Mijn studentenleventje! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Mijn studentenleventje! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Mijn studentenleventje!

Blijf op de hoogte en volg Emmy

20 September 2012 | Spanje, Zaragoza

Hallo! Daar ben ik weer!:)
Alweer een paar dagen geleden, maar ik heb het ook zo druk gehad de afgelopen dagen!
Nadat ik zondag mijn verslag had getypt, had ik niet veel meer gedaan want we waren allemaal wel een beetje moe :P. ik had een lekker pizzabroodje voor mezelf gemaakt en meer kwam er niet uit mijn handen :P Ilse, Malwina en ik hebben toen maar de rest van de dag lekker in de keuken gezeten totdat het tijd was om naar bed te gaan.

Maandag kon ik gelukkig weer rustig aan beginnen en om 11 uur ging ik met Martyna en Lucas (Dat poolse stelletje) naar de universiteit om mijn rooster op te halen. We kregen ook meteen een rondleiding door de school (die echt heeeel klein was), dus dat was snel afgelopen. De school heeft 4 verdiepingen. 3 verdiepingen hebben 3 klaslokalen en 1 computerlokaaltje en de 4de verdieping zijn kantoors voor de leraren. Het is wel handig verdeelt, want de eerste klas heeft les op de eerste verdieping, de 2de klas op de 2de verdieping en de derde klas op de derde verdieping. Dus verdwalen doe je er niet ;). Toen ik weer thuis was heb ik zitten puzzelen met mijn rooster want ik volg lessen van alle 3 de klassen, en het kwam heel vaak voor dat ik dus 2 lessen op 1 moment had, dus dat is wel heel erg lastig. Na een paar uur heb ik het maar opgegeven want om 5 uur mocht ik naar mijn eerste les spaans! Het werd gegeven in Museo del Fuego, en dat is een museum van de brandweer. Er staan allemaal oude brandweerwagens daarbinnen dus dat ziet er wel vet cool uit. Ik zit trouwens in niveau 2 (van de 4, dus dat is best goed) en nog 2 meisjes uit Nederland zaten in niveau 1. De eerste les was best wel moeilijk en het ging ook aardig snel. De klas zat trouwens ook bom en bomvol, er kon echt helemaal niemand meer bij, dus ik vond het niet zo heel erg leuk. Na 3 uur was het weer afgelopen en sprak ik die Nederlandse meisjes, die zaten dus veel te laag want het was veel te makkelijk. Toen ik weer thuis was heb ik wat eten gemaakt en ging ik verder puzzelen met mijn rooster. En ik ging voor de eerste keer mijn huiswerk maken ;). Daarna ben ik snel naar me bed gegaan.

Dinsdag ging de wekker heeeerlijk vroeg, want mijn eerste schooldag was aangebroken! Om 9 uur begon mijn eerste les, Engels. Eigenlijk mocht ik daar niet heen, want het is te makkelijk, maar ik ging toch want ik zou dan aan me lerares vragen wat voor vervangende opdracht ik dan moest maken. Het was wel en goed inkomuurtje en eigenlijk was het ook meer een introductie, dus dat was wel heel erg makkelijk. Om 10 uur had ik mijn volgende les, analyse van toeristische bronnen, ook dit was een introductielesje maar het is dus een soort aardrijkskunde. Daarna had ik een les over productieprocessen en die vrouw praatte zo snel (over haarzelf) dat ik het niet heb meegekregen.. daarna hadden we onze laatste les, marktonderzoek en die vrouw was helemaal een waterval. Ze ratelde maar door en door en wij zaten elkaar aan te kijken want we wisten niet wanneer we nou moesten lachen en wanneer moesten antwoorden :P. Na deze vreselijke lessen zijn we naar mijn begeleidster geweest want we hadden een paar vragen over het rooster enzo, maar ze was er niet. Toen ben ik maar naar huis gegaan om boodschapjes te doen en voor mezelf wat rijst te maken. Om 5 uur mocht ik weer naar de talencursus en dit keer was de halve klas er maar. Dus het was heeeerlijk rustig. Ook 1 meisje uit Nederland kwam erbij, dus het was nu veel leuker en ik heb ook meer geleerd. De klas bestaat trouwens uit allemaal buitenlanders met heeeeel veel duitsers en een paar poolse, franse en 1 uit thailand. Mijn lerares is heel jong en heel aardig en ze praat duidelijk genoeg om alles te snappen :P daarna om 8 uur heb ik thuis wat gegeten en me huiswerk gegaan. De avonden gaan zo snel omdat je zo laat eet, dus dan doen we nooit zoveel.

Woensdag mocht ik gelukkig om 10 uur pas beginnen maar wel meteen met een nieuw vak, tourisme en grondgebied. Dat was goed te volgen, maar alsnog is het door het spaans wel een stuk moeilijker want het vak zelf is goed te doen. Daarna had ik een introductielesje voor informatica in tourisme en die man was heel begripvol naar ons toe en ging helemaal in engels proberen te praten om ons te helpen. Om 12 uur hadden we weer die les over de toeristische bronnen en nu was het wel echt begonnen dus het was goed opletten en veel schrijven maar met een powerpoint presentatie ging dat wel. Toen hadden we daarna weer informatica, maar nu op de computer. Alleen is het lokaal een beetje te klein, dus veel mensen moesten samen doen enzo. We moesten in een soort database werken en dat hebben we ooit al eens geleerd, dus dat was wel goed te doen.
Toen was de schooldag voorbij en wilde we weer naar me begeleidster gaan om mijn vakken te veranderen, maar ze was er weer niet. Toen ging ik maar met een klasgenootje ergens op een bankje puzzelen. Als om 2 uur alle lessen zijn gegeven, gaat ook meteen de hele school dicht, dat is wel heel erg apart. Toen we dachten dat we nu een goed rooster hadden, ging ik maar naar huis om lekker spaghetti bolognese voor mezelf te maken. Ook had ik nog ff tijd voor mijn dutje tijdens mijn siesta en om 5 uur mocht ik weer naar de spaanse cursus. Nu gingen we werkwoorden in de verschillende tijden leren, nu het echte leren gaat beginnen :P. Om 8 uur ging ik nog ff snel boodschapjes doen en hebben we wat gegeten thuis. Om half 11 wou ik naar bed toe, maar toen stond ik toch nog iets langer met ilse te praten dan gehoopt, dus lag ik weer kwart over 11 in me bed. En net toen ik lekker lag, gaf de boven-buurman een karaoke feestje ofzo, dus ik had een privé concert in mijn kamer :P

Vanochtend werd ik hartstikke moe wakker, maar gelukkig begonnen we met informatica, dus kon ik rustig aan wakker worden :P. in die les hebben we iets gedaan wat 10 minuten duurde, en daarna hebben we niet echt heel veel gedaan. Ik heb wel echt het gevoel dat wij veel meer leerde op school en wij hebben dus een hele goede basis. Die leerlingen die op de toeristische school zitten, zijn niet echt heel erg slim. Daarna ging ik naar toerisme en grondgebied en het gaat steeds beter met begrijpen wat ze zegt. Het enigste nadeel was alleen dat we individueel een verslag moeten maken over een stad in spanje. Hoe dat zit is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dat komt wel ;). Daarna hadden we weer toeristische bronnen en dat ging ook aardig goed, alleen moeten we daar in groepjes werken, met Spanjaarden, dus dat is ook wel lastig. Maar daarna hadden we een hel van een les, productieprocessen. Met de introductieles was het nog wel leuk, maar nu was het een soort dictator geworden die een dictee gaf en je moest vet veel schrijven, maar we snapte er helemaal niks van.. wij zaten daar maar elkaar aan te staren en we waren echt verdwaald. Gelukkig zaten er 2 spaanse jongens achter ons, en we vroegen of wij misschien zijn aantekeningen mochten lenen, en dat mocht gelukkig. Toen zaten we echt te twijfelen of we dit vak ook niet beter konden laten vallen. En daarna sloten we af met een lesje introductie in recht, we wilden daar even kijken omdat dat goed in ons rooster paste, maar ik verstond alleen hola en adios op het einde, wat hij daartussen heeft gezegd, geeeeeen idee. En je moest er ook heel veel lezen, dus dat vak ga ik zeker niet volgen! Een beetje verslagen liep ik maar naar huis om voor me zelf (kant en klare) lasagne te maken. Hij was echt heel erg lekker trouwens! Daarna heb ik lekker met ilse in de keuken gezeten en dit verslag geschreven. Zometeen weer lekker naar me spaanse cursus en dan waarschijnlijk weer lekker naar me bed toe. Morgen heb ik maar een kort dagje, (van 11 tot 13) en daarna heb ik weekend dus kunnen we weer lekker gaan stappen!:D

Dit vond ik wel weer een lang genoeg verslag ;) het volgende verslag zou ook wel weer een paar dagen duren.. na het weekend waarschijnlijk. Dus fijn weekend allemaal alvast! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 September 2012 - 17:30

    Mama:

    Hoi Emmy.
    Wat een leuk verslag heb je weer gemaakt, en dat tijdens je siesta! ;-)
    Het lijkt me ook lastig dat spaanse geratel.....maar over een maand heb je daar vast geen problemen meer mee. Ik vind dat je het heel goed doet hoor!

    Dikke kus x x x

  • 20 September 2012 - 17:30

    Mama:

    Hoi Emmy.
    Wat een leuk verslag heb je weer gemaakt, en dat tijdens je siesta! ;-)
    Het lijkt me ook lastig dat spaanse geratel.....maar over een maand heb je daar vast geen problemen meer mee. Ik vind dat je het heel goed doet hoor!

    Dikke kus x x x

  • 20 September 2012 - 22:16

    Kim:

    Hey Em,
    Kan niet wachten op de verhalen over het weekend .... !!!
    XXX

  • 21 September 2012 - 09:39

    Ineke:

    Nou dat klinkt wel moeilijk allemaal,die lessen,maar zal voor jou over een weekje peanuts zijn,
    nou nog paela maken en het feest is compleet.
    xxx ineke

  • 23 September 2012 - 18:19

    Anja:

    Hallo Emma,

    Dat was me het weekje wel. Pittig hoor, al die lessen. Ik hoop dat je weer een lekker weekend hebt gehad, en kan niet wachten op je verhaal.
    Wij zijn net thuis van een weekend Groningen, een hele gezellige studentenstad. Wel iets anders als het zonnige Zaragoza.

    Dikke kuzzzzz,
    Anja
    en natuurlijk ook van Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 12535

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: