en werd ik thuis gereden door me personal chauffeur Dennis. Thuis zaten papa, mama, Anja, Hans en me vriendinnetjes Anniek en Iris te wachten, dus ik kreeg een warm ontvangst :). Toen hebben we natuurlijk eventjes lekker gezeten en om 1 uur was het tijd om naar bed te gaan.

Nu ben ik lekker thuis, maar voor maar 3 weken, want daarna begin ik weer mijn nieuwe avontuur op Fuerteventura, daar ga ik stage lopen. Voor de mensen die vragen wat ik ga doen, ik ga stage lopen in een 5* hotel (http://www.bahiarealresort.com/granhotel/), daar ga ik werken op de ‘commercial’ afdeling en dat betekend dat ik dingen ga bedenken voor de promotie van het hotel, ook ga ik teksten vertalen voor in de brochures, verder doe ik ook prijsberekeningen en mag ik mensen rondleiden die werken in de toerisme branche. Dus ik ben heel benieuwd, maar eerst nog eventjes genieten van 3 weken in het koude Nederland. Natuurlijk maak ik een nieuwe Waarbenjij.nu waarbij jullie me weer kunnen volgen (ik blijf dezelfde naam houden, emmyinspanje.waarbenjij.nu). Dus jullie gaan nog veel van me horen. Nu eerst 3 weken geen verslag :P

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Februari 2013 - 17:02

    MariNne:

    Hoi Emmy, weer eventjes lekker thuis bij lasp en mams??!!
    Geniet er maar lekker van.
    Leuk je verslagen geleEn te hebben. Je bent een heel zelfstandige meid geworden zie ik!!
    Dus op fuerteventura gaat het ook vast lukken!!

    Dikke kus t. marianne

  • 05 Februari 2013 - 09:58

    Ineke:

    Nou emmy dit boek heb ik uit,nu op naar je volgende boek,gaat wel schitternd worden als ik de locatie bekijk.Veel plezier in ons koude landje.
    xxxxxxxIneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 12508

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: