Weekend - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Emmy Schooten - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Emmy

09 September 2012 | Spanje, Zaragoza

Ik wil beginnen met de boel berichtjes ik krijg! wat leuk om te lezen dat jullie het leuk vinden om mijn verslagen te lezen :) Bedankt :)
Gister nadat ik mijn verslag had geupload, ging ik met Olga wat eten, en het eerste restaurantje in de straat was een klein restaurantje waar we heeeeel vriendelijk werder geholpen. we waren ook de enigste gasten, dus ze waren vast blij dat we kwamen eten :P Toen ik vroeg wat iets was op de kaart, legde hij uit dat het een specialiteit was met tomaten, ei en spek en dan in de mixer ofzo, en dan moest je het dus opdrinken. nou 2 tellen later kwam een vrouw de keuken uit met shotglaasjes met die specialiteit voor ons. nou dat was echt dikke drap. niet heeeeel lekker dus :P haha Toen we aan het eten waren kwam die man weer aanlopen met de lokale krant want hij stond in de krant met zijn restaurantje, nou daar was hij zo trots op dat wij het even moesten lezen, en om het te vieren had ie ons maar korting gegeven ;) ook werd meteen zijn vriend en broer gebeld want hij had zulke leuke meisjes in zijn restaurant. we vielen goed in de smaak ;) haha daarna ging ik met Olga een beetje de toerist uithangen en langs de rivier Ebro lopen die door de stad loopt. het was echt suuuuuuper heet, dus na een paar foto's te hebben gemaakt, liepen we naar de overkant, want daar was een soort super groot waterpark met 2 zwembaden en nog meer enzo, maar entree was 12 euro, dus toen zijn we maar verder gelopen. Toen hadden we iemand gebeld die een kamer te huur had die echt heel geschikt voor mij is, maar die man was de stad uit, dus ik ga zometeen om 7 uur daar kijken. hopelijk is het iets, en anders heb ik nog andere opties achter de hand. Toen zaten we dus lekker op de kamer en hebben we wat gelezen enzo, en was ik ook een klein beetje in slaap gevallen :P haha daarna maar lekker gedoucht om wakker te worden en toen zijn we naar de supermarkt gelopen. suuuper groot was die. voor zover ik had gezien, had ie 3 ingangen :P Daar hadden we wat water en avond eten ingeslagen. We aten rijst met boontjes en wortel en gamba's erdoor enzo. ik heb er een foto van ;) ook hadden we Sangría gehaald natuurlijk dus die hebben we ook maar opgedronken. Toen zaten buiten 4 duitsers die ook in het hostel sliepen, dus toen gingen we daar eventjes mee praten. tenminste, Olga praatte duits met ze, en ik probeerde weer te luisteren :P 2 duitsers waren bezig met een wereldreis en hadden het zuiden van spanje en portugal al gehad, nu gingen ze verder naar het noorden reizen, een stukje frankrijk meepakken, en dan naar portugal terug want daar ging hun vlucht naar Brazilië waar ze voor 2 maanden zouden reizen. super vet om al hun verhalen aan te horen. Toen zouden we trouwens nog uit gaan, maar ondertussen was het al half 1 en we waren zo moe van de hitte hier, dat we voorkeur gaven aan ons bedje. het uitgaan hadden we dus maar overgeslagen, daar hebben we nog genoeg tijd voor ;) in bed konden we trouwens wel meegenieten met de muziek van een disco in de buurt, dus hadden we toch nog wat van het nachtleven meegekregen ;) haha
de volgende dag werden we om 9 uur wakker en hebben we ontbeten. Toen ik maar weer een nacht bij ging boeken, moesten Olga en Lena (dat franse meisje op de kamer) hun koffers inpakken, want hun verhuizen wel naar hun nieuwe stulpje. Olga heeft gister een kamer bekeken en ze heeft bvesloten om dat maar te nemen. het is heel klein, maar heel goedkoop en dichtbij school, ideaal voor haar dus. Dus toen was ik weer helemaal alleen. een 8 persoons kamer voor mezelf :P Ik heb nog wat gelezen en heb toen maar weer de computer gepakt om me maar eens te verdiepen in mijn vakken waar ik uit kan kiezen voor mijn opleiding en natuurlijk een beetje gesocialized. het is echt een easy zondag. Maar nu ga ik maar eens actie ondernemen, en hopelijk maak ik weer grappige dingen mee.
owjaa, hoogte puntje van gister. Olga en ik liepen op straat, en een man kwam ons tegemoed gelopen (een man van een jaar of 50 ofzo) en toen ging hij helemaal op straat roepen dat we mooi waren enzo :P alle mensen op straat draaide zich om :P we zijn echt een soort attractie hier met onze blonde haren :P we vallen erg in de smaak ;) hahaha
Nou met dit goede bericht sluit ik af ;) Fijn weekend nog allemaal! geniet van het lekkere weertje, dan doe ik dat ook :) xxxxx

  • 09 September 2012 - 13:57

    Emmy Van Schooten:

    oepsie, er is iets verkeerd gegaan met de beschrijving van de foto's, dus bij deze de toelichting.
    foto 1: Olga met de specialiteit van tomaten, ei en spek :P
    foto 2: Het is heeeeel warm hier ;) later stond ie op 42 graden, maar dat was wel een beetje onwerkelijk ;) haha
    foto 3: Dit is de hostel
    foto 4: Dit hoort ook bij het hostel zoals erop staat ;)
    foto 5: Echte spaanse plantjes, vind ik dan ;) haha
    foto 6: Dit is dus de basiliek gezien vanaf de rivier.
    foto 7: Olga met ons heeeeerlijke eten en onze onverheerlijk sangría erbij ;)
    foto 8: mijn bedje in de kamer, aan de andere kant staan ook nog 4 bedden.
    foto 9: Ik met de rivier Ebro :)
    foto 10: Dit is de straat overdag, met op het einde de torens van de basiliek.

    ik heb nog veeel meer foto's, maar niet allemaal even leuk ;)
    xxxxx

  • 09 September 2012 - 14:11

    Mama:

    O Emm....ik hang aan het beeldscherm hoor!
    Wat super leuk weer, en dan al die leuke foto 's, helemaal top!
    En wat geinig dat je zo lekker in de markt ligt, vind je het gek met die lange blonde haren?
    Grappig hoor. Maar...... vergeet niet wat Buurvrouw Wil heeft gezegd.
    Niet verliefd worden op een Spanjaard, gewoon weer alleen naar huis komen.
    Ik vind die programma 's wel heeeeeel leuk om naar te kijken, maar niet om in mee te doen!

    Succes vanavond bij je huis bezichtiging. Kus Mama xxxx

  • 09 September 2012 - 21:53

    Iris :

    Hoi hoi Emmy!
    Super leuk weer om al jou verslagen te lezen!! :)
    Ik ben heel erg benieuwd of het vanavond is gelukt met je kamer!
    Inderdaad wat je moeder, buurvrouw Will zegt, wordt niet verliefd op een spanjaard! ;) hihi! ;)
    Geniet van je avond nog, en ik wacht met smart op een nieuw berichtje.

    Liefs xxxxxx Iris

  • 10 September 2012 - 11:36

    Ineke:

    Wat vervelend allemaal met dat eten ,en dan ook nog die Sangria er bij moeten drinken,maar je slaat je er wel doorheen,succes met verder zoeken.

    xxIneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 12537

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 14 Juli 2013

Stage lopen in Fuerteventura!

05 September 2012 - 04 Februari 2013

Naar Spanje

Landen bezocht: