Berichtje van een kamer eigenaresse :) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Berichtje van een kamer eigenaresse :) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Berichtje van een kamer eigenaresse :)

Blijf op de hoogte en volg Emmy

10 September 2012 | Spanje, Zaragoza

Laat ik maar eens beginnen met super nieuws! IK HEB EEN HUISJEE!:D maar ik begin bij het begin ;)
Gistermiddag heb ik lekker de hele middag me boek lopen lezen, het enigste nadeel. hij is nu uit, dus moet ik nu maar overgaan op de spaanse boeken ;) haha Toen om half 7 kwam Olga naar het hostel om mee te gaan kijken naar het huisje. ik had een afspraak om 7 uur, en we waren ietsie te vroeg, dus stonden we daar maar een beetje te wachten. toen kwam er een man aanfietsen. Hij zag er heel aardig uit, hij had alleen 2 super gele voortanden :S Toen we naar binnen gingen kreeg ik al spijt, want het was echt heeeel erg oud. Toen deed er een vrouw de deur open, in een roze pyjama, en ze zag er een beetje uit als een verslaafde. op de gang stond vet veel troep en het was vies en oud. al het verf bladerede van het plafond en de muren. en toen kreeg ik de slaapkamer te zien, volgens mij viel alles uit elkaar als je alleen maar naar binnen stapte en het was echt heeeel erg oud allemaal. de deur van de kast lag op de grond enzo, en ja. het was gewoon echt vies :P Toen liet ie de woonkamer zien, (volgens mij) want er stond alleen maar een bank. in de hoek zat een deur wat op een kast leek, maar dat was dus de badkamer :S en natuulijk geen verassing, heel vies, klein en oud. geen idee hoe je daar ooit schoon uit de douche kan komen.. Toen de keuken, nou dat was ook heel klein en vies. ik heb wel 1 pluspuntje gevonden, ze hadden een gloednieuwe wasmachine. maar daar hield het ook bij op :P Toen was ik er wel klaar mee en wilde graag weg, maar nee, die man was zo enthousiast dat ie naar de overburen liep, want daar was een meisje maar die betaalde niet, en ging naar barcelona ofzo. Dat huisje was wel veel mooier met normaal licht in het plafond enzo, maar daar was het zo een bende. en dat huis was veeeels te duur voor de kwaliteit. Toen we eindelijk richting de trap liepen, vroeg ie nog of we nog vragen hadden, maar er viel niks te vragen. ja of we konden gaan :P Toen we beneden stonden kregen we ook nog 2 zoenen van hem! bah bah bah. toen de deur dicht ging hebben we snel onze wangen afgeveegd. voor spanjaarden is dat heel normaal, maar wij hadden het liever niet :P Toen zijn we maar heeeeeel snel weggaan en ik heb gezegt dat ik erover na zou denken ;) haha. Toen liepen we in de buurt van mijn universiteit, dus ik dacht, laten we maar kijken waar die zit. maar we konden het niet vinden, dus vroegen we het aan een meneer die netjes in pak op een bankje zat. Die wist gelukkig waar het zat, dus hij liep wel eventjes mee. het zat dus ietsie verder dan dat wij stonden, en toen liep hij een heeel klein donker steegje in. ik blij dat ik met Olga was natuurlijk. en toen zei hij ook van, hier moet je niet alleen lopen als het donker is hoor, want hier gebeurt wel eens wat (lekker geruststellend..) Toen om de hoek stond een super groot en modern gebouw, nou dat was dus ETUZ, mijn 'escuela de turismo universitaria de Zaragoza'. mijn toeristische school ;) het was heel groot en met paars en blauw. toen hebben we ff een foto gemaakt en zijn we weer door een ander steegje snel weg gegaan :P na de weg ff kwijt te zijn, waren we gelukkig weer op de grote shoppingstreet. daar was een soort snoepwinkeltje waar je snoep kon scheppen, maar je kon er ook chips scheppen :P super grappig. Toen we eventjes lekker op een trapje zaten, heb ik maar een paar mensen gebeld om huizen te kijken, want ik moest naturlijk wel iets beters vinden. na een paar afwijzeningen en geen antwoord, had ik gelukkig een gesprek met Pedro en de volgende dag om 11 uur hadden we afgesproken om het huis te bekijken. Toen om 9 uur hadden we afgesproken met carmen bij Paraninfo. nou dat was dus een heel begrip hier in zaragoza, iedereen wist wat het was behalve wij :P maar het was dus een groot gebouw met zo een overdreven grote trap ervoor, en was dus een soort meetingpoint :P Daar zat Carmen met nog een vriendin Mire. later kwam nog een meisje uit frankrijk en een jongen uit spanje. met zijn 6e gingen wouden we eten bij een super populaire tent, maar dat was dus zoo populair dat er geen plek meer was. Dus toen gingen we maar wat anders zoeken waar we wel konden zitten. Gelukkig kregen we een uitleg van de menu kaart, anders had ik misschien wel de mond van een koe besteld :S bah. maar we kozen lekker voor tapas met Patatas Bravas. dat zijn aardappeltjes en dan met een soort hele pittige mayosaus erover heen. Na wat gekletst te hebben in het spaans natuurlijk, zijn we naar huis gegaan. in het hostel was een Jam Session maar dat klonk zo vals dat ik maar naar bed was gegaan :P haha
de volgende ochtend had ik met carmen afgesproken om 11 uur bij dat huis want ze zou me helpen (en gelukkig maar, want die vent bleeeeef praten) en toen werden we ontvangen door mensen op een kantoor. poepiechic. en 5 minuten later kwam Pedro. de dochter en pedro gingen ons rondleiden. toen ging er dus weer een aparte deur open waar een gang was met allemaal andere deuren, dat was dus het deel dat hij verhuurde. aan de gang zat mijn kamer, niet heel erg groot, maar met en bed, klein bureautje, kast en een koelkast. een de overkant zit een woonkamer met een bank en tv en als je door de gang loopt, kan je naar de keuken, niet super groot maar tenminste niet zo oud. en om de hoek van de gang zaten de badkamers. 1 was een beetje oud, maar niet te vies, en die badkamer ernaast was iets mooier, maar daar stonden al de tandenborstels van mijn 'roommates'. en daarnaast had je nog een aparte wc, dus genoeg keuze ;) haha die rondleiding duurde volgens mij 3 kwartier en toen gingen we naar het kantoor van pedro. aan de muur hing een groot schilderij en zijn diploma's. hij was verzekerings agent ofzoiets. Toen begon die man te praten over geld en water, licht en gas enzo. maar ik had gelukkig carmen mee. toen vertelde hij dat hij nog een kamer had, dus die moest ik natuurlijk ook van hem zien ;) dat huis was 2 straten verderop en was ietsie kleiner, die andere kamer was vee groter, dus daar ging me voorkeur naar uit. Toen had ik ff bedenktijd en dacht ik zo dat als ik verder zou zoeken, dat ik niet echt iets veel beters zou vinden, dus ik had maar besloten om het te doen. Toen we weer terug waren in zijn kantoortje mocht ik 3 keer een contract tekenen met op elke bladzijde mijn handtekening. dus het gaat gelukkig wel allemaal heel erg officieel. Daarna kreeg ik de sleutel en moest ik die allemaal nog een keertje uitgeproberen. en gelukkig maar, want de sleutel van het portier deed het niet. toen kwam hij aanzetten met 6 sleutelbossen en geen 1tje paste. toen kwam de buurvrouw en mochten we de sleutel lenen om bij te maken. maar toen die winkel dicht was, zou ik om 4 uur terug gaan naar die man. totdat hij nog 1 keer zijn sleutels probeerde, en toen had hij wel de goede. Toen hoefde ik gelukkig dus niet meer terug. Toen ging ik maar meteen terug om het goede nieuws te vertellen aan het thuisfront :) toen heb ik lekker een uur lang met mama zitten skypen en dit weer te lange verhaal getypt :P ik denk dat ik zometeen terug ga naar mijn huisje met alvast mijn eerste koffer, dat scheeld morgen dan weer als ik eindelijk ga uitchecken ;) haha de jongen die hier werkt die kent me al, als ik aan kom lopen zegt ie al, ow wil je een nachtje bijboeken :P hij is belgisch, dus ik heb ff met hem gepraat en hij gaf me tips waar de goede buurten zijn enzo. waar ik zit is niet echt een topbuurt, maar het zit aan een grote winkelstraat, dus dan valt het wel mee. maar in de kleine zijstraatjes zijn 's nachts wel mensen die je liever niet tegenkomt.. maar het zit dichtbij de universiteit dus dat is wel fijn. ik zal morgen wel foto's maken en mijn adres doorgeven dat jullie me kaartjes of brieven kunnen sturen. voor mensen die trouwens met mij willen skypen, mijn gebruikersnaam is gewoon emmyvanschooten dus kan je me toevoegen voor een praatje :)
Nou het volgende verslag word waarschijnlijk geschreven in mijn nieuwe huisje, als het internet het goed doet. maar dat gaan we dus ff proberen morgen. Hasta Luego! xxxx

  • 10 September 2012 - 17:01

    Mirthe:

    Ik heb me weer een paar minuutjes vermaakt met het lezen van jou verhaal tijdens dit doodsaaie college wat ik nu heb. Wat leuk dat je eindelijk je kamer hebt!! We moeten snel maar even skypen, vergeet telkens om het aan te zetten..

    xxx Mirthe

  • 10 September 2012 - 21:18

    Anja:

    Wat een goed bericht, zo zie je maar, alles komt goed. Ik heb weer genoten van je verhaal. Asi que adelante!
    Succes met de verhuizing.

    Anja
    xxx

  • 10 September 2012 - 21:51

    Kim:

    Helemaal super én rustgevend dat je klaar bent met zoeken.
    Nu kan je vol overgave het nachtleven gaan uitproberen, om vervolgens lekker in je "eigen" mandje te belanden, heerlijk !
    Veel plezier en veel liefs xxxx uit het zonnige,pitoreske Oploo

  • 10 September 2012 - 22:37

    Tante Sandra:

    Hoi Emmy, ik heb al je verslagen gelezen net.....ben gelijk een uur verder, ha, ha! Goed zeg, dat je nu eindelijk wat hebt gevonden! Pfff....wat een zoektocht! Ik hoop dat het gaat bevallen en dat je daar ook weer leuke mensen gaat ontmoeten. Wanneer gaan de lessen beginnen? Spannend hoor! Na die 5 maanden spreek je straks vast vloeiend spaans! Geniet van het mooie weer en al je avonturen! XX

  • 10 September 2012 - 23:27

    Marianne:

    Hoi Emmy,
    Wat een leuke verhalen zeg!!
    En wat heb je in die paar dagen al veel meegevmaakt.
    Ben blij dat je nu een kamer hebt gevonden, kan je je helemaal gaan richten op het spaanse leven daar.
    Knap hoor om alles in het Spaans te communiceren!!
    Dikke kus Marianne

  • 11 September 2012 - 13:21

    Ella:

    Zo Emmy,
    ik heb vanmiddag vrij genomen om alles te lezen wat een teksten maar wel heel leuk.
    Ik ben blij dat je nu een kamer heb en je lekker op jezelf kan zijn soms is dat ook nodig om weer energie te krijgen om te gaan stappen, veel plezier en geniet van al die aandacht voor je blonde koppie.
    dikke kus en tot het volgende berichtje xxx Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 12542

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: