het begin van mijn avontuur - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu het begin van mijn avontuur - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

het begin van mijn avontuur

Blijf op de hoogte en volg Emmy

06 September 2012 | Spanje, Zaragoza

nou, 5 september was de dag dat mijn grote avontuur begon, al vond ik het die ochtend niet zo heel erg leuk meer. die avond daarvoor had ik een mini-afscheidsfeestje met vriendinnen en buren om gedag te zeggen, dat was heel erg gezellig. De volgende dag kwamen tante martha, Joyce en Sharon nog even langs en om 10 uur was het moment daar, ik moest weg.. anne, papa en mama reden me naar Schiphol en daar aangekomen stond Tante Hanny me op te wachten. Snel de koffers (24 kilo!) gedropt en toen moest ik heel erg snel afscheid nemen. nou dat is niet me sterkste punt ;) na veel tranen toch maar door de douane gegaan en na nog 1 keer omkijken was ik echt alleen. ik ben meteen naar de gate gelopen en kreeg daar nog heel veel lieve berichtjes. toen we het vliegtuig in gingen was er nog een man die een hele show maakte over zijn handbagage, want die sukkel had 2 stuks mee.. om 12:25 reden we weg en 10 minuten later zaten we in de lucht. het was heel erg bewolkt dus ik kon niet veel zien en heb veel gelezen. owja, ik had trouwens 2 stoelen voor mezelf. dus dat was wel luxe. en toen 1 uur en 3 kwartier later was ik op spaanse grond. in me eentje op de koffers gewacht, en toen het grote probleem. ik moest plassen.. met 3 koffers.. dat werd het niet. dus toen maar aan aardige (zo zagen ze er tenminste uit) gevraagd of ze op me tassen wouden letten. niks gejat gelukkig :) en toen kwam al heel snel het volgende probleem. waar moest ik nu naar toe. ik kon nergens iets vinden over een bus dus ik zat daar maar, lost in space, een beetje te draaien en toen opeens zag ik de bus. snel erheen gegaan en toen ik een ticket had gekocht, mocht ik opeens al in de bus stappen, terwijl er een super lange rij stond. die man van de bus vond me vast zielig met al die koffers :P. gelukkig had ik een mailtje met hoe ik moest rijden en waar uit moest stappen, anders was ik vast verdwaald. maar het ging goed gelukkig en ik stapte uit op Plaza de Universitat. toen moest ik nog een keertje overstappen en toen kwam ik eindelijk aan op Barcelona Nord, waar mijn directe busrit naar Zaragoza ging. alleen was ik net een minuut te laat, dus moest ik een uur wachten. op zich ging dat wel snel voorbij, want ik had het zo druk met mijn tas in de gaten houden met al die stinkende zwervers. Nou toen was de bus er eindelijk en had ik een heerlijk plekje met airco. de bus vertrok om half 6 en om 7 uur had we ff een plaspauze. daarna vertrokken we naar Zaragoza. het uitzicht was heeeeeel erg mooi en zat een beetje te genieten. en toen ging de zon onder. WAUW! wat een mooie zonsondergang hebben ze zeg. toen arriveerde we gelukkig in zaragoza om 21:15 en was ik zo moe van het sjouwen met mijn koffers dat ik al spierpijn had. de taxi was dus een heeeeele verleidelijke oplossing. die koste me een 10tje en zette me na een lange rit gelukkig voor de deur af. toen ingecheckt. helemaal in het spaans ;) en toen naar de kamer gegaan. 3 etages hoger en helemaal uitgeput/bezweet/super onaantrekkelijk kwam ik op me kamer. ik heb me spullen neergezet en ben in slaap gevallen. ik werd nog wel wakker van me kamergenootjes die thuis kwamen, maar ik was te moe om op te staan :P
de volgende dag werd ik wakker om 8 uur van me huisgenootjes. ik zit op een kamer met een meisje uit duitsland, frankrijk en uit argentinië (die uit argentinië heb ik nog niet ontmoet) maar dat meisje uit duitsland, Olga, was ook op zoek naar kamers dus we besloten samen te gaan. nou, snel opgestaan en heeeerlijk ontbeten met geroosterde broodjes en zumo de naranjas (sinaasappelsap). toen hebben we onze spullen gepak en liepen we naar de universiteit. daar hingen heel veel pamfletten met kamers die te huur zijn. daar stond een meisje uit frankrijk en haar spaans was echt perfect, dus we trokken met haar op. we kwamen een man tegen die mooie kamers had, dus we gingen meteen kijken. het was inderdaad heel erg mooi en dichtbij de uni, perfect eigenlijk, alleen was het voor studenten die 10 maanden blijven, anders werd de prijs iets hoger. nou daar moesten we nog ff over na denken. toen gingen we naar Orange en Movistar toe om een spaanse simkaart te kopen maar dat was nogal duur, dus gingen we daar ook over na denken ;). toen gingen we wat eten, want we hadden honger, en me eerste spaanse maaltijd was bij de turk :P haha lekker een broodje kebab gegeten. toen liep ik met Olga weer terug naar de universiteit om nog meer kamers te kijken, en toen was daar een man die zei dat ie een mooie kamer had, 20 minuten lopen van de uni. wij dus mee, maar 20 minuten betekend in spanje 40 minuten. voor me gevoel had ik de hele stad gezien. bezweet en met zere voeten kwamen we er eindelijk aan. hij was zelf heeeeel erg enthousiast over zijn kamers, alleen wij waren wat minder blij omdat het zo ver weg was. toen gingen we maar snel weg en namen we wijs de bus. die er 15 minuten over deed, dus misschien bedoelde hij dat ;) haha nou moe terug bij de universiteit gingen we teurg naar de eerste man om toch nog even te vragen over de prijs, want hij vond het wel heel erg jammer dat wij ze kamer niet wilden huren. na gepraat te hebben (nouja, die man met olga en ik zat erbij sí sí te zeggen) besloten we toch om er nog ff over na te denken (We willen het niet:P). toen hebben we maar bij Orange een simkaart gekocht en meteen een ander huis gebeld om te kijken. dat was gelukkig wel dichtbij en die vrouw was echt heeeeeeel erg lief. het was een mooi huis alleen was het nogal oud. maar de locatie en de prijs was goed, dus daar besloten we ook nog ff over na te denken :P nou toen had ik zulke zere voeten en was het onderhand ook al 6 uur, dat we maar terug liepen naar het hostel. onderweg kwamen we nog een markt tegen dus hebben we lekker fruit en spaghetti gekocht voor 1,40. wat een prijzen hier zeg. toen zijn we naar het hostel gelopen, en toen kwam ik me klasgenootje tegen! die zat dus ook in het hostel. na ff gepraat te hebben ging ik snel douchen en lekker met papa en mama skypen. toen gingen we lekker spaghetti maken en dat ga ik nu lekker opeten! ik hou jullie op de hoogte, maar de wifi is niet altijd heel erg goed. dus ik doe me best ;) tot het volgende verslag! hopelijk met het nieuws dat ik een huisje heb :) xxxx

  • 06 September 2012 - 22:35

    Sanne:

    Heey em, goed om te lezen dat je veilig en wel bent aangekomen ik zat er wel een beetje over in haha grapje!! Hoop voor je dat je zo snel mogelijk de goedkoopste kamer heb met de beste faciliteiten;-) succes met zoeken xxx je 'grote'nicht

  • 06 September 2012 - 22:40

    Anja:

    Hallo Emmy,

    Dat was me het dagje wel, je dag van vertrek. Vol emoties, indrukken, spannend en doodvermoeiend.
    Je bent een kanjer, en hebt het toch allemaal voor elkaar gekregen. En wat ontzettend leuk dat je ons op de hoogte houdt van al je belevenissen. We kijken uit naar het volgende verhaal. Heel veel succes met het vinden van woonruimte, maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen.
    Un beso grande todo!!

    Hans en Anja
    xx

  • 07 September 2012 - 09:44

    Ineke:

    Hoi Emmy,is nu al leuk om te lezen,en goed aangekomen,"super", maar ik had niet anders verwacht,en al was je even onaantrekkelijk dat is vast al weer helemaal bijgetrokken.Succes met je zoektocht.

    xxx uit haarlemmerliede

  • 07 September 2012 - 09:44

    Ineke:

    Hoi Emmy,is nu al leuk om te lezen,en goed aangekomen,"super", maar ik had niet anders verwacht,en al was je even onaantrekkelijk dat is vast al weer helemaal bijgetrokken.Succes met je zoektocht.

    xxx uit haarlemmerliede

  • 07 September 2012 - 15:30

    Rita:

    Hoi Emsy,

    Wat een avontuur zeg!
    Erg leuk om alles tot in de details te lezen. Hou dat vol zou ik zo zeggen ;-)
    Hopelijk is je zoektocht vandaag een vruchtbare, en kan je vanavond in je
    "nieuwe Spaanse paleisje " slapen.
    Vol verwachting kijk ik uit naar de volgende up date en je foto’s van je nieuwe stulpje op je site.

    Liefs en dikke kus van mama

  • 07 September 2012 - 20:16

    Kim:

    Hey Emmy,

    Heerlijk om je avontuur zo mee te kunnen lezen (ik heb al zere voeten bij het lezen !!) !
    Veel plezier en succes met het paleisje zoeken !
    Veel liefs en natuurlijk van ons allemaal :
    XXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxx

  • 07 September 2012 - 21:00

    Ella:

    Hoi Emmy,
    leuk om je verslag te lezen en geniet vooral van alles daar, als het goed gaat zit je snel in je eigen stulpje en kan het feesten echt beginnen....... en een beetje leren natuurlijk ha ha.
    Groetjes van ons uit Velserbroek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 12541

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: