Op huizenjacht - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Op huizenjacht - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Op huizenjacht

Blijf op de hoogte en volg Emmy

07 September 2012 | Spanje, Zaragoza

Hallo!:D weer een verslag van me! snel he :) haha
ik hou het nu kort, dat is tenminste de bodoeling.. ;)
vandaag werden we laat wakker, maar nog net op tijd voor het ontbijt. Toen spraken Olga en ik ook eindelijk dat andere Franse meisje van de kamer, ben alleen dr naam alweer vergeten :P haha. we besloten samen maar op huizenjacht te gaan, en op internet hadden we nog een paar telefoonnummers opgeschreven om vol goede moed op huizenjacht te gaan. Toen we opeens in een straat stonden waar een huis was, belde we die vrouw op, maar dat was weer een kamer voor studenten die tot juni blijven, shit happens.. toen liepen we naar het volgende huis, maar die bleek al bezet te zijn.. toen raakte we al een beetje gefrustreerd en liepen we maar naar de universiteit want Olga moest naar 'la oficina de internacionales' een bureau voor alle international studenten. En achteraf maar goed dat ik mee was gegaan, want die vrouw vroeg wat ik ging studeren, en toen vertelde ze me dat Toerisme niet op de campus is, maar dat het midden in het centrum zit! Toen kon ik dus stoppen met mijn huizenjacht bij de campus en in het centrum gaan zoeken.. Toen zijn we met zn 3e naar het gebouw geweest voor Olga, zij studeert biochemie (Bioquimica in het spaans) en daar moest ze een paar vragen stellen. de Campus is echt heeeeel erg groot met een groot park en een soort zwembad in het midden, maar waar je niet in kan zwemmen :P maar elke studie heeft zowat een eigen school, dat ongeveer het formaat is van InHolland, en dat dus keer 6 ofzoiets. het is dus huuuuuuge. daarna kregen we honger en gingen we op weg naar onze echte eerste spaanse broodje! in nam een Bocadillo Tortilla de Patatas (foto's volgen) en hij was heeeeeerlijk. Toen heb ik Olga maar geholpen en zijn we naar een huis gegaan wat heel dichtbij de campus was. het was echt suuuuper mooi en groot, en goedkoop, maar ze zochten ook iemand voor een jaar. Toen ging Olga terug naar de man van gister, want ze vond het toch niet teveel geld en dacht dat ze dat ging doen. maar toen zei die man doodleuk dat ie de kamers al had verhuurd, dus ze had geen backup meer.. toen had ze als laatste kans nog een ander huis, en daar gingen we maar kijken. Toen we daar waren was die vrouw echt super aardig en leidde ons rond. het was een mooi huis met een terras enzo, en Olga was heeeel erg enthousiast. ze heeft dus meteen maar haar paspoort gekopieerd en morgen trekt ze er in :P ze woont (heeeeel erg toevallig) met een meisje uit haarlem die ook toerisme gaat studeren! dat was wel grappig dus. Daarna zijn we naar huis gelopen en dachten we ff naar mijn Universiteit te lopen, maar toen zagen we een kerk met een heeeeele mooie bruid en heeel veel mensen in leuke jurken dat we waren afgeleid en we de shopping street in gingen. toen trok de Basilique del Pilar onze aandacht en liepen we zo voorbij de Universiteit. bij del Pilar hebben we een paar foto's gemaakt en via een toeristische route terug naar het hostel gelopen. daar hebben we snel gedoucht want zometeen gaan we lekker uit eten en laat een meisje ons Zaragoza's nachtleven zien. ik ben dus benieuwd.
ff een kort overzicht:
weer: 33 graden
kilometers gelopen: heeeel veeeel
blaren: volgens mij 6 :(
kamers: 0

nou ik ga lekker tapas eten!

xxxxxxxxx

  • 07 September 2012 - 21:48

    Mama:

    Oooooo, wat een leuke dag heb jij gehad,
    ook al heb je nog geen huisje. Lang leve het hostel! Xxxx

  • 07 September 2012 - 22:12

    Anniek, Annemiek En Iris:

    Wat jammer dat je nog geen kamer gevonden hebt! Ook jammer dat je niet bij Olga erbij kan.. Wel super dat je het leuk hebt en aansluiting gevonden hebt.
    Wij zijn hier mijn (Anniek) verjaardag aan het vieren en super erg dank je wel (mooie zin) voor jullie cadeautje en ook super leuk dat je mee doet!

    Heel veel plezier en succes met je huizenjacht! Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje! Super leuk om te lezen.
    xxxxx van ons

  • 07 September 2012 - 23:27

    Anja:

    Wat een mooie en leerzame dag. Ben benieuwd hoe het nachtleven er uit ziet in Zaragoza, se comportan le hizo! Succes met je zoektocht.
    xxxxxxx

  • 08 September 2012 - 12:53

    Jolanda Croon:

    Hey Emmy !
    Ik heb je verslag gelezen en vind het heel leuk om je te volgen !
    Wat heb je al veel beleefd ! Met die kamer komt het ook wel goed !
    Al leuke spanjaarden ontmoet ?
    Dikke knuffel van ons allemaal!

  • 08 September 2012 - 22:42

    Kim:

    Hey Em,

    Zo te horen krijg je al aardig de smaak te pakken van het spaanse leven .... kinkt heerlijk !
    Ben benieuwd naar de nachtelijke avonturen !

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 12534

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: