Mijn weekje :) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Mijn weekje :) - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Mijn weekje :)

Blijf op de hoogte en volg Emmy

16 September 2012 | Spanje, Zaragoza

zo, het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verslag heb geschreven, en zeker voor mijn doen ;) Dus ga er maar voor zitten, want jullie krijgen nu een compleet verslag van de afgelopen week :)
Op dinsdag, nadat ik was verhuist en mijn verslag had geschreven, ontmoette ik Malwina. dat is mijn Poolse kamergenootje. Zij kwam uit school en we hebben een hele tijd lopen kletsen (in het engels). Toen zij ging koken kreeg ik ook meteen een bord voor me neus. geen idee wat het was, maar het was wel lekker ;) Toen hebben we gezellig samen in de woonkamer gezeten met onze laptops en ook weer gekletst natuurlijk. 's avonds ging ik naar de supermarkt, maar het was al een beetje donker, en dan lopen er toch wel een paar enge figuren op straat, maar gelukkig doen ze niks behalve roepen en fluiten enzo. Ik zou weer samen met Malwina gaan eten, maar die was pas om half 11 thuis, dus gingen we best laat eten. maar mijn eerste maaltijd die ik in mijn huisje had gekookt, waren krieltjes met groente ertussen, het was heel goed gelukt en lekker ;) Toen we klaar waren met eten was het alweer half 12 ofzo, dus maar meteen met een volle buik naar bed :P

op woensdag was Ilse aan het werk en Malwina was naar school, dus ik was alleen thuis. ik was van plan om mijn borg en huur te gaan betalen, maar dat lukte niet helemaal. Met mama's hulp schoot ik ook niet echt op, dus een beetje gefrustreerd ging ik maar naar de Vodafone winkel om een telefoonkaartje te halen zodat ik bereikbaar ben voor al mijn spaanse vrienden ;). Ik had eerder al een simkaartje gehaald van Orange, maar die deed het niet, dus wilde ik naar de vodafone winkel. maar toen ik daar aan kwam, was die hele winkel verdwenen en verhuist naar de andere kant van de stad. heb ik weer.. dus ik maar naar de markt om lekker fruit te halen, maar ik had echt me dag niet, want die vierde natuurlijk hun siesta. met lege handen en een nog slechter humeur maar naar huis gegaan. Toen heb ik tot 's avonds niet meer veel uitgevoerd. om 7 uur had ik nog gezellig met Anne geskypt voor 1 uur en een kwartier ofzo, dus hadden we lekker bijgekletst. Toen we net hadden opgehangen, kwam Ilse thuis van haar werk. Ilse is mijn nederlandse huisgenootje trouwens. met haar heb ik toen ook weer lopen praten en toen kwam ik bijna te laat voor mijn afspraak, want ik moest om 9 uur ergens staan. Daar was Carmen, en later kwamen Olga, een andere ESN 'buddy' en een Italiaan. De plannen waren om naar het restaurant te gaan waar we een paar dagen ervoor ook wilde eten, maar waar het toen te druk was, maar nu was het weer zo druk, dus pakte we maar de Tranvía (dat is de tram) naar de universiteit. daar hebben we in een zijstraatje gegeten. Dat was heel erg gezellig. ik had trouwens weer Tortilla de Patatas gegeten :P. Toen kwamen er 2 vrienden van die italiaan langs. 1 heel aardig meisje en 1 jongen. nou die jongen was super groot en lang enzo, en die zag er toch uit als een homo! helemaal zijn haar gegolft met een haarband in. hij droeg ook hele strakke kleren en was zo verwijft als wat. wat een figuur. na het eten waren we met zijn alle richting het stadscentrum gelopen, en ik was nog van plan om naar Malwina te gaan (zij was aan het stappen), maar ik ben toen toch maar naar huis gegaan. en achteraf beter, want die volgende dag voelde Malwina zich niet heeeel erg lekker. die had het iets te gezellig gehad die avond :P
Op mijn weg naar huis had ik trouwens eindelijk met mijn eigen ogen gezien wat voor mensen in mijn buurt wonen, want ik had de eerste hoer gespot! haha Bijna geen kleren aan, en toen liep ze daar te paraderen over de straat :P ik ben maar heeeel snel doorgelopen :P haha

de volgende dag begon ik met goede moed want ik wou niet zo een dag zoals gister. dus ik vroeg me bed uit, en richting de bank gelopen. op mijn beste spaans had ik gelukkig het geld overgemaakt, dus was er weer een last van mijn schouders gevallen. die man achter de balie was heel erg aardig trouwens, dus die zei 'over een maand kan je gewoon een gesprek hebben hoor, wees niet bang' dus hij hielp me wel met mijn spaans. en mijn achternaam is trouwens heel erg apart. ten eerste kunnen ze het natuurlijk niet uitspreken, maar die 'van' in mijn achternaam vinden ze zoooo raar :P. met mijn voornaam hebben ze trouwens totaal geen problemen, dus dat is wel fijn. ze hebben wel veel moeite met het uitspreken van Ilse :P. Na mijn bankbezoek liep ik vrolijk lekker naar de andere kant van de stad voor mijn vodafone kaartje, na lang gewacht te hebben, was het geregeld en ging ik vanuit de vodafone winkel maar meteen naar de markt, die gelukkig open was. nu ik alles had gedaan, kon ik lekker naar huis. Thuis ging ik meteen mijn vodafone kaartje erin doen, en wat denk je, deed hij het weer niet! ik maar mensen een berichtje gestuurd of zij wisten wat ik moest doen, en na uren zoeken op internet en een beetje hulp kwam ik er eindelijk achter wat ik moest doen. ik had een paar codes nodig om codes te krijgen, dus het was heel erg ingewikkeld, maar wel gelukt uiteindelijk!
Toen was het alweer 's middags en werd Malwina wakker, en kwam Ilse thuis voor haar Siesta. dus toen hebben we met zn 3e gezellig gekletst. de rest van de middag heb ik lekker thuis gezeten.
'S avonds gingen Ilse, Malwina en ik met zijn 3e stappen. het was donderdag, dus echt een studentenavond. we gingen naar 'La Martiniqa' en daar liepen zoveel erasmus studenten. ik kwam ook heel veel bekende tegen, uit mijn hostel en ook van die etentjes enzo. Toen we aan de bar stonden, stond er een groepje van 3 jongens naast ons, en die vonden ons natuurlijk wel heel erg interessant en ze wilde heel graag met ons dansen. gelukkig snapte ze de hint, maar Malwina vond het wel heel erg interessant, dus die stond met hun te kletsen. niet veel later vroegen die jongens of we mee gingen naar een andere kroeg, dat leek ons wel weer leuk, dus wij mee. Toen we naar de kroeg gingen, waren er denk ik 6 mensen, dus daar waren we al snel weg. in de volgende kroeg was het wel wat drukker, en daar hadden die jongens wat te drinken gehaald. daar was een glas gewoon het formaat van een bierpul! Daar hebben we lekker gedanst op de echte spaanse muziek, en daar was ook geen erasmus student te bekennen. dus dat was wel leuk. om 2:30 lag ik in mijn bed :P

De volgende dag moest ik er wel vroeg uit, want ik had om 10 uur mijn toets voor mijn spaanse talencursus. dat was helemaal op de campus, dus een half uur lopen voor mij. ik was gelukkig wel op tijd, en we moesten in een hele grote zaal zitten, daar kregen we een test. 100 zinnen met een missend (werk)woord, en dan moest je uit 4 opties het goede antwoord kiezen. dat was best wel moeilijk, en toen op de achterkant moest je nog eens 5 vragen beantwoorden. het was best een hele moeilijke toets, en maandag als de cursus begint, word je ingedeeld in je eigen niveau, dus ik ben benieuwd. na de toets ging ik met 2 meiden die bij mij op school zaten in haarlem, naar de universiteit van toerisme, om mijn vakken uit te zoeken voor mijn jaar. Toen we daar zaten werd wel duidelijk dat we niet heel erg veel keuze hadden, want sommige waren voor het 2e semester of voor een heel jaar, en ik ben hier maar voor 1 semester. Toen heb ik de volgende vakken gekozen:
toerisme en grondgebied
informatica met betrekking tot toerisme
analyse van de toeristische natuurlijke rijkdommen
marktonderzoek, en
productieprocessen.
en alles in het spaans, dus ik moet hard aan het werk!
Toen ging ik daarna weer naar huis en samen met Malwina inkopen doen bij de 'Mercadona', de supermarkt. we gingen onder Siesta-tijd, dus het was echt doodstil in de supermarkt. na heel veel ingeslagen te hebben voor heel weinig geld, hadden we meteen maar wat voor onszelf gekookt. Tagliatelli a carbonara, maar de saus kwam uit een zakje. de tagliatelli was heel lekker, maar de saus was heel poederig..
Toen ging ik maar eventjes op bed liggen en schrok om 20:15 wakker. Ik zou eigenlijk met allemaal internationale studenten naar een openings feest gaan, maar daar was ik al te laat voor :P Toen besloot ik maar gezellig mee te gaan met Malwina. zij had afgesproken met een ander meisje uit polen, en we gingen met haar een drankje doen bij een barretje, maar die bar ging al om half 10 dicht ofzo, dus werden we er zowat uitgeschopt. toen gingen we naar een huis van 3 jongens uit italie en duitsland (Vrienden van Malwina) en daar kwamen nog meer mensen naartoe. daar hebben we lekker Sangría gedronken natuurlijk, en later gingen Malwina en ik samen het nachtleven bekijken. we werden door proppers de ene naar de andere kroeg ingevraagd, dus we kregen allemaal gratis shotjes :P Toen in 1 bar was het heel erg gezellig, en daar ontmoette een leuke vriendengroep die uit madrid kwamen. daar hebben we de rest van de avond een kroegentocht mee gedaan totdat we ze zat waren en er snel vandoor gingen :P Toen hebben we tot 4 uur lekker lopen dansen en al die spanjaarden van ons af moeten slaan. ze willen echt allemaal met je dansen en ze zeggen de hele tijd hoe mooi je bent en dat je zulke mooie ogen hebt. best leuk voor een keertje, maar na een avond word je daar wel een beetje gek van, het lijkt wel of je beroemd bent ofzo :P. na een gezellige avond lagen we dus om half 5 in bed.

de volgende dag eerst lekker uitgeslapen en niet veel uitgevoerd. toen om 4 uur besloten Ilse, Malwina en ik om naar de wereldexpo van 2008 te gaan, die was toen in zaragoza, en dat scheen leuk te wezen. we wisten niet wat we moesten verwachten, maar alles was heel modern en strak, totdat we een waterpark in liepen. dat was echt heel erg groot en super vet. je kon daar gewoon kanoeën en raften! en je had een paar botanische tuinen en een strand! bij de loungebar hadden we lekker wat gedronken. toen was het al 6 uur, en ik had weer om 7 uur afgesproken met Carmen en nog meer om wat leuks te gaan doen. maar omdat het best wel ver lopen was, besloten we de bus te pakken. alleen moesten wij precies de buslijn die opgeheven was (maar dat wisten wij natuurlijk niet). dus moesten we het hele eind terug lopen, dat was ongeveer 50 minuten ofzo. Toen hadden we zulke zere voetjes dat ik maar besloot thuis te blijven en we hebben toen de hele tijd met ze 3e in de keuken gezeten. Malwina moest toen naar een feestje dus Ilse en ik maakte lekker gebakken aardappeltjes. dat was echt heel erg lekker. Toen we gezellig in de keuken zaten, hoorde we opeens onze deur open gaan, dus wij om een hoekje gekeken, en toen kwamen dus mijn andere huisgenootjes binnen. dat was een pools stelletje, die waren een weekje op vakantie naar Portugal geweest. ze konden alleen geen woord engels of spaans, dus praten met ze was heel lastig. om 12 uur besloten Ilse en ik toch maar om nog fftjes uit te gaan :P na eerst een paar rustige kroegen te hebben gehad, hadden we eindelijk een gezellige bar gevonden. daar waren weer heel veel bekende en ook veel jongens die wilde dat we ze kende :P we waren weer heeeeel erg interessant.. Toen haalde Ilse lekkere Mojito cocktails, en het was 2 voor de prijs van 1. dus moesten we er natuurlijk nog 1tje halen!;) Toen stond er nog een jongen bij de bar die dezelfde cocktail bestelde als ons, dus waarschijnlijk was dat een reden om naar ons toe te gaan voor een praatje :P die jongen was uit Argentinië en hij was zooo grappig! later kwam zijn vriend, en die was nog geweldiger. hij was een zwarte uit New York, en hij was operazanger! dus hij trok zijn mond even open, nouuuu wat een stem zeg! ge-wel-dig! na een tijdje besloten Ilse en ik naar een andere leuke bar te gaan, en daar zagen we Malwina! daar hebben we toen de rest van de avond een gezellige avond gehad en veel nieuwe mensen ontmoet. om half 6 lag ik dit keer in mijn bed :P

na zulke tijden heb ik de ochtend doorgeslapen en werd pas om 1 uur wakker :P Veel heb ik niet meer gedaan, behalve dit halve boekwerk te hebben getypt ;) (sorry!) haha'
Morgen begint mijn spaanse cursus, en dinsdag begin ik op mijn nieuwe universiteit. Jullie gaan het horen hoe ik mijn echte studentenleven ga beleven!:) tot het volgende verslag! xxxxxxxxx

  • 16 September 2012 - 16:50

    Emmy Van Schooten:

    ow ow ow, ik zie dat er weer geen commentaar bij de foto's staat, dus bij deze. hier het commentaar:
    - Mijn eerste maaltijd gemaakt. krieltjes met groente. Malwina genoot ervan ;)
    - Onze tagliatelle met poedersaus. (En sangría natuurlijk)
    - Expo 2008. een brug voor voetgangers over de rivier Ebro.
    - Op een andere moderne brug. (Ik en Ilse)
    - Malwina en Ilse op de brug.
    - Ik en Malwina op de brug :)
    - Een groot gebouw, dat staat voor 'water'.
    - Andere strakke moderne gebouwen.
    - Mannen aan het raften in het park.
    - Malwina en Ilse op een brug in het park.
    - Malwina en ik op hetzelfde plekje :)
    - Een heel erg klein deel van het park.
    - 1 van de botanische tuinen
    - Ilse en Malwina
    - Ilse en ik
    - Het strand gemaakt in het park met een bar erbij en nog een lounge bar
    - een raar gebouw dat we onderweg tegen kwamen :P

    xxxxx

  • 16 September 2012 - 20:23

    Jolanda Croon:

    Hey Emmy ! leuk om weer van je te horen, ik informeerde al even bij je moeder en die zei Em heeft het
    heeeeeel erg druk !
    Nou je bent al aardig ingeburgerd ! Veel nieuwe vrienden, leuk !
    Succes met je toetsen ! dikke kus van mij ! xx

  • 16 September 2012 - 20:33

    Marianne:

    Hoi emmy,

    Wat een leuk verslag weer en wat heb je jezelf al goed ingeburgerd!!
    Zo te lezen ken je iedereen al in de stad!! Zeker op stapgebied!!
    Geniet er maar lekker van want je leert hier ook van 

  • 17 September 2012 - 09:48

    Ineke:

    Was al ongerust geen berichten uit spanje, maar je bent al lekker bezig met het goeie leven als student,
    weer leuk om je verslag te lezen.
    Nu dus aan de slag "succes".

    xxx ineke


  • 17 September 2012 - 09:48

    Ineke:

    Was al ongerust geen berichten uit spanje, maar je bent al lekker bezig met het goeie leven als student,
    weer leuk om je verslag te lezen.
    Nu dus aan de slag "succes".

    xxx ineke


  • 17 September 2012 - 23:54

    Kim:

    Hey Em,

    Zo te horen vermaak jij je wel .... als je maar tijd over houdt om te studeren !!!
    Veel plezier xxxx

  • 19 September 2012 - 17:02

    Martha:

    Hoi Emmy wat een gezellig verslag heb je geschreven. Zo te lezen vermaak jij je prima.
    Veel sucses met studeren, kijk uit naar je volgende verslag .
    xxx groetjes van allen martha

  • 19 September 2012 - 21:45

    Anja:

    Hallo Emmy,
    Dit is toch echt wel het studentenleven, heerlijk om te lezen. Maar vanaf volgende week zullen er vast iets andere verhalen op ons beeldscherm te voorschijn komen. Ik kan niet wachten, en kijk uit naar je belevenissen.
    Buena suerte con tu estudio!

    Hans en Anja
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 12510

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: