Verhuizen! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Verhuizen! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Verhuizen!

Blijf op de hoogte en volg Emmy

11 September 2012 | Spanje, Zaragoza

jeeej, me eerste berichtje vanuit mijn eigen kamer. Wat een goed gevoel :)
Gister had ik niet zoveel beleeft, totdat het 6 uur werd. ik zat rustig nog op de laptop naast het raam en opeens werd het super donker. en het ging waaien, en echt in 2 seconden storte er een bak regen naar beneden! alles was aanwezig. hagel, regen en onweer enzo. het was echt een storm. iedereen in paniek en snel alle ramen dicht gedaan enzo. en toen na een kwartiertje was het weer weg en was het lekker weer buiten. Het hostel had alleen wel wat schade van opgelopen, want later kwam er een man binnen lopen met een ladder en een groot touw, dus waarschijnlijk zijn een paar dakpannen gesneuveld ofzo. Toen ik dacht dat het weer veilig was buiten, ging ik maar wat avond eten voor mezelf halen. ik had totaal geen zin om wat culinairs in elkaar te flansen, dus werd het gewoon stokbrood met ham. Na het eten zat ik nog gezellig te kletsen met een meisje uit Housten. (dat is helemaal in texas :P) En daarna had ik bedacht vroeg naar me kamer te gaan om alvast me koffers klaar te zetten voor de volgende dag. Alleen toen ik op de kamer kwam, schrok ik me dood want er lag een heel klein meisje te slapen :P nouja, klein meisje, ze was gewoon een jaar of 23 ofzo, maar ze nam maar het halve bed in beslag. en ze kon trouwens ook lekker snurken. Toen ging ik ook maar slapen om haar niet te storen, en terwijl ik naar bed ging, kwam er een beer van een meisje binnen lopen. ze was echt groot. en dat terwijl ze een zuid-amerikaans uiterlijk had. en ik maar denken dat die mensen klein zijn.. niet dus.. maar toen ging ik dus slapen, maar voor ik eenmaal sliep was het ook al later.. en toen begon de hel :P ik denk dat die meisjes een jetlag hadden, want 1tje was al om 6:40 op, en ze deed niet al te stil.. de hele tijd haar kluis open en dicht en maar kraken op haar bed. om 7 uur was ze nog bezig en ging de wekker af van dat andere meisje, en in plaats van hem meteen uit te zetten, liet ze hem lekker hard gaan. heel erg fijn. daarna ging hij nog 2 keer af terwijl ze gewoon al wakker was.. ze hielden niet echt rekening met mij en lena.. na veel gebonk en gekraak was ik volgens mij weer een beetje in slaap gevallen. tot mijn wekker ging om 8 uur :( en toen waren die meiden ook eindelijk klaar met wat ze aan het doen waren.. Nog heel erg moe had ik maar meteen me koffers klaar gezet zodat ik dat niet na mijn ontbijt hoefde te doen. Toen zat ik saai alleen aan me ontbijtje en was ik wel blij dat ik eindelijk weg kon uit het hostel. na het ontbijt had ik uitgecheckt en 1 koffer gedumpt bij de receptie zodat ik niet als een debiel over straat hoefde te lopen. dus ik met me backpack en me handbagage koffertje over straat, en alsnog werd ik nagestaard alsof ik een clownspak droeg.. gelukkig was het niet super ver weg, dus na de eerste wandeling kon ik weer terug naar het hostel voor mijn andere koffer. En toen was ik echt verhuist. dat voelde wel een beetje gek. ik was helemaal alleen thuis, dus kon lekker me eigen gang gaan. Toen ik me kleding in de kast wou leggen, zag het er best wel vies uit, dus eerst maar een doekje over alles gehaald. en maar goed ook, dat doekje was zo zwart! en allemaal vieze zwarte haren :S iel. Toen kon ik eindelijk me kast inruimen en me andere spulletjes opbergen, en volgens mij was ik 2 uur later pas klaar ofzo :P Toen ging ik maar wat foto's maken voor jullie allemaal natuurlijk en toen ff me internet uitproberen. die doet het gelukkig helemaal goed. En net kwam me eerste huisgenootje binnen. Ilse, ook nederlands, en zij vertelde me dat er een stelletje in het huis is, wat ik al wist, en 2 poolse meisjes die allemaal geen spaans kunnen.. engels is ook niet hun sterkste taal, dus dat word wat. zometeen kom ik gewoon terug met een poolse talenknobbel ;) haha.
nu ga ik maar wat te eten voor mezelf maken en wat actie ondernemen.. Hieronder kunnen jullie de foto's van mijn huisje zien!:) xxxxx

  • 11 September 2012 - 13:47

    Anne:

    Hey zussie!

    Leuk verhaal weer, ben blij dat je nu lekker je eigen kamertje hebt! Alleen zitten de foto's er nog niet bij :(
    We gaan snel skypen hoor!!

    hoy día multa ;)

    Xxx

  • 11 September 2012 - 14:01

    Emmy Van Schooten:

    ow ow ow. ongeduldje, dat gaat ook niet meteen :P
    ze staan er nu bij. ik zie alleen dat er helemaal geen beschrijvingen bij staan?! staat dat er nooit?
    zit ik elke keer me best te doen met een reactie onder de foto, maar ik zie ze helemaal niet..

    ow an, wat probeer je te zeggen in het spaans? fijne dag?
    dat is; Buen Día ;). niet alle vertaalsites zijn even betrouwbaar ;) haha

    xxx

  • 11 September 2012 - 14:19

    Mama:

    nou Emmy,
    zit jij even riant! Dat was het wachten en zoeken meer dan waard. En dan ook nog met 2 Nederlandse meiden en 2 Poolse, wat wil je nog meer. Je talenknobbeltje draait dus overuren hahaha.
    Hoop dat je goed kan opschieten met je huisgenoten, en dat jullie het gezellig hebben in die super huiskamer. En ook in de keuken natuurlijk, mejuffrouw den Blijker....Het ziet er echt goed uit.
    En dan vannacht lekker rustig slapen, zonder gesnurk, gekraak en andere "gezellige" geluidjes van mensen die hun artiesteningang laten horen......pedos dejar ; - ) hahaha.
    Ik ga dit verslag weer gezellig uitprinten voor oma, want die is helemaal enthousiast!
    En ik ben ook blij voor je, geeft weer rust. Kan je je lekker op de studie storten.

    dikke kus van mama en papa ook natuurlijk, die leest het ook allemaal en haalt de spelfoutjes er uit!
    ( met zijn zessen wouden we gaan eten ???? ) nou ja een kniesoor die daar op let. Have fun vandaag!

    beso de mamá xxxx

  • 11 September 2012 - 14:59

    Tante Sandra:

    Hoi nichtje!
    Ziet er goed uit zeg je kamer! Badkamer en keuken en huiskamer ziet er goed en gezellig uit.
    Ben benieuwd hoe de andere meiden zijn. Wat een andere wereld dan he? Al die studenten in zo'n onbekende stad. Ik moet erg lachen om je verslagen.....ik blijf je volgen hoor! XX

  • 11 September 2012 - 16:27

    Ineke:

    Nou super hoor,lekker je eigen kamer,ziet er gezellig en fris uit,maar dat kan ook niet anders met dat gesop van je(goeie leerschool gehad zeker).
    Nou emmy vind het grappig om je te volgen en te horen dat het allemaal goed gaat.

    xxx Ineke

  • 11 September 2012 - 20:41

    Marianne:

    Hoi Emmy,

    Wat een gezellige kamer!! Ziet er grappig uit is het vele zoeken zo te zien wel waard.
    Hoop ook dat je gezellige medebewoonsters hebt.
    Wanneer begint je school eigenlijk?

    Groetjes, Marianne

  • 11 September 2012 - 20:41

    Marianne:

    Hoi Emmy,

    Wat een gezellige kamer!! Ziet er grappig uit is het vele zoeken zo te zien wel waard.
    Hoop ook dat je gezellige medebewoonsters hebt.
    Wanneer begint je school eigenlijk?

    Groetjes, Marianne

  • 11 September 2012 - 20:57

    Emmy Van Schooten:

    Jaa ik denk dat ik niet verder had hoeven zoeken, en dat heb ik ook eigenlijk niet echt gedaan ;)
    ik heb al 2 meiden ontmoet en die zijn heel erg leuk.
    een meisje uit polen is heel erg aardig en we hebben de hele middag lekker zitten kletsen,
    en zometeen ga ik voor haar koken. dus dat word wat ;)

    Aankomende vrijag heb ik een toets voor mij spaanse cursus om mijn niveau te bepalen,
    en dan begint maandag erna mijn spaanse cursus.
    dinsdag, dus precies over een week, beginnen mijn lessen op de universiteit.
    dus ik heb nog een weekje om rustig aan te doen en mezelf wat spaans te leren :)

    wat leuk dat jullie allemaal reageren, dat is leuk om te lezen.
    xxx

  • 11 September 2012 - 21:17

    Anja:

    Hallo Emma,
    Nu echt een eigen huis, een plek onder de zon. Ziet er top uit, als ik dit zo lees ga je hier vast en zeker een mooie tijd tegemoet.
    Veel succes als kokkie in de keuken en eet smakelijk.

    Con amor,
    Anja xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 12518

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: